Toon posts:

extraheren / Importeren data forum naar andere platform

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-01 10:25
Beste Tweakers,

Als moderator van een forum vraag ik mezelf het volgende af:

Kun je van elk forumsoftwareplatform de "database" exporteren en in ander platform importeren? Bijvoorbeeld van PHP-BB naar Buddypress, of van FLuxBB naar Buddypress etc.

Uiteraard al Gegoogled maar ik kom niet echt tot een duidelijk antwoord. Dus kunnen jullie mij op weg helpen?

Dank voor je reactie.

Beste antwoord (via Askjeeves op 09-12-2022 10:16)

• HenkEisjedies
  • Laatst online: 22:56
Alles kan. :) Het is alleen de vraag hoeveel tijd of geld je er tegenaan wilt gooien.

Het datamodel van Buddypress ziet er in elk geval niet al te complex uit. Alleen vind ik de bp_activity_meta tabel een beetje tricky, want dat lijkt een beetje een catch-all te zijn voor alles wat ze niet in de bp_activity wisten te krijgen.

[Voor 24% gewijzigd door HenkEisjedies op 08-12-2022 17:18]

Alle reacties

• jammo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 14:04
Korte antwoord is nee..

Je kunt niet zomaar een databse dumpen / exporteren en ergens anders importeren. Elk stukje software heeft namelijk een eigen database ontwerp.

Je kunt natuurlijk wel de data uit database A lezen met een eigen script en deze converteren naar de structuur die nodig is voor database B. Dit is alleen wel iets meer als alleen export/import, aangezien je daadwerkelijk de data moet gaan aanpassen.
Ook ga je nog tegen problemen aanlopen met data die je wel in database A hebt, maar niet in database B kwijt kunt (wil je die verloren laten gaan?) en andersom, data die je wel nodig heb ik database B maar niet hebt in database A (wat ga je daar dan mee doen?).

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:03

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ja natuurlijk kan dat. Of er een kant-en-klare oplossing (een conversie, export/import, etc.) voor is, is vers 2. En hoeveel je precies kunt meenemen en 'past' in de nieuwe DB (of juist mist) is ook een ander verhaal.

Er is geen "one size fits all" antwoord op je vraag.

Edit: @jammo is meer van 't glas half leeg, ik ben meer van de "je glas is verkeerd gedimensioneerd" :P

[Voor 23% gewijzigd door RobIII op 08-12-2022 16:54]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• HenkEisjedies
  • Laatst online: 22:56
Alles kan. :) Het is alleen de vraag hoeveel tijd of geld je er tegenaan wilt gooien.

Het datamodel van Buddypress ziet er in elk geval niet al te complex uit. Alleen vind ik de bp_activity_meta tabel een beetje tricky, want dat lijkt een beetje een catch-all te zijn voor alles wat ze niet in de bp_activity wisten te krijgen.

[Voor 24% gewijzigd door HenkEisjedies op 08-12-2022 17:18]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

HenkEisjedies schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:16:
Het datamodel van Buddypress ziet er in elk geval niet al te complex uit.
offtopic:
Ik denk dat dat niet compleet is, ik mis sowieso al een 'users' tabel en zo op 't oog mist er wel meer.

[Voor 5% gewijzigd door RobIII op 08-12-2022 17:20]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:39
RobIII schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:19:
[...]

offtopic:
Ik denk dat dat niet compleet is, ik mis sowieso al een 'users' tabel en zo op 't oog mist er wel meer.
Buddypress is een plugin voor Wordpress dus die users tabel gebruiken ze

PV Output

• Askjeeves
  • Laatst online: 12-01 10:25
@Kalentum @jammo @HenkEisjedies @RobIII Dank voor jullie antwoorden. Het lijkt dus niet zo eenvoudig als je denkt. Ik ga nadenken om een professional in te schakelen en dan bezien wat het kost en mogelijk is. Gelukkig bestaat het forum uit ongeveer 1K aan berichten, dus is het kleine database.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Askjeeves schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:15:
@Kalentum @jammo @HenkEisjedies @RobIII Dank voor jullie antwoorden. Het lijkt dus niet zo eenvoudig als je denkt. Ik ga nadenken om een professional in te schakelen en dan bezien wat het kost en mogelijk is. Gelukkig bestaat het forum uit ongeveer 1K aan berichten, dus is het kleine database.
In de IT kennen we 0, 1 en N. Het maakt voor N niet heel veel uit of 't nou 2, 50 of 10K of 200M berichten zijn, als de conversietool/script / export-import / whatever er eenmaal is maakt dat hooguit nog uit voor de duur van de conversie/import. Het enige verschil is dat je met, zeg, een 25 berichten nog wel iets handmatig had kunnen doen, maar dat wordt bij 1K berichten ook een vrij geestdodende taak :)

Over mij

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee