Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beels
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-12-2022
Goedenavond,

Ik heb recent een nieuwe TV gekocht, een LG OLED. Ik had voorheen ook een LG OLED en ik gebruikte hierbij een LG soundbar, dit werkte altijd prima. Soms verbrak de verbinding en dan moest ik de soundbar ff aan/uit zetten en kreeg ik weer een prompt op de TV om te verbonden.

Bij de nieuwe TV verbreekt de verbinding ook. Maar hier kom ik in de problemen. Als ik de soundbar aan en uitzet gebeurt er niets meer. En de TV geeft aan dat de soundbar “aan het loskoppelen is”. Foto van melding is bijgevoegd. Dit betekent dat ik de soundbar dus niet kan gebruiken. En als ik apparaten vergeet in de instellingen staat de melding er nog steeds.

De enige manier waarop ik de verbinding kan herstellen is als ik de voeding van de tv verbreek. Dus stekker eruit als het ware.

Kan iemand mij hier aub mee helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXnO1JIEh3d68JdVFoPZmZygz4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFLDDpI7ThwMKsGz5hN3iZ6w.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebouwman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-06 22:35
Ik had een LG-tv en later eens ooit een LG soundbar gekocht en die verbinding was ook niet geweldig, bluetooth was niet echt vlekkeloos en de ARC Hdmi verbinding leefde ook een eigen leven; soms na inschakelen dat de tv weer ff uit ging en weer aan en zo nu en dan dat ie met geen mogelijkheid meer werkte totdat ik in het menu van de tv de geluidsinstelling handmatig opnieuw op ARC moest zetten. Nu heb ik van de week een philips tv gekocht met android (gewoon een 2024) en die begon ook al moeilijk te doen, zogauw als ik de app gebruikte dan sprong ie spontaan op BT ipv Arc hdmi verbinding maar vanmorgen werkte ineens mijn LG soundbar remote niet meer, dus alles gereset de BT tussen soundbar en tv vergeten en nu doet ie het goed totdat ik de app op mijn teleoon gebruikt ook dan gaat ie weer naar BT instelling op de soundbar, dit terwijl die niet meer met tv gekoppeld is. Ook bevreemd het me dat als je geluidsinstellingen op sounbar wil optimaliseren via de app dat dit alleen kan met BT verbinding????

Denk dat de soundbar binnenkort in de aanbieding gaat en maar gewoon een philips soundbar ga zoeken (ook al vertrouw ik ook daar niet op optimaal functioneren aangezien LG met LG ook niet super was)