Toon posts:

Hergebruik touch screen van een AIO in een custom build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alxndr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-01 14:52
Ik heb een oude Acer Aspire Z3-710 all-in-one met een touch screen en speel al een tijdje met het idee om het touch screen in een custom case te gaan bouwen.

De case wordt een beetje zoals de oude desktop, dus waar je je monitor op kan zetten. Het touch screen wil ik dan aan de voorkant onder een hoek van 45 graden, een beetje het idee van een touch bar, maar dan een volledig scherm.

Mijn vraag is hoe makkelijk of moeilijk het is om een touch screen aan te sluiten. Ik neem aan dat het scherm geen standaard stekkertjes heeft, ik ben niet bang om die er zelf aan te zetten, maar heb er 0 ervaring mee.

Waar zou ik hier specifieke of algemene informatie over kunnen vinden? Ik heb al wat gezocht, maar kan geen goede bronnen zoals forums voor custom builds vinden, dat valt blijkbaar (nog) buiten mijn filterbubbel.

Voordat ik begin met de kast open te maken en misschien dingen beschadig heb ik een paar vragen om te bepalen wat de kans van slagen is. Ik ben wel handig en niet bang om zelf te sleutelen, maar ook een beginner en wil er geen honderen uren aan kwijt gaan zijn. In dat geval kan ik de PC wel op een andere manier gebruiken, (al zal ik er dan bij voorkeur Ubuntu op installeren gezien Windows niet echt vlot meer draait op een i3 van bijna 8 jaar oud)

Mijn primaire vragen zijn

- hoe weet ik wat voor soort stekker ik aan de video kabel zou moeten zetten, HDMI/DVI/DP/... Staat dat aangegeven op de printplaat ofzo?
- is er een standaard voor de aansluiting van het touch gedeelte? is dat dan USB?
- ik hoop/ga er van uit dat windows automatisch het scherm zal detecteren en de juiste drivers zal vinden, of ben ik dan te optimistisch? (als ik een kale versie van windows installeer gaat dat goed)
- wat zie ik over het hoofd/waar moet ik (extra) rekening mee houden

Alvast bedankt!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee