Toon posts:

toegang geweigerd op tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Topicstarter
Mijn vraag
Bij toegang naar tweakers.net vanuit thuis krijg ik de volgende melding

Tweakers
De toegang tot Tweakers vanaf dit IP is geweigerd

Het komt geregeld voor dat vanaf een IP veel pageviews naar Tweakers.net worden gestuurd, meer dan gebruikelijk - zelfs voor hele grote organisaties zoals KPN, de Belastingdienst en de diverse ministeries. Om onszelf te behoeden tegen (verdere) overlast wordt een IP geblokkeerd in onze firewall.

Hier staat een aantal gebruikelijke oorzaken:

Proxy-servers, linkcheckers of crawlers die foutief ingesteld zijn en/of onze robots.txt negeren
Te enthousiaste feed-readers die elke paar seconden een RSS-feed opvragen
Iets wat op je toetsenbord ligt en de F5-knop ingedrukt houdt (bijvoorbeeld een kat of een koptelefoon)
Je hebt je user-agent veranderd naar Googlebot of Bingbot

Naast bovenstaande redenen zijn ook misdragingen op Tweakers.net aanleiding om een IP te blokkeren. Dan gaat het meestal om zaken als het doen van hack-pogingen of herhaaldelijk lastigvallen van medegebruikers.

Mocht je de oorzaak hebben opgelost of geen idee hebben wat het was, stuur ons dan een e-mail. Ook voor verdere vragen of opmerkingen kun je mailen. Dat doe je dan naar gathering@tweakers.net, meld daarbij ook jouw IP: xxxcxxxxxxxxxxx

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ipad 9 gen software 15.7
Firefox voor IOS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben al een keer Unbanned
Melding van de tweakers kant is
Die ban staat er omdat iets met de user-agent "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_15_4) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/13.1 Safari/605.1.15" sinds 27 november vele duizenden requests op Tweakers doet. Ik kan de ban wel weghalen, maar deze bans worden automatisch gezet en kan dus ook zo maar weer terug komen.

Ik surf 's avonds meestal op mijn ipad op het forum. Maar sinds 27 november is er dus iets niet goed.
Rest van mijn devices zijn Windows machines

Iemand een idee?

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

niki_lauda schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:22:
Mocht je de oorzaak hebben opgelost of geen idee hebben wat het was, stuur ons dan een e-mail. Ook voor verdere vragen of opmerkingen kun je mailen. Dat doe je dan naar gathering@tweakers.net, meld daarbij ook jouw IP: xxxcxxxxxxxxxxx
[...]
Iemand een idee?
Heb je dus al een mailtje gewaagd aan het opgegeven adres? :)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gebruik je een VPN?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• niki_lauda

niki_lauda

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:26:
[...]
Heb je dus al een mailtje gewaagd aan het opgegeven adres? :)
Ja is sinds maandag weer goed gegaan. Maar vandaag was het weer mis.

• niki_lauda

niki_lauda

Topicstarter

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

niki_lauda schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:29:
Ja is sinds maandag weer goed gegaan. Maar vandaag was het weer mis.
Wij kunnen in elk geval niet zien bij Tweakers waarom jouw IP-adres geblokkeerd is (geweest). Wij kunnen dus alleen maar gissen, de beheerders van Tweakers kunnen dat wel, maar zijn dus (het beste) per e-mail te bereiken.

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weet je dit zeker? Heb je een iCloud abonnement (voor opslag)? Dat activeert standaard iCloud Private Relay namelijk.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• niki_lauda

niki_lauda

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:31:
[...]
Wij kunnen in elk geval niet zien bij Tweakers waarom jouw IP-adres geblokkeerd is (geweest). Wij kunnen dus alleen maar gissen, de beheerders van Tweakers kunnen dat wel, maar zijn dus (het beste) per e-mail te bereiken.

Xxxxxxx was dus mijn Ip adres

• niki_lauda

niki_lauda

Topicstarter
marowi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:32:
[...]

Weet je dit zeker? Heb je een iCloud abonnement (voor opslag)? Dat activeert standaard iCloud Private Relay namelijk.
Ja
Nee.

IP-adres was mijn IP-adres

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

niki_lauda schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:35:
[...]

Xxxxxxx was dus mijn Ip adres
Dat snap ik. Maar wij kunnen er niets mee. Neem dus (wederom) per e-mail contact op met Tweakers en men helpt je verder.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

@niki_lauda Stuur even een maitje aub, dan kunnen we er naar kijken.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• niki_lauda

niki_lauda

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:37:
@niki_lauda Stuur even een maitje aub, dan kunnen we er naar kijken.
Mail verstuurd

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:51
Het zou erg toeval zijn, maar zou het kunnen dat je recent van de provider een nieuw IP toegewezen hebt gekregen? Ik kreeg eens een ban in een app en na lang heen-en-weer mailen met de helpdesk bleek dat ik een ander IP had gekregen, die jaren daarvoor al door die app was geblokkeerd. Een nieuw IP triggeren bij Ziggo was de directie oplossing.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
De foutmelding lijkt heel erg te wijzen naar je iPad door de Safari link. Ik neem aan dat dat het enige Apple apparaat is in jouw huishouden?
Het zou kunnen dat je plugins gebruikt in die browser die dit probleem veroorzaken. Zou je deze app eens van je tablet of kunnen gooien en het een tijdje proberen met de standaard Safari app die door Apple meegeleverd wordt?

En staan de overige apparaten in principe uit (dit om te voorkomen dat malware op je Windows PC verkeer veroorzaakt, maar dat jij er per ongeluk achter komt op je iPad, maar dat het eigenlijk een opstapeling van het probleem is)?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Probeer als test eens een week met bijv. alleen Safari te browsen ipv. Firefox. Als dat goed gaat weet je dat het aan de Ff-inrichting zal/kan liggen en kan je daar inzoomen op de instellingen ervan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• niki_lauda

niki_lauda

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:33:
De foutmelding lijkt heel erg te wijzen naar je iPad door de Safari link. Ik neem aan dat dat het enige Apple apparaat is in jouw huishouden?
Het zou kunnen dat je plugins gebruikt in die browser die dit probleem veroorzaken. Zou je deze app eens van je tablet of kunnen gooien en het een tijdje proberen met de standaard Safari app die door Apple meegeleverd wordt?

En staan de overige apparaten in principe uit (dit om te voorkomen dat malware op je Windows PC verkeer veroorzaakt, maar dat jij er per ongeluk achter komt op je iPad, maar dat het eigenlijk een opstapeling van het probleem is)?
Ja mijn oude iPad is er ook nog maar daar is de batterij van leeg.

• niki_lauda

niki_lauda

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:50:
Probeer als test eens een week met bijv. alleen Safari te browsen ipv. Firefox. Als dat goed gaat weet je dat het aan de Ff-inrichting zal/kan liggen en kan je daar inzoomen op de instellingen ervan.
Ga doen heb voor even Firefox verwijderd

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor Lieve Adjes, dus een move die kant op :)

iOS > LA

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee