Toon posts:

Wie heeft ervaring met de Murprotec CTA ventilatieoplossing?

Pagina: 1
Acties:

• jkusters
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-01 14:20
Hallo,

Wij hebben te weinig ventilatie in ons jaren 30 huis (uitsluitend wat roosters willekeurig verspreid door het huis). Ik ben me aan het verdiepen in ventilatiesystemen en kwam de CTA oplossing van Murprotec tegen. Ik heb een adviseur over de vloer gehad. Ze plaatsen zo'n CTA installatie in één ruimte in huis en creëren daarmee een overdruk in huis die ervoor zorgt dat er een continue stroom van verse gefilterde lucht ontstaat en de vervuilde lucht naar buiten wordt geduwd. Hier leggen ze de werking kort uit: YouTube: CTA - systeem van Murprotec

Murprotec bestaat al 70 jaar en is in veel landen actief (Spanje, Italie, Belgie, NL, etc.). Toch kan ik weinig vinden over het bedrijf en vooral deze oplossing. Wel een aantal Spaanse en Italiaanse websites. Het klinkt mij een beetje te mooi om waar te zijn: hang één zo'n apparaat op en al je ventilatie problemen zijn opgelost.

Maar ... ik kan ook geen negatieve ervaringen vinden van klanten. Wie o wie kent deze oplossing en kan wat ervaringen delen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Jeffrey

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In feite is dit een balansventilatiesysteem zonder balans, je perst op zolder lucht je huis in (die maximaal tot 18 graden verwarmd wordt met COP 1 :') ) en moet dan door deuren en ramen open te laten zorgen dat die lucht in de juiste verhoudingen door je huis stroomt en het huis verlaat, waarbij je véél warmte verliest.

Ze tonen ook nergens specificaties. Gezien de maatvoering van het ding verwacht ik bij lange na niet de benodigde luchtaanvoer (en dus afvoer door overdruk) om je huis te ventileren.

Nog een punt: Deuren die richting het apparaat opengaan zullen moeilijker open gaan, andersom té makkelijk.

[Voor 31% gewijzigd door pagani op 08-12-2022 13:28]

• jkusters
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-01 14:20
Bedankt voor je reactie!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee