Beste mede-tweakers,
Ik heb zelf mijn dak volgegooid met 27 x 455 met Enphase, dus daar heb ik wel de nodige ervaring mee. Maar nu willen de buren ook panelen en vroegen mij om advies.
Onderstaand het dak op het zuidwesten (68gr)
Eventueel of misschien later ook het dak aan de andere zijde. Dat ziet er exact hetzelfde uit, maar dan noord-oost dus. En die heeft wel last van 1 schoorsteen.
Ik neem aan dat Enphase is dit geval overkill is. Moet het dan SolarEdge worden? Daar heb ik nog geen ervaring mee, dus welke heb je dan nodig?
Ik heb het even globaal getekend, dus de verhoudingen kloppen niet helemaal, maar 12 panelen passen wel.:strip_exif()/f/image/4qlCxtg6V8NQcMz1h8CW3O6P.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ujbvuZ4KYzxPorFtBqsOexm8.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf mijn dak volgegooid met 27 x 455 met Enphase, dus daar heb ik wel de nodige ervaring mee. Maar nu willen de buren ook panelen en vroegen mij om advies.
Onderstaand het dak op het zuidwesten (68gr)
Eventueel of misschien later ook het dak aan de andere zijde. Dat ziet er exact hetzelfde uit, maar dan noord-oost dus. En die heeft wel last van 1 schoorsteen.
Ik neem aan dat Enphase is dit geval overkill is. Moet het dan SolarEdge worden? Daar heb ik nog geen ervaring mee, dus welke heb je dan nodig?
Ik heb het even globaal getekend, dus de verhoudingen kloppen niet helemaal, maar 12 panelen passen wel.
Foto's
:strip_exif()/f/image/4qlCxtg6V8NQcMz1h8CW3O6P.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ujbvuZ4KYzxPorFtBqsOexm8.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Volleggen met 12 panelenSchaduw
NietJaarverbruik
N.v.t.Huidige elektriciteitsaansluiting
3-fasesBudget en doel
BesparenWie gaat het project uitvoeren
IkBijhouden van data
UiteraardReeds verkregen offertes
N.v.t.Regio
Rotterdam[ Voor 11% gewijzigd door RobWest op 07-12-2022 20:03 ]