Toon posts:

Veel verbruik door defecte CV ketel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robster018
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-12-2022
Hallo,

Ik vraag mij af of ik een hoger gasverbruik kan hebben door een semi-defecte cv-ketel?

Wij hebben laatst van 16:00 tot 22:00 de verwarming aangezet op 18 met alleen de radiator open in de woonkamer. Die dag hebben wij ongeveer 7m3 aan gas verbruikt. Een collega zei dat hij de hele dag de verwarming aan heeft op 20 en 7m3 verbruikt, dus dat ik een avond de verwarming op 18 heb en daarmee 7m3 verbruik, best veel is. Wij hebben ongeveer een gelijkwaardig huis, kijkend naar oppervlakte, isolatie en bouwjaar.

Wij hebben 1,5 jaar geleden een onderhoudscontract willen laten afsluiten voor onze cv-ketel. De beste man van Volta-Limburg is komen kijken en concludeerd dat er wat onderdelen defect is en dat ze geen contract aanbieden. De onderdelen waren zodanig duur dat we beter een nieuwe ketel kunnen laten plaatsen. We hebben dat niet gedaan omdat anderen ons adviseerde om gewoon de ketel te gebruiken tot deze defect is.

Dus kan het zijn dat de rendement van mijn ketel bijvoorbeeld 40% is door die defecte onderdelen?

Excuses voor het lange bericht :X

Alle reacties

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-01 06:30
Heb je verbruik over meerdere jaren? Misschien kun je dan een vergelijking maken met je verbruik?

Heb je na die 1,5 jaar terug nog wel eens een check laten doen op veiligheid door een monteur?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• robster018
Bo0bz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:51:
Heb je verbruik over meerdere jaren? Misschien kun je dan een vergelijking maken met je verbruik?

Heb je na die 1,5 jaar terug nog wel eens een check laten doen op veiligheid door een monteur?
Ik woon er ook pas 1,5 jaar dus ik heb alleen het verbruik met een semi-defecte ketel.

In deze afgelopen 1,5 jaar heb ik geen check meer laten doen.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
Hier is geen goed advies te geven zonder betere informatie. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je een koud systeem eerst moet opwarmen, dat verbruik heb je natuurlijk niet als het al warm is. Maar met 7m3 verbruik is er waarschijnlijk meer aan de hand. Heb je wel gekeken of je ketel niet continu staat te pendelen?

Engineering

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 11:33
robster018 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:16:
Dus kan het zijn dat de rendement van mijn ketel bijvoorbeeld 40% is door die defecte onderdelen?
Dat kan maar lijkt mij onwaarschijnlijk. Om zoveel rendement te verliezen zou b.v. de warmtewisselaar vol met "rommel" (vuil en aluminiumoxide) moeten zitten. Bij een onderhoudsbeurt zal een goede monteur de warmtewisselaar schoonmaken!

Om een completer beeld te hebben zou je de volgende vragen kunnen beantwoorden:
- wat is het bouwjaar van je huis?
- wat is het bouwjaar van de ketel?
- wat is het merk en model van de ketel?
- heb je vloerverwarming of alleen radiatoren of een combinatie van beide?
- hoe warm wordt de radiator in de woonkamer, kun je je hand er lang op houden? (zo ja, dan is ie waarschijnlijk kouder dan 50 graden Celcius)

Het komt op mij over alsof de beste man van Volta-Limburg er weinig zin in had die dag.
Ik zie dat score (2.7 ster van de 5) van Volta-Limburg ook niet al te best is op Google :-(
Ik zou heel snel een ander CV onderhoudsbedrijf inschakelen (kan zoeken wezen want ze hebben het allemaal druk) om die ketel z.s.m. te laten controleren en in onderhoud te nemen.

• robster018
peterpv schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:43:
[...]

Dat kan maar lijkt mij onwaarschijnlijk. Om zoveel rendement te verliezen zou b.v. de warmtewisselaar vol met "rommel" (vuil en aluminiumoxide) moeten zitten. Bij een onderhoudsbeurt zal een goede monteur de warmtewisselaar schoonmaken!

- hoe warm wordt de radiator in de woonkamer, kun je je hand er lang op houden? (zo ja, dan is ie waarschijnlijk kouder dan 50 graden Celcius)

Het komt op mij over alsof de beste man van Volta-Limburg er weinig zin in had die dag.
Ik zie dat score (2.7 ster van de 5) van Volta-Limburg ook niet al te best is op Google :-(
Ik zou heel snel een ander CV onderhoudsbedrijf inschakelen (kan zoeken wezen want ze hebben het allemaal druk) om die ketel z.s.m. te laten controleren en in onderhoud te nemen.
1986
Dat is dus redelijk onbekend, in de advertentie stond 2015
Nefit Proline HRC 30/CW5
Alleen radiatoren
Heel warm, als de verwarming gewoon aan staat (verwarmen van 15 naar 18) dan kan ik mijn hand er niet op leggen.

Zoals je ziet in de screenshot van mijn Nest heb ik zondag 11 december de verwarming aan gezet. Ik heb toen 3 uur in totaal de verwarming aan gehad volgens de app. De hele dag staat hij gewoon op 9 graden en savonds is hij op 16 gegaan. In mijn Eneco app staat dat ik 5,9m3 heb verbruik.
Is dat een beetje reeël met gas koken en 2 personen douchen?

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-01 09:51
Het bouwjaar van de ketel is 2011.
Het lijkt mij sterk dat door defecte onderdelen de ketel niet goed werkt.
Hebben ze dat gespecificeerd op de factuur?
Eerst maar eens een onderhoudsbeurt en waterzijdig inregelen en de ketel juist afstellen.

• peterpv
robster018 schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:34:
In mijn Eneco app staat dat ik 5,9m3 heb verbruik.
Is dat een beetje reeël met gas koken en 2 personen douchen?
5.9 m3 lijkt mij weinig om je zorgen over te maken.
Wij hebben hier afgelopen zondag zo'n 17 m3 gebruikt.
Dat is wel voor een 4 persoons huishouden en een flink huis (wel goed geisoleerd, bouwjaar 1996).
Ik zou wel de maximale aanvoer temperatuur lager zetten bijvoorbeeld op 60 graden.
Dan zouden je radiatoren minder heet moeten worden en dat is altijd gunstig voor het rendement van de CV.
Een huis uit 1986 is voldoende goed geisoleerd om ook met 60 graden warm te krijgen.

Ik raad ook waterzijdig inregelen aan en zeer zeker die onderhoudsbeurt, met gastoestellen wil je gewoon geen risico nemen wat dat betreft. Je HOEFT geen onderhouds contract te nemen hè, OK, hangt van bedrijf af maar in principe kun je natuurlijk iemand één keer laten komen (en dan volgend jaar weer). Als de ketel niet goed genoeg is voor een onderhouds contract (wat ik betwijfel) maar je hem wel veilig wilt kunnen gebruiken.

• robster018
peterpv schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:53:
[...]

5.9 m3 lijkt mij weinig om je zorgen over te maken.
Wij hebben hier afgelopen zondag zo'n 17 m3 gebruikt.
Dat is wel voor een 4 persoons huishouden en een flink huis (wel goed geisoleerd, bouwjaar 1996).
Ik zou wel de maximale aanvoer temperatuur lager zetten bijvoorbeeld op 60 graden.
Dan zouden je radiatoren minder heet moeten worden en dat is altijd gunstig voor het rendement van de CV.
Een huis uit 1986 is voldoende goed geisoleerd om ook met 60 graden warm te krijgen.

Ik raad ook waterzijdig inregelen aan en zeer zeker die onderhoudsbeurt, met gastoestellen wil je gewoon geen risico nemen wat dat betreft. Je HOEFT geen onderhouds contract te nemen hè, OK, hangt van bedrijf af maar in principe kun je natuurlijk iemand één keer laten komen (en dan volgend jaar weer). Als de ketel niet goed genoeg is voor een onderhouds contract (wat ik betwijfel) maar je hem wel veilig wilt kunnen gebruiken.
17m3... Hmmmmm.
Wij hebben spouwmuurisolatie en dubbele beglazing HR++ (is wel een hoekhuis). En wij hebben de verwarming op 16 gehad, en maar 1 radiator aan die in de woonkamer. Ik weet niet of jij met die 17m3, de thermostaat op 22 graden had en 8 radiatoren aan :)

• Swenno
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:53
Een cv ketel kan niet draaien op 1 radiator. Zo Nefit ketel heeft volgens mij al minimaal 5 tot 6 kw vermogen.

Waarschijnlijk gaat die aan uit aan uit. En gebruikt daardoor onnodig gas.

• peterpv
robster018 schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:31:
[...]
17m3... Hmmmmm.
Wij hebben spouwmuurisolatie en dubbele beglazing HR++ (is wel een hoekhuis). En wij hebben de verwarming op 16 gehad, en maar 1 radiator aan die in de woonkamer. Ik weet niet of jij met die 17m3, de thermostaat op 22 graden had en 8 radiatoren aan :)
17 kuub, het is wat het is.
Hier verwarming op 18.5 ('s nachts 17) met zo'n maximaal zo'n 8 radiatoren aan (thermostaatknoppen en op afstand bediende). Ook een hoekhuis maar met een enorme aanbouw (50 m2) met vloerverwarming, veel ruimte en ja dat kost wat. Gelukkig kan ik het mij veroorloven >:) En zondag was een koude dag hè.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:44
Hoeveel stook je dan eigenlijk per jaar? Kuubs op je eindafrekening.

Met vorst zoals nu gaat het verbruik mega hard omhoog. Regenperiodes zorgen ook voor aardig extra gebruik.

Stappenplan is simpel: wat stook ik per jaar en wat stookt je collega per jaar. Vervolgens onderhoudsbeurtafspraak maken morgen.

[Voor 115% gewijzigd door NimRod1337 op 12-12-2022 20:53]

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26
Als wellicht behulpzame referentie:

Gisteren (zondag 11 december) hebben wij de hele dag de kachel aan gehad.
- Van 08:30 tot 22:00
- 19 graden (nachtverlaging 16 graden)
- Inclusief 2 personen douchen en half bad voor de kinderen
- Hoekhuis met veel glas HR++, dunne spouwisolatie glaswol 4cm, dakisolatie 3cm piepschuim, vloerisolatie PIF, bouwjaar 1981
- Vooral beneden verwarmd 75m2

Gasverbruik 9,5 m3

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6

• peterpv
Ik zit op 1900 kuub van oktober 2021 - 2022. En dat was een relatief zachte periode.
Maar ik heb echt een bovengemiddeld groot huis (200 m2) en verwarm meerdere vertrekken dus vergelijk het niet direct met je eigen situatie (tenzij je ook zo'n ruim jaren-90 huis hebt).

[Voor 6% gewijzigd door peterpv op 12-12-2022 20:56]

• NimRod1337
Hele week gemiddeld rond de 4 kuub per dag, ik stook > 10 jaar 950-1000 per jaar. November 2021 waterzijdig in laten regelen. Gister ruim 4 kuub zaterdag 6. Kan het kloppen dat je rond of boven de 2000 m3 zit per jaar?

[Voor 16% gewijzigd door NimRod1337 op 12-12-2022 21:03]

• NimRod1337
peterpv schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:47:
[...]

17 kuub, het is wat het is.
Hier verwarming op 18.5 ('s nachts 17) met zo'n maximaal zo'n 8 radiatoren aan (thermostaatknoppen en op afstand bediende). Ook een hoekhuis maar met een enorme aanbouw (50 m2) met vloerverwarming, veel ruimte en ja dat kost wat. Gelukkig kan ik het mij veroorloven >:) En zondag was een koude dag hè.
Wat voor info haal ik hier nou uit behalve ik heb een groot huis, verdien veel en stook graag warm?

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-01 12:25
Volgens mij klopt er iets niet met je Nest (schema). Waarom laat de geschiedenis zien dat je overdag de thermostaat meerdere malen is aangegaan terwijl de temperatuur op 9 zou staan? Als je hem pas in de avond op 16 zou zetten had je die oranje balkjes gedurende de dag toch niet moeten verwachten?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
1 radiator met een 30KW ketel... ja dat zal heel efficient verwarmen.

Ik zat hier de afgelopen dagen op 6-7 kuub per dag. 2/1 kap 1978, van 7:00 tot 22:00 nagenoeg continu stoken om het 20 graden te krijgen/houden, daarbuiten ketel uit.

3 radiatoren beneden, 1m3 beton met 50m buis erdoor in de berging, radiator bij de voordeur en 3 radiatoren op de slaapkamers een klein beetje aan...

Ketel die continu aan en uit gaat omdat de warmte niet weg kan is funest voor je verbruik.

• robster018
Van December 2021 tot en met november 2022 heb ik 1162m3 aan gas verbruikt.
Ik zal eens de andere verwarmingen in de woonkamer ook open draaien.
En ik ga de ketel eens op 60 graden zetten.

Is er nog verschil in helemaal open of half open draaien?

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:36
Wanneer je maar zeer beperkt radiatoren open hebt dien je de ketelvermogen helemaal terug te zetten naar het uiterste minimum anders gaat het fout en de anti-pendeltijd verhogen.

[Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 12-12-2022 21:12]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:48
Vermogen van je ketel verlagen, even zoeken op YouTube. Zeker met 1 radiator.
Temperatuur verlagen hoeft dan niet perse, je ketel kiest zelf de juiste watertemperatuur.

Read the badge, Bitch!

• Ronald
  • Laatst online: 22:30
Het uiterste minimum is een kW of 4 voor Intergas Extreme. Vele ketels hebben een nog hoger minimum

Dat is meer dan een gemiddelde radiator kan afgeven...

Dat is meer dan het gemiddelde huis 98% van de tijd nodig heeft.

De ketel moet dus low-loaden/pendelen.
CV ketels zijn ondingen. Getuige de stortvloed aan vragen nu energie ineens duur is en mensen terecht opletten.

[Voor 17% gewijzigd door Ronald op 12-12-2022 21:15]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Jouw ketel is op zich nog best modern, modulerend en ook modulerende pomp. Hij werkt ook samen met een modulerende thermostaat. Welke thermostaat heb je er aan hangen? Als je bijv. nu alleen op basis van aan/uit stookt is dat minder efficient dan modulerend. Wellicht kan je daar dus ook winst halen.
En afhankelijk van je thermostaat kan je ook het vermogen verlagen en mogelijk ook de watertemperatuur. Die hoeft in elk geval geen 80 of 90 te zijn. Aangezien je aangeeft dat je je hand niet op de radiator kan houden, verwacht ik dat de ketel op de standaard van 75 of 80 graden staat. 60-65 voldoet vaak ook prima.
Verder even de comfort functie voor je warmwater uitzetten, scheelt je ook weer.
Zie H4.4 van je handleiding.

[Voor 20% gewijzigd door Microkid op 12-12-2022 21:36]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• NimRod1337
robster018 schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:10:

Verbruik valt me enorm mee, heel acceptabel. Dat is op jaarbasis uiteindelijk wat telt. Laat het geheel waterzijdig inregelen, dan hoef je niet meer over na te denken over radiatoren open of dicht. Je ketel is nog redelijk nieuw, laat ook die snel even onderhouden.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

robster018 schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:10:

Ik zou ze helemaal openzetten, dan kan de ketel zijn warmte zo goed mogelijk kwijt. Voorkomt pendelen.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Roeland54
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:03
Zeker gebruik maken van alle radiatoren in je woonkamer. Je systeem zal efficïenter zijn als het kan verwarmen met een lage termperatuur en meer radiatoren maken dit mogelijk.

Vermoedelijk is je nest met aan/uit aangesloten. De meeste nefit ketels ondersteunen geen opentherm dacht ik. Hier zou je nog een verbetering kunnen maken door die met opentherm aan te sluiten via een "Nefit opentherm converter", maar best eens goed uitzoeken hoe het nu is aangesloten.

Verder lijkt het verschil tussen 9° en 16° lijkt me ook veel. Hoe laag zakt de temperatuur in werkelijkheid? Als jou collega zijn nachtverlaging op 16 heeft en dan stookt naar 20 dan is het normaal dat hij minder verbruik heeft die dag dan als de temperatuur van 9 naar 18 moet. Zijn muren zijn al opgewarmd tot 16 van de dag voordien.

• robster018
Roeland54 schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:47:
Zeker gebruik maken van alle radiatoren in je woonkamer. Je systeem zal efficïenter zijn als het kan verwarmen met een lage termperatuur en meer radiatoren maken dit mogelijk.

Vermoedelijk is je nest met aan/uit aangesloten. De meeste nefit ketels ondersteunen geen opentherm dacht ik. Hier zou je nog een verbetering kunnen maken door die met opentherm aan te sluiten via een "Nefit opentherm converter", maar best eens goed uitzoeken hoe het nu is aangesloten.

Verder lijkt het verschil tussen 9° en 16° lijkt me ook veel. Hoe laag zakt de temperatuur in werkelijkheid? Als jou collega zijn nachtverlaging op 16 heeft en dan stookt naar 20 dan is het normaal dat hij minder verbruik heeft die dag dan als de temperatuur van 9 naar 18 moet. Zijn muren zijn al opgewarmd tot 16 van de dag voordien.
Als ik de hele nacht de verwarming uit laat (wat ik afgelopen nacht heb gedaan) dan is het 13 graden.
Dus van savonds 22:00u 16 graden naar 6:00u 13 graden. Het was afgelopen nacht wel -6 buiten.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

robster018 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:16:
Hallo,

Ik vraag mij af of ik een hoger gasverbruik kan hebben door een semi-defecte cv-ketel?

Wij hebben laatst van 16:00 tot 22:00 de verwarming aangezet op 18 met alleen de radiator open in de woonkamer. Die dag hebben wij ongeveer 7m3 aan gas verbruikt. Een collega zei dat hij de hele dag de verwarming aan heeft op 20 en 7m3 verbruikt, dus dat ik een avond de verwarming op 18 heb en daarmee 7m3 verbruik, best veel is. Wij hebben ongeveer een gelijkwaardig huis, kijkend naar oppervlakte, isolatie en bouwjaar.

Wij hebben 1,5 jaar geleden een onderhoudscontract willen laten afsluiten voor onze cv-ketel. De beste man van Volta-Limburg is komen kijken en concludeerd dat er wat onderdelen defect is en dat ze geen contract aanbieden. De onderdelen waren zodanig duur dat we beter een nieuwe ketel kunnen laten plaatsen. We hebben dat niet gedaan omdat anderen ons adviseerde om gewoon de ketel te gebruiken tot deze defect is.

Excuses voor het lange bericht :X
Je kunt dat niet vergelijken met wat een ander zegt, alleen aan je eigen verbruik.
Is er afwijkend gebruik met bijv. afgelopen dec met ~ dezelfde graaddagen en stookgedrag ?
Verder ben ik geen voorstander van veel radiatoren dichtdraaien.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NimRod1337
robster018 schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:31:
[...]

Als ik de hele nacht de verwarming uit laat (wat ik afgelopen nacht heb gedaan) dan is het 13 graden.
Dus van savonds 22:00u 16 graden naar 6:00u 13 graden. Het was afgelopen nacht wel -6 buiten.
Ik zou hem op 15 laten staan, dat scheelt opwarmen en anders wordt het wel heel koud.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je moet het ook opstoken (eerst het water in de radiatoren, dan de ruimte, dan de muren), dat kost extra gas. En als je gasketel harder werkt is hij ook wat minder efficient. Als je hem langer aan laat staan en je woning is goed geisoleerd dan zal het minder gas per tijdseenheid kosten als je hem langer aan laat.
Ronald schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:14:
Het uiterste minimum is een kW of 4 voor Intergas Extreme. Vele ketels hebben een nog hoger minimum
Eigenlijk leveren dia allemaal veel te veel, ik heb het gisteren 20 graden gestookt met een 3KW kacheltje (tussen 0,8 en 3KW doet die) in de huiskamer. Mijn CV doet max 20KW voor verwarmen en volgens andere installateurs is dat voor een appartement ipv voor een huis en zou ik 35KW nodig hebben (ok dat is dan voor een huis, maar bij max 35KW moduleert die ook veel minder terug en mijn CV krijgt het makkelijk warm. Ook toen het -16 was.).

[Voor 74% gewijzigd door Marzman op 13-12-2022 13:01]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:43

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gisteren 8,1 m3 verbruikt, 's nachts verwarming op 15 graden, overdag op 19,0, 's avonds op 19,5. Radiatoren bovenverdieping dicht, behalve de badkamer. Huis (hoekwoning, 2 onder 1 kap) uit 1986, verbouwd in 1994, redelijk geisoleerd behalve de vloer. Ketel uit 2002 geloof ik. Douchen met 3 personen, maar slechts een paar minuutjes pp. Koken op inductie.

Vorige week dagelijks zo'n 6 m3 verbruik.

Als ik het zo lees, valt 7 m3 dus nog wel mee voor jouw woning.

• Ronald
  • Laatst online: 22:30
@Marzman dat verbaast mij én iedereen die daadwerkelijk warmteverlies begrijpt geheel niet.

Mijn ‘74 rijtjes huis met als enige upgrade dubbelglas zou het bij -10 met 7kW moeten redden inclusief slaapkamers op 20 graden(gemodelleerd, geen enkele praktijk ervaring wijst op dat het meer is, eerder minder)

[Voor 5% gewijzigd door Ronald op 13-12-2022 11:21]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee