Geen warm water als Quooker Combi uit staat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophuizenjacht
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-04 14:56
Ik heb onlangs een huis gekocht waar een Quooker Combi is geinstalleerd. Nu gebruiken wij zelf weinig kokend water waardoor we de Quooker vorige week hebben uitgeschakeld om energie te besparen. Nu kom ik er achter dat we geen echt warm water krijgen uit de kraan (ook niet na even wachten). Het water is hoogstens lauw, maar tegen het koude aan. Toen de Quooker nog aan stond was het water flink warmer. Betekent het dat je bent afgesloten van warm water als de Quooker uit staat?

[ Voor 13% gewijzigd door Ophuizenjacht op 09-12-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

In mijn keuken heb je geen warm water als je de kokend waterkraan uit zet. Ik heb niet eens een leiding voor heet water van de ketel naar mijn keuken. Dat kan bij jou ook zo zijn ja.

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 09-12-2022 12:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Als je Quooker geheel uitstaat en jouw krijgt geen warm water van de ketel, dan klopt het dat je geen warm water hebt.
In de Combi zitten als het ware 2 boilers, 1 voor kokend water en 1 voor warm water. Maar haal je hem van de stroom dan wordt er niets verwarmd.

Wat je kunt doen is de Quooker uitzetten en vervolgens warm water aan. Check dan of je de ketel ook hoort aanslaan.
Zo niet, dan gaat er alleen koud water naar je Quooker/kraan.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe is hij aangesloten op de leidingen?

Alleen op koud? Of ook op warm?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophuizenjacht
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-04 14:56
Sorry, ik ben compleet niet technisch en zou niet weten hoe ik kan zien hoe de Quooker is aangesloten op de leidingen... De tip van GGS was perfect. Daar had ik zelf natuurlijk ook eerder aan kunnen denken! De ketel sloeg niet aan bij warm water uit de keukenkraan. Ik ga er dus van uit dat de Quooker alleen is aangsloten op de leiding voor koud water.

Helaas, een verkeerde energiebesparing ;) Hij gaat weer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Maak een foto van het leidingwerk en je weet het snel genoeg.

Zo ziet een Quookeraansluiting eruit die enkel kokend en warm water levert (niet gebruik CV).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92ib1MPX89SVMW-YBk8yjCFYW6M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nLaXON1SFqABqjCmG7wC8INt.png?f=fotoalbum_large

Ik heb inmiddels alles eruit gegooid nadat de kraan terminaal stuk ging en heb nu weer (onbeperkt!) warm water via CV (kokend deel vd kraan was al veel langer stuk).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:25
Het is veel efficiënter om de cooker voor warm water te gebruiken, de stilstand verliezen van die dingen zijn erg klein( het is een soort thermo fles).
En als je de cv ketel daarvoor gebruikt, duurt het een tijd voor het warme water bij de keukenkraan is en als je de warmwaterkraan stopt zit er nog heel veel warmwater in de leiding naar de ketel die je voor niks warm hebt gemaakt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ophuizenjacht schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:15:
Sorry, ik ben compleet niet technisch en zou niet weten hoe ik kan zien hoe de Quooker is aangesloten op de leidingen... De tip van GGS was perfect. Daar had ik zelf natuurlijk ook eerder aan kunnen denken! De ketel sloeg niet aan bij warm water uit de keukenkraan. Ik ga er dus van uit dat de Quooker alleen is aangsloten op de leiding voor koud water.

Helaas, een verkeerde energiebesparing ;) Hij gaat weer aan...
Het was sowieso geen energie besparing geweest met de huidige gasprijs :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05 17:18
MIjn Quooker combi+ was laatst kapot ( ging niet meer aan ) en om toch warm water te hebben van de CV heb ik beide kraantjes dicht gedraaid. Die van de inlaatcombinatie en die van het mengventiel. Dat gaf het gewenste effect.

Anders ging hij volgens mij met heet water van de CV mijn Quooker boilervat vullen en kreeg ik dus niet echt snel warm of heet water.

Als je Quooker alleen op het koud water is aangesloten ga je natuurlijk nooit warm water van je CV krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05 22:56
CBlokkertje schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:57:
MIjn Quooker combi+ was laatst kapot ( ging niet meer aan )
Als je Quooker alleen op het koud water is aangesloten ga je natuurlijk nooit warm water van je CV krijgen.
Dat is dus het relevante verschil (bij Quooker):

Een Combi heeft alleen een kouidwateraansluiting. Maakt daar kokend water van en mengt weer wat koud bij voor warm water.

Een Combi+ heeft een warmwateraansluiting en gebruikt alleen zijn eigen kokend water om de periode op te vangen dat er nog geen warm water uit de warmwaterleiding komt.

Overigens zijn de vaten volstrekt hetzelfde, het bijmengen gebeurt buiten het vat (er zijn ook ombouwsetjes te koop). Hij vult dus niet je vat met warm water.
Pagina: 1