Toon posts:

Growatt min 3600 tl-x errorcode 411

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeroen Otken
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-12-2022
Goedenavond mensen.

Ik heb 10 zonnepanelen gelegd en een growatt omvormer aangesloten, nu gaf hij meteen de errorcode 411(2) aan. Na overleg met growatt hebben ze mij een nieuwe omvormer gestuurd.
Nu is het geval dat deze nieuwe hetzelfde probleem heeft. Hebben jullie een idee wat daar de oorzaak van kan zijn?

mvg Jeroen

Alle reacties

• frederiksteene
Hoi Jeroen, ik heb hier juist hetzelfde voor, deze namiddag omvormer geleverd, daarnet spanning erop, en na paar minuten error 411.
Wa zeiden ze bij Growat ?hierover

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:10
Jeroen Otken schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:29:
Goedenavond mensen.

Ik heb 10 zonnepanelen gelegd en een growatt omvormer aangesloten, nu gaf hij meteen de errorcode 411(2) aan. Na overleg met growatt hebben ze mij een nieuwe omvormer gestuurd.
Nu is het geval dat deze nieuwe hetzelfde probleem heeft. Hebben jullie een idee wat daar de oorzaak van kan zijn?

mvg Jeroen
Uit dit lijstje: https://deenergy.com.au/growatt-fault-code/

Error: 411
DSP communicates with M3 abnormal
Restart inverter, if problem still exist, update the DSP&M3 firmware;
Change DSP board or M3 board, if problem still exist, contact Growatt.

• Jeroen Otken
Beste Frederik

Ze vroegen mij de kabels na te kijken, of de plus en min goed zaten. Dat heb ik laten doen en was in orde, daarna heb ik een garantieformulier in gevuld en een nieuwe omvormer opgestuurd gekregen. Maar deze had helaas dezelfde fout..
Ik ben nu weer aan het mailen, maar heb nog geen antwoord.
Ik hoopte op dat er iemand hier was die dit al eens had meegemaakt.

Mvg Jeroen

• Jeroen Otken
Beste Gerben

Dat had ik ook allemaal al gevonden, kan alleen nergens vinden hoe en met welke firmware ik het kan updaten..

Mvg jeroen

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:41
vorige week ook een min 4200 geïnstalleerd en meteen de zelfde melding.

Heeft een paar dagen geduurd, ook growatt support gecontact en die kwamen met het zelfde terug.
Controleer connecties en zet alles uit.
Vanzelf sprekend was dat allemaal al gedaan. Zomaar paar dagen later werkte alles zonder problemen…

• Jeroen Otken
Beste fatal,

Heb je de beide keren het met zonlicht aangesloten? Of alleen de 2e x?

Mvg Jeroen

• redbullwaning
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:21
Deze foutmelding krijg je als je netspanning inschakeld en de dc zijde niet in schakelt.

Als ik hier s'avonds netspanning eraf haal krijg ik na inschakelen deze fout ook maar de volgende dag wanneer de panelen weer spanning leveren gaat deze weg.

PVoutput Panasonic5kw (WH-MDC05H3E5) + PV output 5.130kW Array Tilt 3.0° /// SWW Atlantic Explorer v4 270L \\\4.020 kWP West

• Jeroen Otken
Beste mensen

Iedereen hartelijk dank voor het delen van informatie en ervaringen, hij doet het.

Mvg jeroen

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:41
Jeroen Otken schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:30:
Beste fatal,

Heb je de beide keren het met zonlicht aangesloten? Of alleen de 2e x?

Mvg Jeroen
we hadden hem avonds ingezet. Overdag deed deed hij het ineens

• frederiksteene
Idd hier ook, de AC laten afliggen, en van als er PV opkwam lichtte hij op, en was alles instelbaar
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee