Goedenavond! Helaas is mijn 4tb Seagate expansion drive een aantal dagen geleden niet meer te lezen op mijn laptops.
Ik ben muzikant, en er staan helaas heel veel belangrijke projecten op die ik graag terug zou willen hebben.
Er is altijd zorgvuldig mee omgegaan. Nooit laten vallen, 90% van de tijd ligt hij op dezelfde plek. Daarnaast enkel bewogen in mijn laptoptas wanneer hij uit stond. (logisch)
Eventueel belangrijke informatie:
Ik had online vernomen dat er mogelijk een probleem zou kunnen met de behuizing. Zou dit zo kunnen zijn? In dat geval kan ik de harde schijf eruit halen en in een andere behuizing stoppen, maar het liefst had ik de buitenkant intact gelaten.
Helaas heb ik geen volledige backup kunnen maken van de data..
Bij voorbaat hartelijk dank!
Ik ben muzikant, en er staan helaas heel veel belangrijke projecten op die ik graag terug zou willen hebben.
Er is altijd zorgvuldig mee omgegaan. Nooit laten vallen, 90% van de tijd ligt hij op dezelfde plek. Daarnaast enkel bewogen in mijn laptoptas wanneer hij uit stond. (logisch)
Eventueel belangrijke informatie:
- Hij draait nog wel, geen rare geluiden.
- Ik zie hem nog wel staan in apparaatbeheer als Seagate expansion onder "Harde schijven", maar 99% van de tijd is hij niet te vinden in verkenner of schijfbeheer.
- Vandaag heb ik opgemerkt dat, op de harde schijf, het blauwe lampje een half uur zat te knipperen. Dit doet hij normaal ook bij schrijven, maar mogelijk dat het nu iets anders betekent.
- CrystalDiskInfo, ik check wekelijks hoe het staat met de gezondheid van deze schijf aangezien er veel belangrijke bestanden op staan. Telkens zag het er helemaal goed uit.
- Gekeken of ik hem wel kon vinden met partdisk. Hier kon ik hem niet vinden.
- Gekeken in schijfbeheer, ik zag hem 1x staan als "niet geinitializeerd", maar na het verwijderen en opnieuw aansluiten van de harde schijf heb ik hem daar niet meer in zien staan.
- Drie nieuwe (micro usb-b) kabels gekocht via Amazon, om te controleren of het aan de kabel lag. Helaas heb ik nu 3 kabels om te retourneren..
- Toen ik de harde schijf als "niet geinitalizeerd" zag staan in schijfbeheer, heb ik online gezocht wat er mogelijk fout is. Er werd aangeraden MBR te herbouwen, maar aangezien ik in zo'n geval mijn data kwijt zou raken (toch?) heb ik het niet geprobeerd.
Ik had online vernomen dat er mogelijk een probleem zou kunnen met de behuizing. Zou dit zo kunnen zijn? In dat geval kan ik de harde schijf eruit halen en in een andere behuizing stoppen, maar het liefst had ik de buitenkant intact gelaten.
Helaas heb ik geen volledige backup kunnen maken van de data..
Bij voorbaat hartelijk dank!
[ Voor 1% gewijzigd door marnix409 op 07-12-2022 21:46 . Reden: spelfoutje ]