Drie thermostaten vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdeboer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-12-2023
Hallo iedereen

Ik heb thuis drie thermostaten. Drie van die ronde Honeywell thermostaten zonder andere features dan temperatuur regelen. Éen van deze is een modulerende thermostaat.

Twee van deze thermostaten zijn aangesloten op mijn Honeywell vloerverwarming zoneregelaar (hce20m1003). Deze twee thermostaten regelen delen van de beneden verdieping. Verder heb ik boven nog een thermostaat die de bovenverdieping regelt.

Graag wil ik de hele bende vervangen door iets slimmers. Hierbij vind ik het prima dat ik slechts op één plek (beneden) de temperatuur handmatig kan wijzigen. Graag wil ik dat het samenwerkt met HomeKit (al dan niet via HomeAssistant). Uiteraard wil ik schema's kunnen programmeren en eventueel sensoren kunnen toevoegen voor verdere acties.

Wat zijn mijn opties? Hierbij vooral denkend aan mijn zoneregelaar? Ik kan natuurlijk gewoon drie slimme thermostaten kopen, maar dat word nogal duur. Mijn ketel en zoneregelaar kunnen beide moduleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdeboer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb nog steeds geen idee hoe ik dit goed kan doen.

Help!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wellicht het Tado-systeem? Gebruik ik zelf naar volle tevredenheid, al heb ik zelf geen ervaring met vloerverwarming en zoneregelaars. Er is een apart topic hier op tweakers over Tado.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor €29 maak je die modulerende Honeywell smart met een OTGW.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX