Toon posts:

Aquara Single Switch Module T1 of ZBMini achter schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16
Ik heb een aantal dimmers vervangen door EcoDim dimmers en dat werkt prima. Nu had ik het plan opgevat om alle bestaande drukschakelaars ook uit te rusten met Aquara Single Switch Module T1 of Sonoff ZBMini modules. In theorie zou het prima werken, maar in de praktijk past de combinatie van module + schakelaar niet in de doos. Ik kom qua diepte niet weg. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Ik heb als eis dat de schakelaar ook blijft werken als Zigbee uitvalt (wel zo handig als je je huis ooit wil verkopen). Nu kan ik er een EcoDim Zigbee dimmer inzetten, maar dat is nogal een prijzige oplossing. Ook is het niet overal wenselijk dat de aansturing via een dimmer loopt. Zijn er ook Zigbee schakelaars te koop die geschikt zijn voor Gira Systeem 55 afdekmateriaal (ik heb gezocht, maar kon het niet vinden).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

BugBoy schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:16:
Ik kom qua diepte niet weg. Hoe hebben jullie dat opgelost?
Niet achter de schakelaar plaatsen, maar bij de lamp. Daar is vaak meer plek, al blijft soms lastig :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• BugBoy
Gizz schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:19:
Niet achter de schakelaar plaatsen, maar bij de lamp. Daar is vaak meer plek, al blijft soms lastig :)
Dat zou op sommige plekken inderdaad een optie kunnen zijn. Maar dan moet ik wel een extra bruine draad trekken naar de lamp (als die er niet ligt).

Voor de twee plafondlampen kan het goed zijn dat die op de centraaldoos zit, dus die zal ik eens lostrekken.

[Voor 9% gewijzigd door BugBoy op 08-12-2022 11:27]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-01 19:32

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb het zelf opgelost door overal 50mm dozen (excl stuc :+) te plaatsen. Is het nog niet mega ruim maar te doen.

Kans dat er een L / bruin bij de lamp ligt is vaak stuk groter dan N/blauw bij de schakelaar. Bij de ZBmini wel even opletten, dar moet de schakelaar volledig geïsoleerd aangesloten worden. Deze mag dus niet van de L komen. Als je hem dus bij de lamp plaatst van dit alleen als de bruine draad naar de schakelaar alleen naar de schakelaar gaat (en dus kunt afkoppelen). Als het plaatje dat je geeft van de Aqara T1 is (ik kan hem zo niet vinden) dan zou die wel vanaf de L mogen komen.

• BugBoy
Ja, de ZBMini's gaan weer retour, want daar kan ik echt niets mee. Bij mij is 9 jaar geleden de electra allemaal vervangen en nu even de dozen aanpassen is echt niet te doen. Daarbij heb ik Dan moet ik vanuit de lamp weer een extra draad trekken naar de schakelaar. Dan geef ik liever een tientje meer uit voor de Aqara T1.

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-01 19:32

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ligt er dus aan, als de fasedraad naar de schakelaar niet ook naar een stopcontact of andere lamp ofzo gaat dan is de schakelaar isoleren niet zo lastig.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee