TKL Mech keyboard met dedicated media knoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousey92
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 10:59
Al jaren game en werk ik thuis lekker weg op mijn Corsair K95. Ik ben groot van van het volumewiel en de mediaknoppen rechts bovenin, vooral tijdens thuiswerken maak ik er veelvuldig gebruik van. Maar tegenwoordig heb ik niet echt meer nut voor de macro-toetsen aan de linker kant of het numpad. Ik ben daarom op zoek naar een vervanging die me wat bureauruimte terug geeft.

Ik ben dus op zoek naar een kleiner formaat toetsenbord met dedicated media-knoppen voor in ieder geval volume, play/pause, en vorig en volgend nummer. Een volume-wiel heeft voorkeur, maar volume up & down knoppen zou ik mee kunnen leven. Het moeten wel echt dedicated knoppen zijn, en geen sublayer op de normale toetsen zoals bij veel TKL toetsenborden.

Ik wil niet kleiner dan TKL, de F-toetsen gebruik ik nog veel voor mijn werk, wat ik voornamelijk thuis doe. Hot-swappable switches maken me eigenlijk niet echt uit; met mijn K95 heb ik nooit de drang gehad switches te wisselen. Draadloos of bedraad boeit me eigenlijk ook weinig.

Pluspunten voor goede stabs en/of gesmeerde switches. Van wat ik in reviews heb gelezen en gehoord is dat een van de punten waar iets als een Logitech G915 TKL nogal tekort komt. Ik heb nog eigenlijk niets gehoord van de Logitech G713/715.

Ik zou het zeker geen probleem vinden om mijn eigen keyboard te bouwen, maar de prijs moet daarmee wel redelijk blijven; het liefst onder de €200 voor het totale plaatje.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21

Zenix

BOE!

Ik heb de Keychron Q3, die heeft standaard sublayer knoppen, maar je kan de knoppen zelf programmeren en ook macros maken. Dus dan je eigen indeling maken (en ook layers). Daarnaast zit er ook een volumeknop op.

https://www.keychron.com/...ustom-mechanical-keyboard

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 09-12-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:59
Ik heb mijn G915 TKL nu zo'n 1,5 jaar en vind het een heel fijn toetsenbord en herken mij niet echt in
Pluspunten voor goede stabs en/of gesmeerde switches. Van wat ik in reviews heb gelezen en gehoord is dat een van de punten waar iets als een Logitech G915 TKL nogal tekort komt
Wat betreft de mediakeys.
Ik had nooit dedicated media toetsen en dacht leuke gimmick, maar gebruik ze steeds vaker, vooral ook doordat het een wireless is en handig vanuit "relax mode"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21

Zenix

BOE!

Waar je ook rekening mee moet houden, is dat Logitech een afwijkende layout heeft tegenover de andere toetsenbord fabrikanten. Ze leveren hier ISO, terwijl de meeste fabrikanten (waaronder de Corsair K95) de ANSI layout hebben. Dit heeft de voorkeur van de meeste mensen.

Wil je dus een Logitech kopen en dezelfde layout houden, dan moet je die importeren, waar ook extra kosten aan verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:12
Zelf heb ik sinds kort een Mountain Everest Max. Dit toetsenbord is modulair. Het numpad kan bedraad, links of rechts aan het toetsenbord geplaats worden (of weggelaten worden). Verder zit er een "display dial" bij die ook modulair is en zowel linksboven als rechtsboven op het toetsenbord geplaatst kan worden. De Display dial heeft een aantal media knoppen en kan ook naar wens aangepast worden.
Ikzelf ben erg tevreden mee.

https://tweakers.net/toet...max_p1198492/vergelijken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:11
De niet max was ook nog in de aanbieding zag ik:
product: Mountain Everest 60
Zatara schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:30:
Zelf heb ik sinds kort een Mountain Everest Max. Dit toetsenbord is modulair. Het numpad kan bedraad, links of rechts aan het toetsenbord geplaats worden (of weggelaten worden). Verder zit er een "display dial" bij die ook modulair is en zowel linksboven als rechtsboven op het toetsenbord geplaatst kan worden. De Display dial heeft een aantal media knoppen en kan ook naar wens aangepast worden.

Tevreden met dat bord? Ik zoek namelijk nog een tkl.

[ Voor 58% gewijzigd door Cyriel85 op 09-12-2022 15:47 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:12
Tevreden met dat bord? Ik zoek namelijk nog een tkl.
Ik ben er erg tevreden over maar ik ben wellicht minder bekend met toetsenborden dan veel andere mensen hier. Er zijn wat YouTube reviews waar je misschien iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousey92
Zenix schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:52:
Ik heb de Keychron Q3, die heeft standaard sublayer knoppen, maar je kan de knoppen zelf programmeren en ook macros maken. Dus dan je eigen indeling maken (en ook layers). Daarnaast zit er ook een volumeknop op.

https://www.keychron.com/...ustom-mechanical-keyboard
Is het ook makkelijk mogelijk nummers over te slaan of the pauzeren?
Dieks77 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:08:
Ik heb mijn G915 TKL nu zo'n 1,5 jaar en vind het een heel fijn toetsenbord en herken mij niet echt in

[...]

Wat betreft de mediakeys.
Ik had nooit dedicated media toetsen en dacht leuke gimmick, maar gebruik ze steeds vaker, vooral ook doordat het een wireless is en handig vanuit "relax mode"
Het is redelijk makkelijk om een review te vinden op Youtube waar het geratel makkelijk te horen is en wordt aangehaald door de reviewer ( bijv. YouTube: This Should Have Launched FIRST - Logitech G915 TKL Review)
Zatara schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:30:

Vind de Mountain Everest lijn heel interessant, maar vind het media dock iets te fancy, en vind het een beetje jammer om te betalen voor een numpad dat ik niet ga gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:59
mousey92 schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:27:
[...]

Het is redelijk makkelijk om een review te vinden op Youtube waar het geratel makkelijk te horen is en wordt aangehaald door de reviewer ( bijv. YouTube: This Should Have Launched FIRST - Logitech G915 TKL Review)
Deze heb ik ook bekeken voor mijn aanschaf
Ik sta over het algemeen niet te schudden met m'n keyboard ;)
Maar ik snap wat je bedoeld, ik moet zeggen ik heb er niet echt last van, then again ik tik er ook geen hele epistels op.
Misschien is er nog een revisie geweest, bv mijn volume scroll heeft wel degelijk weerstand, geen tactile bumpjes maar ook zeker niet zo vrij als in deze review.
Mogelijk ook nog een verschil per switch-smaak, ik heb de linear (red).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousey92
Dieks77 schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:14:
[...]
Deze heb ik ook bekeken voor mijn aanschaf
Ik sta over het algemeen niet te schudden met m'n keyboard ;)
Maar ik snap wat je bedoeld, ik moet zeggen ik heb er niet echt last van, then again ik tik er ook geen hele epistels op.
Ik schrijf regelmatig documentatie of lichtelijk complexe Python programma's, 'hele epistels' schrijven komt me genoeg voor om na te denken over de typervaring :P
Pagina: 1