Toon posts:

Photoshop shift toets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:07
Iedere Photoshop-gebruiker die dit leest denkt: stelt hij daar nu een vraag over? Dat is toch al een hele tijd en het internet staat er vol mee. Klopt, maar ik heb nu een ander probleem!
Sinds een tijdje heeft Photoshop bij Free Transform het gebruik van Shift omgekeerd. Nu free transform je altijd in de originele verhoudingen tenzij je shift indrukt. Vroeger dus exact omgedraaid.
Ik was er helemaal aan gewend dat het nu andersom werkt en op de een of andere manier heeft mijn Photoshop nu de oude instelling terug. Nu moet ik me weer aanpassen - de andere kant op |:(

Waar kan ik nu de instelling veranderen om het weer terug naar de default te zetten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Photoshop-versie: 24.0.1 20221111.r.112 a12a934 x64 (de nieuwste) op Windows 11.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles wat ik kan vinden heeft betrekking op de omschakeling die Adobe een tijdje geleden heeft doorgevoerd. Niet het probleem wat ik ervaar, ik kan niet eens de goede tekst googlen :+ . Blijkbaar kun je in de Preferences bij General kiezen voor Use Legacy Free Transform. Dat vinkje staat bij mij dus uit en wisselen heeft ook geen effect. In beide gevallen werkt Free Transform op de oude manier.

Wat kan ik nog doen om de standaardinstelling weer te krijgen???

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Alle reacties

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:07
Er zat uiteindelijk niets anders op dan Photoshop inclusief alle instellingen te verwijderen en opnieuw te installeren. Nu werkt het weer zoals Adobe het bedoeld heeft - en ik aan gewend was.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:49
Vaak is het voldoende om alleen de preference folder weg te kiepen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee