Vraag
Beste antwoord (via Gh0st op 11-12-2022 16:04)
Ja kan, dan loopt die "constant" door. Zwarte draad is gebruikt om 'switchwire' oftewel schakeldraad mee aa nte geven. Dus in jouw geval wanneer er een bepaald vochtniveau is gedetecteerd is komt er spanning op de zwarte draden waarmee die de afzuiging dus aanzet.
Probeer eerst alleen de fase (bruin) aan te sluiten aan één van de zwarte draden. Kan best dat de neutraaldraad (blauw) van de PCB haalt.
Probeer eerst alleen de fase (bruin) aan te sluiten aan één van de zwarte draden. Kan best dat de neutraaldraad (blauw) van de PCB haalt.
[Voor 21% gewijzigd door Hestronic BV op 09-12-2022 15:46]
Alle reacties
Ja kan, dan loopt die "constant" door. Zwarte draad is gebruikt om 'switchwire' oftewel schakeldraad mee aa nte geven. Dus in jouw geval wanneer er een bepaald vochtniveau is gedetecteerd is komt er spanning op de zwarte draden waarmee die de afzuiging dus aanzet.
[Voor 21% gewijzigd door Hestronic BV op 09-12-2022 15:46]
Ik denk dat dat niet zomaar kan. Als de motor op 230 V draait, dan kan dat. Maar gezien de elektronica op het printplaatje, vermoed ik dat motor op een lagere spanning draait. Je kan de spanning op de zwarte draden eens (voorzichtig!) meten als de motor draait.
Hmm volgens mij zitten er lang niet genoeg componenten op dat pcb'tje om een spanning om te zetten, daarnaast zijn die fannetjes meestal simpele 220v ac motoren, dus dat doorverbinden moet gewoon kunnen.Mr.Qips schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:24:
Ik denk dat dat niet zomaar kan. Als de motor op 230 V draait, dan kan dat. Maar gezien de elektronica op het printplaatje, vermoed ik dat motor op een lagere spanning draait. Je kan de spanning op de zwarte draden eens (voorzichtig!) meten als de motor draait.
Maar wat doet die middelste ingang? Zou dat een directe fase ingang zijn? Google eens het modelnummer, ik vermoed dat je door de bruine draad te verhuizen naar de middelste aansluiting het gewenste effect kan bereiken. Of misschien kan het gedrag aanpassen door het draaien aan de potmetertjes (wellicht is er een continue aan stand).
[Voor 6% gewijzigd door kwibox op 10-12-2022 17:58]
Hoi! draadjes doorverbonden met kroonsteentje en werkt perfect! gekoppeld met een slimme stekker van de Lidl via Zigbee naar home assistant. Ik kan nu de ventilator bedienen met me Hue verlichting schakelaar!
Helemaal happy!
Dank jullie wel!
Helemaal happy!
Dank jullie wel!
Pagina: 1