Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

van kleiner naar groter maar met luchtverwarming en gas

Pagina: 1
Acties:

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 17:21
Goedendag allen,

Volgend jaar hebben wij een andere woning. Deze woning is uitgerust met 2 cv ketels en een luchtverwarming op de cv ketel.

De luchtverwarming dat wordt een kanaal airco unit. Dus dat issue is opgelost dank zij tweakers.
https://www.climamarket.e...anaalsysteem-mgpez-100yja

De cv ketel wordt een warmtepomp, echter dan heb ik nog een cv ketel voor de vloerverwarming in de woonkeuken.

Kan een panasonic of mitsubishi met boiler aangesloten worden op de vloerverwarming beneden? Zijn hier voorbeelden van? Of wie heeft dit al gewoon in bedrijf?

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:45
Waarom kan de warmtepomp niet op de vloerverwarming?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• tijgetje57
GermanPivo schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:49:
Waarom kan de warmtepomp niet op de vloerverwarming?
Dat kan wel, maar weet even niet hoe ;-) !?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
@tijgetje57 dan kun je het beste je situatie in pijnvol detail delen, het forum is erg goed met helpen denken

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-11 19:29

mdeiman

Projet 45

tijgetje57 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:49:
Goedendag allen,

Volgend jaar hebben wij een andere woning. Deze woning is uitgerust met 2 cv ketels en een luchtverwarming op de cv ketel.

De luchtverwarming dat wordt een kanaal airco unit. Dus dat issue is opgelost dank zij tweakers.
https://www.climamarket.e...anaalsysteem-mgpez-100yja

De cv ketel wordt een warmtepomp, echter dan heb ik nog een cv ketel voor de vloerverwarming in de woonkeuken.

Kan een panasonic of mitsubishi met boiler aangesloten worden op de vloerverwarming beneden? Zijn hier voorbeelden van? Of wie heeft dit al gewoon in bedrijf?
Ben je nog verder gekomen met de kanaal airco?

Shit happens.

• tijgetje57
mdeiman schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Ben je nog verder gekomen met de kanaal airco?
Ik had een kanaal airco gevonden via klimamarket. Dan heb ik een model, de airco winkel in Zwolle heeft ze ook of kan ze ook leveren. Volgende week ga ik daar eens naartoe vanuit mijn werk. Mocht jij ideeen hebben hoor ik het graag.

15 maart krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis.

1. Meterkast vernieuwen en voorbereiden naar 3-fase + stroom nar de garage
2.Aanvraag die ik nu al doe voor verzwaring naar 3x25A
3. Zonnepanelen + 3-fase omvormer. Kreeg een offerte van 6kw op 1-fase.... Dat kan wel als 1-fase 40A hebt in de kast. Anders niet...
4. Warmtepomp + kanaal airco ipv luchtverwarmer

Dat zijn de 3 stappen die ik wil maken. De voorbereiding is in volle gang.

• Koensan
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoe staat het er inmiddels mee?

• tijgetje57
Wij zijn na een verbouwing van de woning nu pas aangekomen op dit punt. Momenteel hebben wij kunstofkozijnen, nieuwe meterkast met alle groepen gesplitst en extra meterkast in de garage, 17 zonnepanelen en een zelf geisoleerde garagedeur (staal). Laatste werkt best goed, scheelt de helft.

Er ligt ook nog een offerte voor het laten na isoleren van de spouw met Supafill. Dit scheelt ook enorm op de stookkosten.

Ik laat toch de luchtverwarmer zitten, ik had de ketel ingesteld van 70 graden naar 50 graden. De luchtverwarmer werkt goed hierop.

Wat is gebleken, de 30m2 vloerverwarming stookt de gehele benedenverdieping warm. Na instellen met een ketelprogramma van 40 graden en 3 minuten nadraaien van de pomp werkt het best goed.

Dan zit ik dus nog steeds met een dilemma:
- de ketel in het woonhuis is ook voor SWW en luchtverwarming
- de ketel in de garage is voor warmwater in de keuken en vloerverwarming, maar wellicht kan ik het warmwater afdoppen ik heb ook een Cooker. En dan de leidingen aanleggen van zolder maat 22mm voor de vloer beneden.

Ik heb geen idee hoe lang aircoleidingen mogen zijn, ik vind het foeilelijk om zo'n grote kast op beugels tegen je buitenmuur aan te hebben. Dus ik hoop achter de trap langs (in de driehoek) met stroom, water en koelleidingen weg te komen. Waar de koelleidingen door de garage naar buiten gaan.

Ik denk dat ik dan op zo'n 15 meter koelleiding uit zal komen.

[ Voor 4% gewijzigd door tijgetje57 op 20-11-2023 13:53 ]

• Koensan
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
Klinkt als een vergelijkbaar traject als bij ons. Wij hebben inmiddels de zolder geïsoleerd, de meest kozijnen vervangen en de spouwmuren laten vullen met eps-parels. Ik heb ook de luchtkanalen in de kelder geïsoleerd en ben nu bezig met het kelderplafond. Onze Allure luchtverwarmer doet het voorlopig nog. Maar die wil ik op termijn vervangen en een kanaalairco leek mij op basis van de informatie hier op tweakers een interessante oplossing. Zo’n kast op je buitengevel is inderdaad echt lelijk. Gelukkig kan die bij ons op een plekje waar hij niet erg opvalt en ik kom makkelijk in de kelder waar aan ruimte geen gebrek is. Het zou mooi zijn om in de omgeving van Zwolle een installateur te vinden met ervaring op dit gebied. Ik kan en doe aardig wat zelf, maar ik zou het handiger vinden om dit uit te besteden.
Wat voor luchtverwarmer hebben jullie btw?
Pagina: 1