Toon posts:

Gamen achter een Fortinet firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 822 views

Vraag

• Rietveldusa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-01 00:19
Goedeavond,

op mijn werk (nachtwaker) hebben ze een Fortinet Firewall, als ik even tussen mijn rondes en andere taken wil gamen (warzone 2.0, en andere games) kan dit niet, ik kan wel telenettv.be, netflix enzovoort, alsook Star trek fleet command en een paar andere games spelen.

Dus online gamen gaat over het algemeen niet. Zijn er hier oplossingen voor? want firewalls en netwerken zijn mijn ding niet.

via een vpn ofzo? nu moet ik via een hotspot op mn gsm verbinding maken, maar de verbinding is vrij slecht alsook verbruikt veel data.

Mvg

Alle reacties

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je al met de systeembeheerder gebabbeld? En wat vindt je verantwoordelijke ervan? Een blokkade is er niet voor niets he? ;)

[Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 08-12-2022 18:56]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Rietveldusa
ja, ik ga vragen om te kunnen gamen snachts :p........bepaalde games werken wel, en bepaalde niet, ik vermoed dat er dan toch een manier moet zijn om ze allemaal te laten werken.

• AW_Bos
  • Laatst online: 16:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Rietveldusa schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:07:
ja, ik ga vragen om te kunnen gamen snachts :p........bepaalde games werken wel, en bepaalde niet, ik vermoed dat er dan toch een manier moet zijn om ze allemaal te laten werken.
Valt dit onder je takenpakket? Apart!
Mooie oplossing. Dan kan je altijd gamen, en is er geen baas die er wat van merkt of te zeggen heeft ;)

[Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 08-12-2022 19:25]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:13

Technomania

salvis titulis et honoribus

Telefoon op je [c aansluiten en gebruik maken van je mobiele internet?

Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront!

• Rietveldusa
ja dat doe ik nu, maar mobiele data is dan veels te snel op.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:52
Technomania schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:36:
Telefoon op je [c aansluiten en gebruik maken van je mobiele internet?
Dat doet die nu, is duur.

Heb je een game pc thuis? Via Moonlight of iets dergelijks zou je dan remote kunnen verbinden met thuis met lage latency, mits Moonlight niet geblockt word. Dan speel je dus alsof je thuis bent, zonder risico's van VPN's etc.

That said: als je gepakt wordt, is het helemaal duur gamen. Er is een reden dat je het niet durft te vragen, en dus is het misschien handig naar dat gevoel te luisteren en het gewoon niet te doen.

[Voor 5% gewijzigd door Waah op 08-12-2022 19:42]

• Technomania

Technomania

Rietveldusa schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:41:
ja dat doe ik nu, maar mobiele data is dan veels te snel op.
Sorry, zat niet op te letten.

• Rietveldusa
Waah schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:42:
[...]

Dat doet die nu, is duur.

Heb je een game pc thuis? Via Moonlight of iets dergelijks zou je dan remote kunnen verbinden met thuis met lage latency, mits Moonlight niet geblockt word. Dan speel je dus alsof je thuis bent, zonder risico's van VPN's etc.

That said: als je gepakt wordt, is het helemaal duur gamen. Er is een reden dat je het niet durft te vragen, en dus is het misschien handig naar dat gevoel te luisteren en het gewoon niet te doen.
we mogen wel netflixen, er wordt niet verwacht dat we 12u aan een stuk rondjes lopen natuurlijk, dus dacht ik waarom niet kijken of en toe eens een potje multiplayer op mw2, duurt niet lang, en nee ik ga uiteraard geen headset gaan gebruiken :D
.

• Technomania

Technomania

Excuus moderators. Ik weet dat het geen Huiskamertopic is maar.......

(y)

• Rietveldusa
LOL, ja dat doe ik ook soms uit verveling, de lampen vervangen in de gangen, of de geurverfrissers in de wc's, je moet toch wat he

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-02 21:52
Oprecht nieuwsgierig: betaalt het zo grof goed, of is er iets anders briljants dat je het accepteert dat je je dus blijkbaar het grootste deel van de tijd verveelt tijdens je werk :?

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:37
Stalensnuitje schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:51:
Oprecht nieuwsgierig: betaalt het zo grof goed, of is er iets anders briljants dat je het accepteert dat je je dus blijkbaar het grootste deel van de tijd verveelt tijdens je werk :?
Tijdens mijn studenten tijd ook 2 jaar als nachtportier gewerkt op een hotel.
2 tot 4 uur aan werk, 4 tot 6 uur om films te kijken, te gamen of te studeren. Vond het prima geld verdienen zo.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Technomania

Technomania

Cyriel85 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:05:
[...]

Tijdens mijn studenten tijd ook 2 jaar als nachtportier gewerkt op een hotel.
2 tot 4 uur aan werk, 4 tot 6 uur om films te kijken, te gamen of te studeren. Vond het prima geld verdienen zo.
En zat je toen in de horeca cao (niet zeuren dat het nacht is dus 100%) of een andere cao (150%)

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:37
Technomania schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:13:
[...]

En zat je toen in de horeca cao (niet zeuren dat het nacht is dus 100%) of een andere cao (150%)
We hadden wel een toeslag, maar geen idee meer hoe precies. Verdiende een 100 euro netto voor 8 uur werk/aanwezigheid een 19 jaar geleden, dat vond ik prima.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Rietveldusa
Stalensnuitje schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:51:
betaalt idd goed, nacht toeslag

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Voor de firewall zul je bij de beheerder moeten zijn. Maar mijn ervaring van school is dat je dit niet voor elkaar gaat krijgen omdat de beheerder vaak bewust voor bepaalde instellingen heeft gekozen en voor jou niet zo snel een uitzondering wil configureren.

Toen ik nog op school zat had ik ook last van een beperkende firewall en proxy server. De oplossing die ik toen genomen heb is om SuperNetworkTunnel server te kopen en deze op mijn thuisserver te installeren. Deze laat je luisteren op een poort die wel door de firewall naar buiten mag. Bijvoorbeeld 80 of 443. Dan neem je op een USB-stick of cloud opslag de SuperNetworkTunnel client mee en die laat je verbinden naar het IP of de netwerk naam van je thuisserver. Dan start je de SNT client op en via de client start je het netwerkprogramma dat je wilt gebruiken. Ik had op die manier Trillian open om met klasgenoten te kunnen chatten met het destijds populaire ICQ en MSN Messenger. SNT bundelt al het netwerkverkeer naar buiten door de poort die naar buiten mag. Dit is een versleutelde tunnel. De SNT server vertaalt dit weer terug naar de poort die eigenlijk naar buiten moet en verbind je via je thuis-internet door naar waar je zijn moet. Er is geen garantie dat het voor elke toepassing werkt. Maar je kunt de software 30 dagen proberen voor je het koopt dus dan kan je het testen.

Of je mag gamen tijdens werktijd en zo ja hoe lang en in welke omstandigheid is natuurlijk een ander verhaal.

Derde oplossing is om een mobiel WiFi access point mee te nemen. Bijvoorbeeld een mobiele 4G router met simkaart en data abonnement of een smartphone met internetabonnement waarop je een mobiel access point kunt maken. En dan kun je of met je werkcomputer (als dat mag) of een eigen apparaat het vrije internet op.

[Voor 16% gewijzigd door Tyrian op 09-12-2022 02:46]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• sh4d0wman
  • Laatst online: 16:43

sh4d0wman

Long live the King!

Als je het door de firewall weet te krijgen moet je je wel een ding bedenken. Als er malware door naar binnen komt dan kun je best een probleem hebben.

Met websites en apps zoals netflix loop je niet zo veel gevaar. Webverkeer zal waarschijnlijk door een proxy en AV geblokkeerd/gescreend worden.

Games lopen op beveiliging soms achter want performance is erg belangrijk en development moet snel gebeuren. Tevens gaat men van thuisgebruik uit en is de impact van een hack dus beperkt. Als je besluit te spelen zorg dan dat je geen mods of 3rd party plugins gebruikt.

De veiligste optie is inderdaad met een eigen apparaat op mobiel internet.

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30

Zenix

BOE!

Standaard zal een beheerder geen outbound internet verkeer toestaan, naast de standaard HTTP en HTTPS poorten (naar een eventuele proxy) Het is best practice om dit zo in te stellen. Het zou eerder vreemd zijn als je wel kon gamen.

[Voor 6% gewijzigd door Zenix op 09-12-2022 03:01]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Een VPN zal je problemen oplossen, mits die niet ook geblokkeerd zijn. Dan zijn er wel diverse opties voor VPN verbindingen en ze zullen mogelijk niet allemaal geblokkeerd zijn. Het zal even uitproberen zijn welke methode wel/niet werkt voor je.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30

Zenix

BOE!

Wolfboy schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 03:24:
Een VPN zal je problemen oplossen, mits die niet ook geblokkeerd zijn. Dan zijn er wel diverse opties voor VPN verbindingen en ze zullen mogelijk niet allemaal geblokkeerd zijn. Het zal even uitproberen zijn welke methode wel/niet werkt voor je.
Grote kans dat veel VPN oplossingen niet gaan werken. Je moet een provider hebben die alleen TCP 443 VPN doet. OpenVPN kan het wel, afhankelijk van de instellingen van de provider. Daarmee heb je de grootste kans dat het gaat werken.

[Voor 4% gewijzigd door Zenix op 09-12-2022 03:35]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 18:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is omzeilen van beveiliging en dat mag niet besproken worden op Tweakers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee