Ecolution Combi 50 stuurt Cv-ketel pas heel laat aan . . .

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nate70
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-02-2023
Goedenavond,

Wij hebben een Inventum Ecolution Combi 50 in combinatie met een Intergaz HRE 30/36 CV-ketel in combinatie met vloerverwarming. Sinds kort heeft onze installateur het zo geregeld dat de Inventum leidend is middels directe aansturing van een kamerthermosstaat (aan/uit thermosstaat Honeywell TR4). De ketel zou moeten bijspringen als de Ecolution het niet alleen aan kan.
Nu hebben we al een aantal weken dat de deze 2 apparaten de woning niet op een constante temperatuur kunnen houden. Helaas geeft de installateur aan dat hij dit niet beter ingeregeld krijgt.
Bijv. Op dit moment vraagt de kamerthermostaat een kamertemperatuur van 21,5 graad. De kamerthermostaat meet sinds vanochtend 09.00 uur een kamertemperatuur van 20,5 graden. Er staat continue een vlammetje in beeld, hij vraagt dus wel extra warmte. De CV-ketel is inmiddels 9 uur later nog steeds niet aangesprongen.
Ik weet dat er een vertraging is tussen de WTW en de CV-ketel van 1 uur, dat heeft de installateur gemeld.
Toch springt de CV-ketel niet bij. Op moment dat de kamerthermosstaat een temperatuur van 20 graden meet springt de CV wel aan. Dat heeft hij 36 uur daarvoor nl.ook gedaan.

Ligt dit aan de thermosstaat ( deze is nieuw geplaatst en volgens installateur nooit geen problemen mee) of kan er nog iets anders ingesteld zijn bijv. Een andere vertraging.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik krijg het probleem via de installateur niet goed opgelost.

Is er iemand hier die mij kan adviseren wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cr3ator

1 bar is geen bar

Het lijkt er op dat er dan een 'fout' van 1C geaccepteerd wordt en pas bij 1,5 graad verschil de ketel wordt aangesproken. Dit zou je moeten kunnen testen door de thermostaat een halve graad hoger te zetten. Mogelijk is hier wat aan in te stellen(?).

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nate70
Dank je voor je reactie. Zit deze storing dan in de Ecolution? Deze week (buitentemperaturen) is de CV- ketel pas na 37 uur bijgesprongen, terwijl de gemeten kamertemperatuur volgens de thermostaat al sinds 25 uur op 20 graden staat. Uitgevraagde temperatuur op thermosstaat is nog steeds 21.5 graad. Ook vandaag springt de CV-ketel niet aan. We hebben de thermosstaat nu naar 23,5 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nate70
De thernostast hoger gezet naar 23,5. na een half uur springt inderdaad de Cv-ketel aan. En nu? Staat er een instelling dus niet goed? En wat moeten we dan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Dat suggereert dat die hysterese is in te stellen in de Eculution. Dan denk ik dat een halve graad genoeg zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nate70
@MarkS90 En hoe stel ik die in? Welke parameter is dat?

[ Voor 11% gewijzigd door Nate70 op 18-12-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nate70
En waarom kunnen de Ecolution en de CV-ketel samen de tempatuur in de woning niet constant houden. De ene dag is het de uitgevraagde temperatuur, om vervolgens geledelijk 1.5-2 graden terug te zakken. De kamerthermostaat staat continue op dezelde gevraagde temperatuur van 21.5. Door de vloerverwarming duurt het lang voordat de woning weer is opgewarmt, helaas.
De installateur laat het afweten. . En kan niets meer doen . . . Zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Nate70 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:16:
@MarkS90 En hoe stel ik die in? Welke parameter is dat?
Ik stel mij voor dat zoiets in het boekje staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximossel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-06 08:48
Nate70 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:45:
Goedenavond,

Wij hebben een Inventum Ecolution Combi 50 in combinatie met een Intergaz HRE 30/36 CV-ketel in combinatie met vloerverwarming. Sinds kort heeft onze installateur het zo geregeld dat de Inventum leidend is middels directe aansturing van een kamerthermosstaat (aan/uit thermosstaat Honeywell TR4). De ketel zou moeten bijspringen als de Ecolution het niet alleen aan kan.
Nu hebben we al een aantal weken dat de deze 2 apparaten de woning niet op een constante temperatuur kunnen houden. Helaas geeft de installateur aan dat hij dit niet beter ingeregeld krijgt.
Bijv. Op dit moment vraagt de kamerthermostaat een kamertemperatuur van 21,5 graad. De kamerthermostaat meet sinds vanochtend 09.00 uur een kamertemperatuur van 20,5 graden. Er staat continue een vlammetje in beeld, hij vraagt dus wel extra warmte. De CV-ketel is inmiddels 9 uur later nog steeds niet aangesprongen.
Ik weet dat er een vertraging is tussen de WTW en de CV-ketel van 1 uur, dat heeft de installateur gemeld.
Toch springt de CV-ketel niet bij. Op moment dat de kamerthermosstaat een temperatuur van 20 graden meet springt de CV wel aan. Dat heeft hij 36 uur daarvoor nl.ook gedaan.

Ligt dit aan de thermosstaat ( deze is nieuw geplaatst en volgens installateur nooit geen problemen mee) of kan er nog iets anders ingesteld zijn bijv. Een andere vertraging.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik krijg het probleem via de installateur niet goed opgelost.

Is er iemand hier die mij kan adviseren wat te doen.
Ik ervaar dezelfde klachten. heb jij het inmiddels opgelost? en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco70
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-03-2024
Goedendag, ik had het zelfde probleem. Wat bij mij geholpen heeft is in het installateursmenu optie C/2 , 2 graden hoger te zetten dan de ingestelde kamerthermostaattemperatuur. Verder kan je met optie C/6 de nadraai tijd van de Ecolution hoger instellen. Dat scheelt volgens mij nog wat gas ook. Succes!
Pagina: 1