Ik ben op zoek naar de juiste componenten voor een AutoCAD/SketchUp systeem. Er worden zowel 2d als 3d tekeningen mee gemaakt. Voor zover ik gelezen heb is singlelecore performance daar erg belangrijk, multithreading wordt schijnbaar maar minimaal toegepast. Er gaat niet overgeklokt worden. Verder moet de PC in een rack geplaatst gaan worden dus ben ik voor een server behuizing gegaan, die mag maximaal 4u maar liever 3u hoog zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1700 euro.
Dit had ik tot nu toe zelf samengesteld:
Vanwege de singlecore performance heb ik een CPU uitgezocht die een zo hoog mogelijke kloksnelheid heeft. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat de best mogelijke singlecore performance gaat garanderen voor AutoCAD.
Ik ben voor een professionele lijn videokaart gegaan omdat ik gelezen had dat de support vanuit modelleringssoftware daarvoor het beste is. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, dus ook daar is advies zeker welkom.
En niet onbelangrijk; het gaat om een zakelijke aankoop, belastingtechnisch is het een vereiste dat alles bij één winkel aangeschaft kan worden. Ik ben specifiek op zoek naar onderdelen die bij Azerty leverbaar zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1700 euro.
Dit had ik tot nu toe zelf samengesteld:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 278,50 | € 278,50 |
1 | Moederborden | MSI Pro B650-P WIFI | € 234,99 | € 234,99 |
1 | Videokaarten | AMD Radeon PRO W6600 | € 524,- | € 524,- |
1 | Behuizingen | Inter-Tech IPC 3U-30248 | € 144,65 | € 144,65 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36W | € 194,95 | € 194,95 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus PX-550 | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 1TB | € 138,71 | € 138,71 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.614,80 |
Vanwege de singlecore performance heb ik een CPU uitgezocht die een zo hoog mogelijke kloksnelheid heeft. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat de best mogelijke singlecore performance gaat garanderen voor AutoCAD.
Ik ben voor een professionele lijn videokaart gegaan omdat ik gelezen had dat de support vanuit modelleringssoftware daarvoor het beste is. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, dus ook daar is advies zeker welkom.
En niet onbelangrijk; het gaat om een zakelijke aankoop, belastingtechnisch is het een vereiste dat alles bij één winkel aangeschaft kan worden. Ik ben specifiek op zoek naar onderdelen die bij Azerty leverbaar zijn.
[Voor 3% gewijzigd door Maarten00 op 08-12-2022 20:29]