Toon posts:

DIY Zoneregeling vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 21:57
Medetweakers, ik loop even stuk op mijn projectje, misschien kan ik d.m.v. jullie input er op een juiste manier mee verder gaan.

Een van de restpuntjes van mijn nieuwbouwwoning was een nog te realiseren zoneregeling voor de vloerverwarming, waarvoor ik destijds bij aanschaf van de verdelers meteen van het merk Henco de actuatoren heb laten meeleveren ( gelukkig, want ze zijn ondertussen bijna over de kop gegaan qua prijs ).

In mijn veronderstelling ( en daar gaat het fout ), heb ik een mix van NO en NC actuatoren gekocht om op deze manier het stroomverbruik van de zoneregeling tot het minimale te brengen. Alle motoren heb ik besteld op 24v.

Ik heb een mooie behuizing gekocht, relaiskaartjes van Denkovi, jackpluggen met inbouwdelen van onze oosterburen en ben ik tot deze behuizingen gekomen.

16 uitgangen via de relais, 1 ingang t.b.v. 24v adapter ( 2A ) en een ingang voor de data UTP. ( ik stuur aan via Loxone HTTP )

Actuatoren voorzien van jackpluggen, ik vond het wel sjiek staan: ( ja, i know, de connector had andersom moeten zitten, nu staat er spanning op de pen )

Alles nauwkeurig in mekaar gezet, getest met een multimeter en functioneert naar behoren, vervolgens actuatoren geplaatst en gaan testen op de verdeler...

Echter,.. er gebeurde weinig, en alle NO actuatoren blijven open na het inschakelen van de 24v netspanning.

Wat blijkt |:( zijn alle NO actuatoren 230v modellen en uberhaupt niet leverbaar als 24v.

Oftewel, terug naar de tekentafel en mijn behuizing aanpassen zodat ik bij 1 van de modellen alle relais van 230v schakeling moet gaan voorzien en bij de andere behuizing ( vanwege NO en NC mix ) een mix tussen 230v en 24v schakelingen.

Nou vond ik dit soort jackpluggen ( 2,5x5,5mm ) een prima idee voor de 1VA 24v motoren, maar dit is natuurlijk not-done voor 230v.

Lang verhaal kort, wat voor connectoren zouden jullie in de behuizing plaatsen en/of gebruiken? Ik heb gekeken naar C13/C14 of PowerCON of C8 ( maar daar is geen contra-inbouwdeel voor ).

Zou wel betekenen dat mijn behuizing groter moet gaan worden, want dit past nog maar net, en eigenlijk zou ik hem zo compact willen houden. Ja, andere optie zou zijn, alles vast aansluiten, maar dat vind ik geen porum.

Jullie ideeën?

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:15
Hoeveel stroom gaat er overheen lopen? Alleen dan kan je zeggen wat voor connector passend is.

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 21:57
Specificaties geven aan 1VA voor beide modellen

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:23

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je zou ook met een c13 en c14 stekker kunnen werken. Als je geen ruimte hebt voor de c13 inbouw kan je het ook met een stukje snoer er aan doen.

[Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 08-12-2022 20:38]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-02 20:41
Waarom zou je alles niet direct op de relaiskaart aansluiten? Ik verwacht niet dat je het wekelijks gaat los halen?
De kabels invoeren met wartels (er vanuit gaande dat dat past met het huidige gatenpatroon van de stekkerverbinding)
Zit je alleen nog met de nul die je moet doorverbinden. Misschien dat er nog een klemmenstrookje hiervoor past? Bijv de Phoenix Contact PTFix is redelijk compact.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee