Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:11
Hallo allen,

Ik heb een Tahoma switch box om de VELUX en Somfy rolluiken en ramen te bedienen. In mijn huis heb ik daarnaast 2 RTS rolluiken van BREL die ik bedien met een ALUPROF DC1600 remote (zat erbij) dat werkt via RTS. Nu heb ik in de Tahoma switch app geprobeerd om ook die toe te voegen via:

2, Klik op een apparaat toevoegen.
3, Kies voor Ramen en zonbescherming en dan type rolluiken.
4, Kies voor de bovenste optie Rolluiken, vervolgens op afstandsbediening en dan op Somfy.
5, Kies vervolgens voor QR-code ontbreekt of is onleesbaar en dan op RTS.
6, Volg dan de stappen in de applicatie.

Ik duw dan 2x op de P2 knop op de afstandsbediening van ALUPROF maar de Tahoma Switch pikt die niet op. Als ik dat met bijv Homey of een RTS ontvanger los probeer werkt het wel, enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Zou het liefst alle rolluiken met Tahoma bedienen.

De reden dat ik ze het liefst allemaal in de Tahoma switch wil hebben is omdat de nieuwe Homey waarschijnlijk geen RTS/433 meer ondersteunt en dat dan via deze Tahoma box dan zou lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 08-12-2022 09:02 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
@tcviper Dit zou ik ook willen, al heb ik dan de brel DD2700H handzender. Is dit je nog gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Neen, helaas praat de Tahoma switch niet met Brel motoren (RTS).
Heb nu de Homey via Brel plugin gebruikt en daar ook de Switch aan gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Ah, je homey regelt de brel rts via 433 dus. Ik heb zelf geen homey (meer) dus ik overweeg nu een RFLink te halen. Ik kan alleen niet vinden welke frequentie brel rts is. Weet je toevallig of dat 433.420 is zoals de somfy RTS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Stealth2000 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:29:
Ah, je homey regelt de brel rts via 433 dus. Ik heb zelf geen homey (meer) dus ik overweeg nu een RFLink te halen. Ik kan alleen niet vinden welke frequentie brel rts is. Weet je toevallig of dat 433.420 is zoals de somfy RTS?
Dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen... ik weet wel dat het met de Somfy dingen niet werktte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stealth2000
Mocht iemand het zoeken en op dit topic stuiten. Brel RTS stuurt aan op 433.92MHz.
Ik ga proberen deze te koppelen met mijn Home Assistent op de synology:

RFLink 433.92 Synology kit/Arduino CH340/dipool/usb kabel
Pagina: 1