Toon posts:

Game pc +/- 1000€

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• furiax83
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-12-2022
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 139,-€ 139,-
1MoederbordenGigabyte B550M AORUS Elite€ 119,-€ 119,-
1VideokaartenASUS Dual Radeon RX 6700 XT OC Edition€ 479,-€ 479,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 83,89€ 83,89
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 91,90€ 91,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 79,90€ 79,90
Totaal€ 1.264,96

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige pc is ondertussen 8 jaar oud waardoor ik nog amper games kan draaien. Daarom wil ik een nieuwe pc bouwen waarmee ik alle huidige en toekomstige games vlot kan draaien. Als dit in 1080p is ben ik al meer dan tevreden. Ik zou toch safe willen zitten met het systeem voor de komende 5 jaar.
Speel ook beetje allerlei games gaande van Football Manager tot FPS games tot RTS (wil al een hele tijd de total war: warhammer reeks uitproberen maar de huidige pc trok dit niet)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ben uitgegaan van een budget van +/- 1000€, indien een bepaald onderdeel mij een grote boost kan geven wil ik er gerust iets meer voor betalen maar zou wel onder de 1200€ moeten blijven. Bij alternate zou bovenstaand systeem voorlopig op € 1.068,39 komen, juist een voeding ontbreekt nog.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien mijn huidige pc 8 jaar oud is vrees ik dat er weinig tot niets herbruikbaar zal zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc zou relatief stil moeten zijn aangezien deze in de woonkamer komt te staan, anders gaat vrouwlief beginnen zeuren.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik volg de hardware markt al jaren niet meer dus heb mij vooral een beetje laten leiden door het BBG topic.
Bestellen ga ik doen bij alternate of azerty (of combinatie van de 2), Megekko ziet er in het algemeen wel iets goedkoper uit maar de vele negatieve reviews op trustpilot schrikken mij een beetje af om daar te kopen.

De voeding die in BBG aangeraden word verkopen ze niet bij alternate dus die ontbreekt nog in het lijstje, iemand die mij een degelijk alternatief kan aanraden die ze bij alternate verkopen ?

Voor de processor zie ik een AMD Ryzen 5 5600 en een AMD Ryzen 5 5600G staan bij alternate voor dezelfde prijs. De G heeft een hogere GHz, is deze dus beter ?

En voor de graka zou ik voor de RX 6700 XT gaan , op azerty zie ik verschillend modellen staan van de MSI RX 6700 XT Mech versie rond de 460€, iemand die kan verduidelijken wat juist het verschil is tussen deze versies ?

In mijn huidige pc steekt nog een oude sata 1TB hdd, ik neem aan dat deze nog steeds aansluitbaar is op het gekozen moederbord ?

Beste antwoord (via furiax83 op 15-12-2022 19:53)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:43

Thomg

Aww yiss

De G heeft een igpu maar heeft minder cache. De mindere cache betekent mindere performance in games. Je wilt dus altijd de 5600 pakken over de 5600G.

Ik zou gewoon de 6700XT halen van asus voor 450.

Megekko is een prima toko, maar ze zijn wel wat minder meelevend. Bij sommige webshops word een RMA gehonoreerd no questions asked (zolang het niet kapotgeslagen is oid), maar bij Megekko gaan ze wel echt hard op de regeltjes.

Voor voeding:
uitvoering: Cooler Master V550 Gold -V2 White Edition

SSD kan je gewoon meenemen.

Je kan niet echt veel meer rekken als je de voeding ook mee neemt in de prijs.
Je kan een 5700X overwegen of doorgaan naar de 6750XT of 6800.
uitvoering: ASUS Dual Radeon RX 6750 XT OC Edition
uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 6800

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De G heeft een igpu maar heeft minder cache. De mindere cache betekent mindere performance in games. Je wilt dus altijd de 5600 pakken over de 5600G.

Ik zou gewoon de 6700XT halen van asus voor 450.

Megekko is een prima toko, maar ze zijn wel wat minder meelevend. Bij sommige webshops word een RMA gehonoreerd no questions asked (zolang het niet kapotgeslagen is oid), maar bij Megekko gaan ze wel echt hard op de regeltjes.

Voor voeding:
uitvoering: Cooler Master V550 Gold -V2 White Edition

SSD kan je gewoon meenemen.

Je kan niet echt veel meer rekken als je de voeding ook mee neemt in de prijs.
Je kan een 5700X overwegen of doorgaan naar de 6750XT of 6800.
uitvoering: ASUS Dual Radeon RX 6750 XT OC Edition
uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 6800

• furiax83
Bedankt al voor je antwoord.

Nu ben ik juist nog op zoek naar het verschil tussen een Gigabyte Aorus B55M Elite moederbord en de Gigabyte B550 DS3H ? Voor zover ik kan zien zijn deze bijna identiek op vlak van specs. Op alternate hebben ze de DS3H niet daarom dat ik voor de Aorus elite zou gaan. Tenzij de DS3H natuurlijk beter zou zijn.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De elite is een DS3H met wat bling, dus ja, praktisch identiek.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X Boxed€ 209,-€ 209,-
1MoederbordenASRock B550M Phantom Gaming 4€ 89,90€ 89,90
1VideokaartenXFX Radeon RX 6800€ 565,-€ 565,-
1BehuizingenAntec NX230€ 44,-€ 44,-
1ProcessorkoelingCooler Master H412R€ 23,90€ 23,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 99,10€ 99,10
1VoedingenDelta GPS-550LB E A22€ 44,95€ 44,95
1Solid state drivesKingston NV2 1TB€ 62,44€ 62,44
Totaal€ 1.138,29

• furiax83
Bedankt Willow maar de pc was reeds maandag besteld en draait hier al lekker sinds dinsdag.
Is de setup geworden uit mijn originele post maar de gewone R5 5600 genomen met het iets goedkopere Gigabyte B550M DS3H moederbord en als voeding de Cooler Master V550 Gold V2.

Heeft mij in totaal 1136€ gekost dus ietsje over budget maar dat heb ik er voor over, alles bij Azerty gekocht. Wou eerst de onderdelen bij verschillende webshops kopen maar dat kwam uiteindelijk duurder uit want moest dan bij elke webshop verzendkosten (richting Belgie geen gratis verzending helaas) betalen die het voordeel ongedaan maakten.

[Voor 2% gewijzigd door furiax83 op 15-12-2022 20:04. Reden: processor vergeten vernoemen]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@furiax83 geniet van je nieuwe computer 😉
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee