LCD (in zijkant case)

Pagina: 1
Acties:

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Vandaag een beetje aan het knutselen geweest.

Ik heb een (heel) klein raampje in m'n zijkant gemaakt en daar achter zal mijn lcd komen :7

(dit is m'n 3de poging om te posten ... dus geen langer verhaaltje meer (code55 sucks :( )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/lcd09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/lcd11.jpg

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02

JWR

Netjes gedaan!! Post je ook pics als hij er echt achter zit?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Errug leuk. Mooi afgewerkt ook. Wel mooi allemaal, maar wanneer ga ja naar een LCD in de zijkant van je case liggen kijken. :?

offtopic:
Gezonde aders zitten er wel in die handen van u... :)

Verwijderd

ik vraag me eignelijk af goe je het kleine "raampje" zo kreeg, het ligt wat hoger dan de rest van je kast ...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Leuk... je moet je hoofd dan altijd even 90 graden draaien? :?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
't is gemaakt met het h-profiel van pcmods ... op de foto lijkt het idd dat het erg 'hoog' ligt, maar dat valt best mee :)

over dat met m'n hoofd draaien ... m'n monitor staat links van m'n case; ik it dus eigenlijk al schuin tegen die zijkant aan te kijken ... zit op een perfecte plek dus 8-))

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/h2o/0048.jpg
(nog ff een brakke webcam pic)

als ik 't allemaal heb ingebouwd maak ik tuurlijk weer wat pics; hopelijk van 't weekend (ben nu bezig m'n waterkoeling in elkaar aan het prutsen; daarna testen ... daarna rest van systeem inbouwen)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe ga je die lcd in dat gat plaatsen??

Want nu is dat gat toch een stuk groter dan je lcd? of zie ik dat verkeerd?

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
lcd ga ik vastmaken met een soortgelijke methode die je op de 2de foto kunt zien; ofwel ik schroef 'm op een plaatje en aan dat plaatje een hoekprofiel, hoekprofiel schroef ik in voorkant van kast.

dan kan m'n zijkant ook nog gewoon open (scharniert aan achterkant) en ik hoef dan niet te klooien met bedrading ofzo (die kan ik nu mooi gaan wegwerken)

lcd moet trouwens nog even opnieuw worden gesoldeerd; dit had ik ff snel in mekaar geflanst om te kijken of ie werkte en wat proggies te testen

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:14
Wat geeft dit lcd-tje allemaal aan dan?

Alleen temp en fan speeds?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat het LCD weergeeft hangt af van welke software je gebruikt of zelf schrijft...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BlackMage
  • Laatst online: 05-07 23:16
Wat voor spul doe je eigenlijk om dat gat heen ???

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 22:17 schreef Kroetsjov het volgende:
Vandaag een beetje aan het knutselen geweest.

Ik heb een (heel) klein raampje in m'n zijkant gemaakt en daar achter zal mijn lcd komen :7

(dit is m'n 3de poging om te posten ... dus geen langer verhaaltje meer (code55 sucks :( )

[afbeelding]

[afbeelding]
is dat niet een beetje hoog ? past ie zo nog wel ?

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Op woensdag 29 augustus 2001 23:34 schreef Kroetsjov het volgende:
't is gemaakt met het h-profiel van pcmods ...
h-profiel dus...
www.leerlezenin10eenvoudigestappen.nl

¯\_(ツ)_/¯

• BlackMage
  • Laatst online: 05-07 23:16
o ik dacht dat h - profiel iets was om die gaten te maken ofzo :?

en waar kan je dat spul krijgen dan ??

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

www.pc-mods.nl of zoiets...hetzelfde spul dat je gebruikt om een raam te maken in je kast

¯\_(ツ)_/¯

• GeniusDex
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

ziet er wel lache uit. Volgende stap: grote WinAMP status LCS >:)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• zwahiel
  • Laatst online: 22-08 14:03

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

heb ff gegluurd op die LCD site, maar hoe sluit je dat ding aan dan, omdat ik zo ff snel zie dat je 'm op de gameport (?) en de para port aan moet sluiten, ik wil ook zo'n ding! >:)

Geinig! Moet je een of andere simpele laptop kopen, linux erop pleuren en mp3's erop, schermpie ervoor en op de stereo ermee! Ziet volgens mij supervet uit, Xamp gebruikt dezelfde toesten als winamp, dus ff de 6 (vooruit), de 4 (achteruit) en enter (play) doorlussen naar knopjes en je hebt een echter mp3 player voor je stereo! VET >:)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
s dat niet een beetje hoog ? past ie zo nog wel ?
lcd zit gewoon achter het raampje ... ik snap niet wat je met te hoog bedoeld :)
heb ff gegluurd op die LCD site, maar hoe sluit je dat ding aan dan, omdat ik zo ff snel zie dat je 'm op de gameport (?) en de para port aan moet sluiten, ik wil ook zo'n ding!
ik heb een schema gebruikt wat alleen je paralelle (wat een k*t woord) gebruikt (en 5V vanaf voeding). Met een multimedia keyboard heb je die knoppies niet nodig trouwens :)

't zit allemaal net ingebouwd; maar ik ben m'n webcam vergeten |:( ... dus morgen pas weer pics.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
hieronder het resultaat :)

ik weet nog niet of ik iets 'over' het lcdtje ga plakken (een stukje zwart karton ofzo, zodat je alleen het gedeelte met de letters ziet ... misschien laat ik 't zo (even afwachten hoeveel licht erdoor komt als ik m'n ccfl aan die kant inbouw >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/0034.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/0049.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/0050.jpg

Verwijderd

ik zou er zekers iets zwarts omheenmaken dan is ie helemaal vet :9~

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25
Op vrijdag 31 augustus 2001 22:30 schreef Kroetsjov het volgende:
hieronder het resultaat :)

ik weet nog niet of ik iets 'over' het lcdtje ga plakken (een stukje zwart karton ofzo, zodat je alleen het gedeelte met de letters ziet ... misschien laat ik 't zo (even afwachten hoeveel licht erdoor komt als ik m'n ccfl aan die kant inbouw >:)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gaaf kastje ...

Welk proggie gebruik je op die pic's ?

Repareren doe je zo.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)

Verwijderd

het was mooier geweest als een rechthoekig gat had gemaakt, dan had de lcd er precies ingepast. Tis nu een beetje raar met die 2 halve cirkels aan de zijkant

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

mischien een idee:
maak dat metaal lang die lcd zwart (schilderen/zwarte tape)
en maak van dat glaasje een donker glaasje.. met een beetje geluk is dat licht sterk genoeg om er doorgeen te komen..
ziet het er ook cool uit..

just my 2 eurocents

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1