1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 139,- | € 139,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M AORUS Elite | € 119,- | € 119,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6700 XT OC Edition | € 479,- | € 479,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 83,89 | € 83,89 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 79,90 | € 79,90 |
Totaal | € 1.264,96 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige pc is ondertussen 8 jaar oud waardoor ik nog amper games kan draaien. Daarom wil ik een nieuwe pc bouwen waarmee ik alle huidige en toekomstige games vlot kan draaien. Als dit in 1080p is ben ik al meer dan tevreden. Ik zou toch safe willen zitten met het systeem voor de komende 5 jaar.
Speel ook beetje allerlei games gaande van Football Manager tot FPS games tot RTS (wil al een hele tijd de total war: warhammer reeks uitproberen maar de huidige pc trok dit niet)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ben uitgegaan van een budget van +/- 1000€, indien een bepaald onderdeel mij een grote boost kan geven wil ik er gerust iets meer voor betalen maar zou wel onder de 1200€ moeten blijven. Bij alternate zou bovenstaand systeem voorlopig op € 1.068,39 komen, juist een voeding ontbreekt nog.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien mijn huidige pc 8 jaar oud is vrees ik dat er weinig tot niets herbruikbaar zal zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc zou relatief stil moeten zijn aangezien deze in de woonkamer komt te staan, anders gaat vrouwlief beginnen zeuren.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik volg de hardware markt al jaren niet meer dus heb mij vooral een beetje laten leiden door het BBG topic.
Bestellen ga ik doen bij alternate of azerty (of combinatie van de 2), Megekko ziet er in het algemeen wel iets goedkoper uit maar de vele negatieve reviews op trustpilot schrikken mij een beetje af om daar te kopen.
De voeding die in BBG aangeraden word verkopen ze niet bij alternate dus die ontbreekt nog in het lijstje, iemand die mij een degelijk alternatief kan aanraden die ze bij alternate verkopen ?
Voor de processor zie ik een AMD Ryzen 5 5600 en een AMD Ryzen 5 5600G staan bij alternate voor dezelfde prijs. De G heeft een hogere GHz, is deze dus beter ?
En voor de graka zou ik voor de RX 6700 XT gaan , op azerty zie ik verschillend modellen staan van de MSI RX 6700 XT Mech versie rond de 460€, iemand die kan verduidelijken wat juist het verschil is tussen deze versies ?
In mijn huidige pc steekt nog een oude sata 1TB hdd, ik neem aan dat deze nog steeds aansluitbaar is op het gekozen moederbord ?