Toon posts:

Jonsbo kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• foxgamer2019
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
NAS case, die ik ook ga gebruiken als workstation.

Weet iemand van jullie toevallig de kwaliteit van Jonsbo?
Ze zijn namelijk wel erg duur (ook importeerkosten) en ik ken hun reputatie niet zo goed.

Wat is je budget?
~200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Jonsbo maakt mooie behuizingen die prima aansluiten bij mijn voorkeuren:
https://www.jonsbo.com/en/products/N2Black.html
https://www.jonsbo.com/en/products/N1.html

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
NAS + workstation

Forza Horizon 5? Voeg mij toe op Xbox Live. :)

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:52
Jonsbo is zeker fraai en degelijk spul. Zie YouTube: This blows away the competition - JONSBO N1 NAS Build

Vind het qua prijs ook nog wel meevallen. De N1 is ongeveer 150 euro. Bijvoorbeeld bij Caseking. Eind december weer leverbaar.

Welk moederbord, CPU wil je gebruiken? Hoeveel schijven? Welke voeding?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb een case van ze waar mn homeserver in zit.. zit wel stevig in elkaar..
de reden dat ik er voor ging was dat ik beperkte diepte heb in de kast waar dat ding staat... ;) en de jonsbo case was eigenlijk de enige die paste..

wel nog even een de accuboor een montage tray voor de HDDs moeten modden.. omdat er schijnbaar meerdere mogelijkheden zijn.. en mijn HDDs niet compatible waren met de gaten in de tray... :)

maar ik vind hem best deugelijk.. geen pisbakken staal zeg maar :)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• foxgamer2019
  • Niet online
Djarune schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:57:
Jonsbo is zeker fraai en degelijk spul. Zie YouTube: This blows away the competition - JONSBO N1 NAS Build

Vind het qua prijs ook nog wel meevallen. De N1 is ongeveer 150 euro. Bijvoorbeeld bij Caseking. Eind december weer leverbaar.

Welk moederbord, CPU wil je gebruiken? Hoeveel schijven? Welke voeding?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 I Pro WiFi€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ Limited Edition€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair SF600€ 111,90€ 111,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 310,90

Mijn plan is om de videokaart te verkopen en een APU te kopen, gezien ik nooit meer game op de PC. Het is de bedoeling dat er 4x 3,5 - 8TB in zit.

Nog nooit gehoord van Caseking, neem aan dat het ook een betrouwbare site is? :)

• foxgamer2019
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:57:
ik heb een case van ze waar mn homeserver in zit.. zit wel stevig in elkaar..
de reden dat ik er voor ging was dat ik beperkte diepte heb in de kast waar dat ding staat... ;) en de jonsbo case was eigenlijk de enige die paste..

wel nog even een de accuboor een montage tray voor de HDDs moeten modden.. omdat er schijnbaar meerdere mogelijkheden zijn.. en mijn HDDs niet compatible waren met de gaten in de tray... :)

maar ik vind hem best deugelijk.. geen pisbakken staal zeg maar :)
Welke case heb je precies? :)

• Djarune
foxgamer2019 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:03:
[...]
Mijn plan is om de videokaart te verkopen en een APU te kopen, gezien ik nooit meer game op de PC. Het is de bedoeling dat er 4x 3,5 - 8TB in zit.
uitvoering: AMD Ryzen 5 5600G Boxed pakken.
Nog nooit gehoord van Caseking, neem aan dat het ook een betrouwbare site is? :)
Is de beste shop in Europa voor behuizingen. Met name het segment wat bijna nergens anders te krijgen is.

• Djarune
overigens is 4x 4TB zonde van het stroomgebruik. Kost toch rond de 40 euro per schijf per jaar aan stroom bij 24/7 idle. Neem dus liever 2 schijven. Ik heb 2 van deze in mijn NAS: uitvoering: Toshiba MG09 (SATA, Standard, 512e), 18TB

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RM3

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:25
Jonsbo behuizingen zijn van heel goede kwaliteit. Gemaakt van dik aluminium. De airflow is vaak wat minder maar ruim voldoende voor een iGPU systeem.

Caseking is van veel merken de distributeur in Europa. Oa Jonsbo/Cooltek en Bitfenix.

• foxgamer2019
  • Niet online
Djarune schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:13:
overigens is 4x 4TB zonde van het stroomgebruik. Kost toch rond de 40 euro per schijf per jaar aan stroom bij 24/7 idle. Neem dus liever 2 schijven. Ik heb 2 van deze in mijn NAS: uitvoering: Toshiba MG09 (SATA, Standard, 512e), 18TB
Ook als je ze laat down spinnen? Ik gebruik geen ZFS meer, die deed niet aan downspinning.

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-01 19:52
Ik heb een Jonsbo case. Een oudje al. Hij is volledig aluminium met dik gehard glas. Weegt 12,6kg. Jonsbo is kwaliteit!

• Djarune
foxgamer2019 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:44:
[...]

Ook als je ze laat down spinnen? Ik gebruik geen ZFS meer, die deed niet aan downspinning.
Idle is 5W a 6W. Spin down = 1W.

[Voor 4% gewijzigd door Djarune op 08-12-2022 14:03]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee