Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannelore19
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-01-2023
Op dit ogenblik staat bij Mediamarkt de JBL Soundbar 500 Pro 5.1 in de aanbieding voor 449 euro. Ik heb de bar deze namiddag in de winkel horen spelen, en dat was best wel indrukwekkend. Alleen de surround kwam er niet goed uit. Een steeds terugkerende klacht bij soundbars, zelfs met Dolby Atmos. Maar toen ik er was om te luisteren, vergat ik te vragen of er twee achterspeakers in het systeem bijgeplaatst kunnen worden. Ik lees op het www dat dit mogelijk is bij sommIge bars en bij andere niet. Is dat mogelijk bij deze soundbar, en zo ja, welke rear speakers passen bij deze 500?
Ik weet ook dat het grotere model, de 800, twee achterspeakers heeft, maar die is nog krachtiger dan de 500, en in mijn niet zo grote audio- en TV-hoek gaat dat ongetwijfeld overdonderend klinken. Dus liever twee bijkomende rear speakers bij de 500 dan de complete set van de 800.
Bijkomende vraag: als het toevoegen van rear speakers kan, wil ik ook niet overhaast te werk gaan en de markt degelijk verkennen. Kan ik die later nog toevoegen? En zo ja, kan dat met rear speakers van om het even welk merk?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
Online kan ik niet vinden of je op de JBL 500 extra speakers kunt koppelen. Er is wel te vinden dat aan de JBL bar 5.1 geen extra speakers zijn te koppelen. De JBL 500 lijkt een upgrade van die 5.1 bar te zijn, dus ik denk niet dat dit mogelijk is. Commercieel ook niet heel logisch als dat zou kunnen, aangezien JBL het USP van de JBL 800 dan een beetje kwijt is.

Ik zou me overigens niet zoveel zorgen maken dat een soundbar te overdonderend zou klinken. Er zit een volumeknop op. Je moet je voor jezelf afvragen hoeveel geld je er voor over hebt voor rear speakers.

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 08-12-2022 09:45 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |