Probleem met Sony UBP-X700

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibanezjiva
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-12-2022
Sinds augustus van dit jaar bestaat er een probleem met bovengenoemde speler: wel geluid, geen beeld.

De reparatiedienst van de winkel, Mediamarkt, constateerde dat er een softwarefout in het apparaat was geslopen. Er is een reset en update gedaan. Helaas bood dat geen soelaas.

Nadat de reparatiedienst er voor de tweede keer naar keek, kon niet anders worden geconcludeerd dat er niets mis was met de speler. Het probleem bleef hier echter bestaan.

Er is een test uitgevoerd bij de Smartbar van Mediamarkt. Aldaar functioneerde de speler uitstekend en was er gewoon beeld waarneembaar.

Hier is dit nog altijd niet aan de orde.

Aan de televisie ligt het niet. Via HDMI is daar vorige week een Windows 11-laptop op aangesloten met daarop de Netflix-app en er was gewoon beeld.

De Sony vertoont hier uitsluitend het eerste beginscherm met het Sony-logo en daarna valt het beeld uit. Apps worden niet zichtbaar ingeladen en er valt dus niets met de speler te beginnen behalve een cd ermee luisteren.

Ik heb met mijn eigen ogen gezien dat het apparaat niet stuk is. Ook aan de televisie ligt het niet. De HDMI-kabel is kort geleden vervangen. Ook dat hielpt niet.

De test bij Mediamarkt werd uitgevoerd met de huidige 12V-kabel. Ook deze werkt naar behoren.

Wie heeft een idee van wat dit kan zijn? Ik zit nu met een apparaat dat op zich gewoon functioneert, maar dat hier niet laat zien.

Bedankt.