Sinds een paar dagen werkt de Wacom Cintiq pro 32 op mijn PC niet meer.
Tenminste, het beeldscherm werkt wel maar de pen doet niet en de tiptoetsen bovenaan het scherm (met uitzondering van de inpu selector) doen ook niets.
De Wacom center app zegt ook "no device detected"en (zorgwekkend) de Wacom is ook niet zichtbaar in de Device manager)
Ik gebruik hem op een WIndows 11 machine, en dat werkte tot nu toe prima.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- De Cintiq aansluiten op een andere USB poort
- De USB kabel vervangen
- De driver updaten
- De driver verwijderen
- Een oude versie van de driver installeren
- De Windows service van Wacom restarten
- Windows 11 schoon installeren
- Windows downgrade naar versie 10
Geen van die dingen maakte een verschil.
Ik heb vandaag zelf geprobeerd Ubuntu te installeren, en ook daarin had ik precies hetzelfde probleem. No device detected, wel beeld maar geen pen.
Heeft iemand hier misschien de gouden tip waardoor ik weer gewoon aan het werk kan op dat ding?
Dank,
Leander
Tenminste, het beeldscherm werkt wel maar de pen doet niet en de tiptoetsen bovenaan het scherm (met uitzondering van de inpu selector) doen ook niets.
De Wacom center app zegt ook "no device detected"en (zorgwekkend) de Wacom is ook niet zichtbaar in de Device manager)
Ik gebruik hem op een WIndows 11 machine, en dat werkte tot nu toe prima.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- De Cintiq aansluiten op een andere USB poort
- De USB kabel vervangen
- De driver updaten
- De driver verwijderen
- Een oude versie van de driver installeren
- De Windows service van Wacom restarten
- Windows 11 schoon installeren
- Windows downgrade naar versie 10
Geen van die dingen maakte een verschil.
Ik heb vandaag zelf geprobeerd Ubuntu te installeren, en ook daarin had ik precies hetzelfde probleem. No device detected, wel beeld maar geen pen.
Heeft iemand hier misschien de gouden tip waardoor ik weer gewoon aan het werk kan op dat ding?
Dank,
Leander