Iedere Photoshop-gebruiker die dit leest denkt: stelt hij daar nu een vraag over? Dat is toch al een hele tijd en het internet staat er vol mee. Klopt, maar ik heb nu een ander probleem!
Sinds een tijdje heeft Photoshop bij Free Transform het gebruik van Shift omgekeerd. Nu free transform je altijd in de originele verhoudingen tenzij je shift indrukt. Vroeger dus exact omgedraaid.
Ik was er helemaal aan gewend dat het nu andersom werkt en op de een of andere manier heeft mijn Photoshop nu de oude instelling terug. Nu moet ik me weer aanpassen - de andere kant op
Waar kan ik nu de instelling veranderen om het weer terug naar de default te zetten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Photoshop-versie: 24.0.1 20221111.r.112 a12a934 x64 (de nieuwste) op Windows 11.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles wat ik kan vinden heeft betrekking op de omschakeling die Adobe een tijdje geleden heeft doorgevoerd. Niet het probleem wat ik ervaar, ik kan niet eens de goede tekst googlen
. Blijkbaar kun je in de Preferences bij General kiezen voor Use Legacy Free Transform. Dat vinkje staat bij mij dus uit en wisselen heeft ook geen effect. In beide gevallen werkt Free Transform op de oude manier.
Wat kan ik nog doen om de standaardinstelling weer te krijgen???
Sinds een tijdje heeft Photoshop bij Free Transform het gebruik van Shift omgekeerd. Nu free transform je altijd in de originele verhoudingen tenzij je shift indrukt. Vroeger dus exact omgedraaid.
Ik was er helemaal aan gewend dat het nu andersom werkt en op de een of andere manier heeft mijn Photoshop nu de oude instelling terug. Nu moet ik me weer aanpassen - de andere kant op

Waar kan ik nu de instelling veranderen om het weer terug naar de default te zetten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Photoshop-versie: 24.0.1 20221111.r.112 a12a934 x64 (de nieuwste) op Windows 11.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles wat ik kan vinden heeft betrekking op de omschakeling die Adobe een tijdje geleden heeft doorgevoerd. Niet het probleem wat ik ervaar, ik kan niet eens de goede tekst googlen

Wat kan ik nog doen om de standaardinstelling weer te krijgen???
Hier zou een handtekening kunnen staan.