Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmakajb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 17:47
Sinds een paar dagen staat onze cv ketel in storing en wel code f.27. Als ik Google schijnt dat iets met de ontsteking te maken te hebben. We hebben voor deze cv ketel geen onderhoudscontract lopen en alle bedrijven in onze regio (drenthe) hebben geen tijd om een monteur langs te sturen. Laatste onderhoudsbeurt is overigens ongeveer 2 jaar geleden.

Daarom geprobeerd zelf te achterhalen wat ik kan doen. Water bijgevuld want deze stond op 0,6 bar en nu naar 1,9 gedaan. Nagekeken of de afvoer niet verstopt was.

Via YouTube filmpjes gekeken en het lijkt erop dat de printplaat vervangen het probleem op zou moeten lossen. Ik kan echter geen juiste printplaat vinden.

Heeft iemand suggesties voor: een bedrijf die mogelijk wel tijd heeft? Of kan iemand wel de juiste printplaat vinden? Of heeft iemand een andere oplossing?

Ketel is overigens ongeveer 14 jaar oud. Wel al overwogen om een warmtepomp te laten installeren maar gezien de huidige levertijden is dat voor nu geen optie.

Beste antwoord (via Tmakajb op 09-12-2022 23:05)

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Warmteservice.nl

Artikel 10659693 voor 317 euro.

Gevonden op www.wasco.nl en dan zoeken bij "onderdelenzoeker". Met dat artikelnummer van Vaillant naar de site van warmteservice.nl.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Warmteservice.nl

Artikel 10659693 voor 317 euro.

Gevonden op www.wasco.nl en dan zoeken bij "onderdelenzoeker". Met dat artikelnummer van Vaillant naar de site van warmteservice.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmakajb
Bedankt voor je reactie, vandaag maar even naar Groningen om de printplaat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
F27 kan idd de print zijn. Misschien heb je hier nog wat aan:
https://www.klusidee.nl/F...t-cv-foutcode-f27.143551/

Die heeft met een fohn de print en aansluitingen bestookt en daarna kwam de ketel weer tot leven (geen idee hoe lang, waarschijnlijk kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Tmakajb schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:43:
Bedankt voor je reactie, vandaag maar even naar Groningen om de printplaat te kopen.
Dan moet je hem wel eerst bestellen, is nou niet bepaald een voorraadartikel.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmakajb
Bezig geweest met een föhn, maar dat werkt bij mij helaas niet.

Als het goed is hebben ze 1 print op voorraad bij warmteservice in Groningen en anders nog 1 in Hoogeveen. Ik heb vanmiddag pas tijd om deze te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmakajb
Print gehaald en in de cv ketel geknutseld. De cv ketel werkt weer goed! Dank voor alle tips.
Pagina: 1