Advies / aankooptips gevraagd upgrade pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 20:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Geburik van photoshop, soepel gamen van nieuwe games

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen, fotobewerking (photoshop), mailen, en gewoon lekker uptodate zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
budget van €200 (liever minder)

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€290

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
- Videokaart is denk ik nu kapot. Ik zie alleen maar groene spiggeltjes op het scherm, mijn videokaart doet het niet (meer)
- extra geheugen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voorkeur Geforce videokaart

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
tevreden met standaard, wat is het voordeel van overlokken.?
Ik heb dit nog nooit gedaan?

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies zodat ik weer lekker vooruit kan met nieuwe games :-)

Huidig systeem[i]

Moederbord: ASUSTeK COMPUTER INC. PRIME X470-PRO
Processor: AMD Ryzen 7 2700X Eight-Core Processor @ 3.70 GHz
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti
CT240BX500SSD1 SSD 223 GB 4 Ok
ADATA SP900 SSD 119 GB 1 Ok
Microsoft Storage Space Device 499 GB 1 Ok
Microsoft Storage Space Device 599 GB

Windos11 (licentie)

[ Voor 12% gewijzigd door Baass op 08-12-2022 14:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-07 17:19
Nieuwe videokaarten onder de 200 euro die sneller zijn dan wat je nu hebt, bestaan niet, dus dat houdt snel op.
De goedkoopste optie is wat mij betreft dit: uitvoering: XFX Speedster SWFT 210 Radeon RX 6600 Dit is momenteel de goedkoopste RX6600 in de pricewatch. Lager dan dat levert imho niet genoeg prestatie per euro

Bij nvidia is je goedkoopste optie dit uitvoering: PNY GeForce RTX 3050 8GB VERTO Dual Fan Edition en die is trager en duurder dan een RX 6600.

De RX 6600 is 31% sneller. Dat is naar mijn mening gewoon te veel om nvidia te overwegen.
Hij is trouwens ook trager dan je huidige videokaart... Dus je hebt nieteens een optie bij nvidia
Afbeeldingslocatie: https://static.techspot.com/articles-info/2403/bench/1080p-o.png

[ Voor 38% gewijzigd door youridv1 op 08-12-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Wat Youridv1 zegt. Je kunt ook kijken naar een 2e hands 5500xt, 2060, 1080 of zelfs een 1070Ti, aangezien dat al een upgrade van je huidige defecte kaart is. Verwacht er echter niet meer dan 1080p low settings van (in het geval van de 1070ti).

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 08-12-2022 14:33 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Bedankt heren.
Dan heb ik wel een vraag, aan wat voor bedrag moet ik denken als ik een fatsoenlijke nieuwe videokaart wil kopen, waarmee ik weer even vooruit kan?

qua DDR & SDD geheugen, moet daar ook nog een blokje bij?

[ Voor 15% gewijzigd door Baass op 08-12-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Baass schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:49:
Bedankt heren.
Dan heb ik wel een vraag, aan wat voor bedrag moet ik denken als ik een fatsoenlijke nieuwe videokaart wil kopen, waarmee ik weer even vooruit kan?

qua DDR & SDD geheugen, moet daar ook nog een blokje bij?
Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar ik vind een 6700xt op 1080p een goede bang for your buck/FPS sweetspot op het moment. Ik zie de eenvoudigere 6700xt's voor ongeveer €420 nieuw. uitvoering: Powercolor Radeon RX 6700 XT Fighter

Tweedehands nog een betere value, natuurlijk.
v&a aangeboden: MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X 12G OC

[ Voor 30% gewijzigd door Negakinu op 08-12-2022 15:57 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 16:24

Thomg

Aww yiss

Bang for the buck sweetspot zijn de 6600 en 6650XT, maar die sweet spot doet niet zoveel als het niet toereikend is voor je.

De 6700XT Fighter zou ik vermijden vanwege de slechte koeler, maar het is wel goedkoop.
Ik zou toch echt minimaal voor de Asus variant gaan.
uitvoering: ASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB

Maar je moet zelf even kijken of de 6650XT voldoende is voor jouw wensen of niet.
uitvoering: MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 08-12-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
aah kijk aan, ik wil best mijn budget wat oprkikken, als dat gunstiger is. Ik koop liever iets goeds dan dat ik halvewege volgend jaar weer een andere kaart moet kopen, omdat hij niet voldoet aan nieuwe games en ik mij irriteer aan de snelheid ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Heren. Ik heb de videokaart aangeschaft, morgen komt die binnen!
Ik hoop en ben benieuwd of de problemen hiermee opgelost zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Aah super balen. Videokaart netjes ontkoppeld en nieuwe op de motherboard aangesloten, nu een probleem ik heb geen beeldscherm! Wie kan mij even snel wat tips geven en uit de brand helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:48
Gaat de rest van de pc wel gewoon aan?

Kabels goed aangesloten?

je hebt de cmos van het moederbord al gereset?

Zit de kaart echt 100% in het slot,anders even een reseat,om te checken of die echt gelocked zit

Eventueel de oude kaart erin en de laatste bios flashen op het moederbord indien je die er nog niet op hebt en dan opnieuw proberen met de nieuwe kaart.

Zo dingen wat ik me nu bedenk wat je kan doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baass
Ho Freaky,

Ik heb alles na jou post nog eens alles dubbel gecheckt blijkbaar zat de zwarte pci kabel niet goed erin ll mijn pc loopt weer als een zonnetje! Fantastisch morgen maar eens kijken hoe het gamen is met deze aangeschaft kaart!

Moet ik tzt nog wat upgraden? Of is de videokaart voor nu (om nieuwe games te spelen) wel even voldoende?

[ Voor 7% gewijzigd door Baass op 11-12-2022 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Baass schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:44:
Ho Freaky,

Ik heb alles na jou post nog eens alles dubbel gecheckt blijkbaar zat de zwarte pci kabel niet goed erin ll mijn pc loopt weer als een zonnetje! Fantastisch morgen maar eens kijken hoe het gamen is met deze aangeschaft kaart!

Moet ik tzt nog wat upgraden? Of is de videokaart voor nu (om nieuwe games te spelen) wel even voldoende?
Ik zou het hier bij houden - een CPU upgrade gaat je met deze videokaart niet heel veel brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Prima! Dan spaar ik weer rustig verder voor een duurdere kaart voor volgend jaar, en hou ik hier hier even bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Baass schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:59:
Prima! Dan spaar ik weer rustig verder voor een duurdere kaart voor volgend jaar, en hou ik hier hier even bij. ;)
Welke heb je uiteindelijk gekocht? :)

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baass
Negakinu schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:13:
[...]

Welke heb je uiteindelijk gekocht? :)
Diegene die jij adviseerde :)
uitvoering: Powercolor Radeon RX 6700 XT Fighter
Ik ben stiekem erg fan van Nivdea.
Dus ik ben benieuwd hoe deze kaart mij bevalt. Tis dat mijn vorige kaart het begeven heeft anders had ik liever de aankoop uitgesteld tot volgend jaar ;-)
Dus nu lekker opnieuw/verder sparen voor een betere kaart ;-)
Pagina: 1