Vloer verwarming, Huis wel warm vloer ijskoud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-04-2024
Goedeavond Allen, Ik heb een vraag over mijn vloerverwarming. Momenteel heb ik vaak klachten van mijn vrouw dat ze het kouds heeft maar de vloerverwarming staat constant op 21 graden.

Zelf heb ik hele koude voeten (wat bij andere mensen niet is).

Dus ik vraag mij af staat mijn vloerverwarming goed aan? Heb zitten googlen en word er niet echt wijzer van.

Waar kun ik de graden instellen van mijn toevoer?
Moet dit op de warmte pomp zelf?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn apparatuur is van Watts en regelaar is van viessman (vitotrol 200) warmte pomp ook van viessmann

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Op de watts thermostaat staat dat het 21 graden is ook op die van viessmann
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p07P7wLS-LT7DbAUUQSyty6OSfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zuXh2kMl3SxXsKg5SvMgJDsN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ynm9Rt8fJSENfyVh7Dh_qWReBCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exMEXOCVEKioc50m9WVfKnsZ.jpg?f=fotoalbum_large

JozuaR

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozuaurk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kf0x0FYa9jWEFS-njkdEg43e5x8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjJzXF2cj47GlTpCffAGEEIB.jpg?f=fotoalbum_large

JozuaR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10
De oorzaak is simpel. Je huis is te goed geisoleerd. Daardaar heb je aan een vloer van 21 of 22 graden genoeg om de warmteverliezen op te vangen.

Vloerverwarming is het verwarmen van je huis met de vloer. Dat is iets anders dan een warme vloer.

Je kunt de vloer wel warmter stoken, maar dat is het zo 25 graden in huis. Niet echt comfortabel, en ook niet voordelig.

[ Voor 20% gewijzigd door hesselbeertje op 07-12-2022 18:17 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
hesselbeertje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:16:
De oorzaak is simpel. Je huis is te goed geisoleerd. Daardaar heb je aan een vloer van 21 of 22 graden genoeg om de warmteverliezen op te vangen.

Je kunt de vloer wel warmter stoken, maar dat is het zo 25 graden in huis. Niet echt comfortabel, en ook niet voordelig.
Thx voor de reactie maar de vloer is gewoon ijskoud en met dikke sokken nog steeds niet te doen. Ook vind ik het heel raar dat ik laatst heb gegourmet en daarna alle deuren open had de vloer alsnog niet warm werd maar wel op het systeem aangaf dat hij aan het verwarmen zat.

Had net even op de viessman warmtepomp gekeken en hier stond dat de toevoer max 21 graden stond. Hoort deze niet hoger te staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SY4Q_UBmZ0KjEO3A680aE8aZGw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQKvqkPmpOnCDJebnLKTSFDw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Jozuaurk op 07-12-2022 18:24 ]

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10
Als de vloer ijskoud is, dan moet je huis dat ook zijn. Of heb je ook nog radiatoren?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21
Heb je de temperatuur van de vloer gemeten? Ijskoud is redelijk subjectief natuurlijk, en als vloerverwarming de enige verwarming is onmogelijk als het warm is in huis.

Mijn vloer is ook 21 tot 22C, binnen temp 20.5 en dan heb ik ook koude voeten zonder sloffen.

[ Voor 22% gewijzigd door vassago op 07-12-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
vassago schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:26:
Heb je de temperatuur van de vloer gemeten? Ijskoud is redelijk subjectief natuurlijk, en als vloerverwarming de enige verwarming is onmogelijk als het warm is in huis.

Mijn vloer is ook 21 tot 22C, binnen temp 20.5 en dan heb ik ook koude voeten zonder sloffen.
Ik ga die wel even meten. Misschien niet slim geweest om een stenenvloer door het hele huis te nemen, Ik kun ook wel mijn vloerverwarming hoger zetten maar dan lijken sloffen mij een beter idee.

Maar moet ik het water toevoer hoger hebben dan mijn thermostaat? En moet ik dit in fases doen (zoiets zat mijn schoonmoeder tenminste te vertellen).

Ben zelf ook nog aan het kijken hoe ik heel die installatie smart kan krijgen zo dat ik gewoon een app kan gebruiken voor temp te regelen maar denk niet dat dit mogelijk is met deze apparatuur

JozuaR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05:44
Jozuaurk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:34:
[...]

Ben zelf ook nog aan het kijken hoe ik heel die installatie smart kan krijgen zo dat ik gewoon een app kan gebruiken voor temp te regelen maar denk niet dat dit mogelijk is met deze apparatuur
Dat is vrij zinloos, als je vloerverwarming eenmaal aangezet hebt hoeft je verder de temperatuur nooit meer aan te passen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:48
Jozuaurk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:34:
[...]

Ik ga die wel even meten. Misschien niet slim geweest om een stenenvloer door het hele huis te nemen, Ik kun ook wel mijn vloerverwarming hoger zetten maar dan lijken sloffen mij een beter idee.

Maar moet ik het water toevoer hoger hebben dan mijn thermostaat? En moet ik dit in fases doen (zoiets zat mijn schoonmoeder tenminste te vertellen).

Stenen vloer... ja dat voelt koud aan... vloerkleed erover?

Je zou de wp instellingen aan kunnen passen zodat de wp in de middag er eventjes flink tegen aan gaat en de vloer naar 25 graden brengt, en tot de volgende dag niks meer hoeft te doen, heb je wel voor enige uren een warme vloer... en dat is hoe bij mij verwarmd wordt, dus overdag/ middag stoken in de avond en nacht niet.
Dat is dus nachtverlaging, bij mij 0.5°op de thermostaat via de programma-automaat.

[ Voor 21% gewijzigd door natural colour op 07-12-2022 18:49 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
natural colour schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:40:
[...]

Stenen vloer... ja dat voelt koud aan... vloerkleed erover?
Tis een ruimte van 11m bij 5,5m 😂
No Hands schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:37:
[...]

Dat is vrij zinloos, als je vloerverwarming eenmaal aangezet hebt hoeft je verder de temperatuur nooit meer aan te passen.
Voor als ik niet thuis ben werk sommige dagen wel thuis daarom

JozuaR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

backupdevice

Boeh!

Jozuaurk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:45:
[...]

Tis een ruimte van 11m bij 5,5m 😂

[...]

Voor als ik niet thuis ben werk sommige dagen wel thuis daarom
Bedoel je dat je de temperatuur naar beneden brengt als je er niet bent ?

Want dat is niet slim met VV.

VV is zeer traag en je wilt dat de hele massa vol met warmte zit. Als je stopt met verwarmen koelt het wel langzaam af maar ook langzaam op. Beste is , zeker met een WP, om de temp gelijk te houden .

[ Voor 22% gewijzigd door backupdevice op 07-12-2022 18:54 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jozuaurk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:23:
[...]

Thx voor de reactie maar de vloer is gewoon ijskoud en met dikke sokken nog steeds niet te doen. Ook vind ik het heel raar dat ik laatst heb gegourmet en daarna alle deuren open had de vloer alsnog niet warm werd maar wel op het systeem aangaf dat hij aan het verwarmen zat.

Had net even op de viessman warmtepomp gekeken en hier stond dat de toevoer max 21 graden stond. Hoort deze niet hoger te staan?

[Afbeelding]
Hier ook nieuwbouw met vloeverwarming en een warmtepomp. Staat bij mij standaard op 22 graden en daarmee is vloer met keramische vloertegels lekker warm.

aanv.verwarming staat op 23.5

Wat voor vloer heb je precies liggen? Staan je roosters bij je ramen open?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-06 13:55
Gaat het om een nieuw huis waarbij een opstookprotocol gevolgd moest worden voor het in gebruik nemen van de vloerverwarming?

Als de instelling van de aanvoertemperatuur nu op max 21 graden staat zou deze (nadat een opstookprotocol is gevolgd) prima naar 35 graden kunnen. Vanaf dan ervaar je wellicht iets meer doorgewarmde tegels zodra de verwarming aan het werk gaat.

Wij hebben sinds 2 maanden vloerverwarming en een tegelvloer (goed geïsoleerd huis uit 2009) en na het opstookprotocol gevolg te hebben de aanvoertemperatuur op max 35 graden gehouden.

Ondanks de constante temperatuur in huis van 20 graden ervaren we zeker geen koude vloer. Soms in de avond een halve graad erbij om het nog net wat lekkerder qua temperatuur te maken. De leidingen zijn er bij ons in gefreesd waardoor ze wel dicht aan het oppervlak liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-06 13:55
Op deze foto lijkt de aanvoertemperatuur (op moment van foto) rond de 30 graden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
vassago schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:26:

Met dit hierboven, zelf geen vloerverwarming maar de keren dat ik op vloerverwarming heb gezeten op sokken voelde het niet "warm" daarintegen is het niet "ijskoud" als zonder vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Ik zie toch op een foto dat er 30 graden water door de vloer wordt gepompt? Gaat dat wel goed onder het motto van "koude voeten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
Fatburner schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:01:
Gaat het om een nieuw huis waarbij een opstookprotocol gevolgd moest worden voor het in gebruik nemen van de vloerverwarming?

Als de instelling van de aanvoertemperatuur nu op max 21 graden staat zou deze (nadat een opstookprotocol is gevolgd) prima naar 35 graden kunnen. Vanaf dan ervaar je wellicht iets meer doorgewarmde tegels zodra de verwarming aan het werk gaat.

Wij hebben sinds 2 maanden vloerverwarming en een tegelvloer (goed geïsoleerd huis uit 2009) en na het opstookprotocol gevolg te hebben de aanvoertemperatuur op max 35 graden gehouden.
Als ik mij herinner heb ik dit vorig jaar gedaan elke x paar graden warmer op de warmte pomp zelf maar dacht zelf dat aanvoer ook gewoon thermostaat was. Dus op de meter staat wel 30 graden maar bij de WP stond deze op 21.

Heb de aanvoer verhoogd naar 26 graden kijken als dit verschil maakt.
Greatsword schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:00:
[...]

Wat voor vloer heb je precies liggen? Staan je roosters bij je ramen open?
Ook keramisch en de roosters staan dicht idd.

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

Hier ook vloerverwarming (hoewel we in de woonkamer nu met de airco verwarmen) en nooit een koude vloer gehad (nieuwbouw van 2020). Dat kan natuurlijk ook helemaal niet want als je warmtebron de vloer is, dan moet die warmer zijn dan de rest gezien je warmteverlies. Tenzij je 24/7 aan het koken bent moet de warmte van de vloer komen.

Koop een simpele IR-thermometer en ga eens kijken wat de temperaturen echt zijn.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:27
Als je kamerthermonstaat 21c aangeeft zal je vloer niet warmer worden met de vloerverwarming.

Check de luchtvochtigheid even is die te laag wat ook regelmatig voorkomt in goed geisolleerde huizen verhoog dit dan om een warmer gevoel te krijgen..

[ Voor 86% gewijzigd door mr_evil08 op 07-12-2022 20:18 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkster111
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-08-2024
In een ruimte van 60m2 zul je wel meerdere groepen vloerverwarming hebben. Je zou 1 of meerdere groepen kunnen dichtdraaien, groepen waar je voeten nooit komen, onder meubels ofzo. Zo verklein je je afgiftevermogen en moet de rest van de vloer warmer worden. Of je dan temperatuur verschillen in de kamer krijgt weet ik niet maar het is makkelijk uit te testen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:54
Jozuaurk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:22:
[...]
en de roosters staan dicht idd.
Zet de roosters eens een tijd open, zodat je verwarming echt wat moet gaan doen (en je betere ventialtie hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:59
Heb je een legplan van de lussen?
Ik zie 31C aanvoer en ongeveer 20C retour op de foto, wat een veel te hoge delta is voor efficiënte vloerverwarming met warmtepomp.

Hoeveel bedraagt de flow? Kan je een foto maken van de verdelers waar de flowmetertjes zichtbaar zijn?
Je flow in een aantal kringen of in het geheel is te laag waardoor je delta T te hoog is.

[ Voor 41% gewijzigd door Broodro0ster op 07-12-2022 21:14 ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:16
Jozuaurk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:23:
[...]

[Afbeelding]
Van wanneer is deze foto? Het is 26C in huis of is dit op dat moment de vraag van de thermostaat, dan is het niet gek dat die weinig doet. Terwijl je meting op je verdeler 30-25 is. Dat is goed genoeg, mijne geeft nu 27C aan. Ga eens buiten op je sokken eigenlijk naar een onverwarmd deel van je vloer en je voelt echt wel het verschil.

Er staan 2 groepen vol open (blauwe knop). En de rest sta je misschien te knijpen/dicht terwijl de viessmann wil verwarmen. Meet de retourtemperaturen maar eens per groep. 11x5,5 lijkt me ongeveer 5 groepen. Dus de Watts regeling doet je hele woonkamer. 2 thermostaten tegen elkaar,
Ik zou die watts regeling eraf gooien en een keer fatsoenlijk waterzijdig inregelen en dan afblijven.
Zelf had ik de zoneregeling van viessmann, die pulsmoduleerde (on/off in de tijd). Dat vond de WP helemaal niks. Na een dag teruggegeven aan de installateur met de medeling kan zo niet werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Dapdodo op 07-12-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
Dapdodo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:37:
[...]

Van wanneer is deze foto? Het is 26C in huis of is dit op dat moment de vraag van de thermostaat, dan is het niet gek dat die weinig doet. Terwijl je meting op je verdeler 30-25 is. Dat is goed genoeg, mijne geeft nu 27C aan. Ga eens buiten op je sokken eigenlijk naar een onverwarmd deel van je vloer en je voelt echt wel het verschil.
Dat is mijn aanvoer temperatuur. Ik gan u even de tips hierboven proberen en de vloer meten met een meter.

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
Jozuaurk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:45:
[...]

Dat is mijn aanvoer temperatuur. Ik gan u even de tips hierboven proberen en de vloer meten met een meter.
Onderaan staat de aanvoertemperatuur, in het huisje staat volgens mij de gewenste of de huidige waarde van de woning. Maar die waarde zou dan niet kloppen met de waarde van thermostaat beneden.
Zet anders je stooklijn eens op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
@Jozuaurk Er gaat duidelijk iets fout. De temperatuur in het huisje is de gevraagde kamertemperatuur. 26C Net gecheckt bij mezelf.
De waarde in de thermostaat is de gemeten waarde. 21,2C
Buitentemperatuur buiten het huisje is 4.
En je aanvoervraag is 21C.
Als je watts dan setpoint heeft van 20C, zet die alle kleppen dicht en gaat de warmtepomp stoppen op te warmte retour of te weinig flow.
Als de vloer dus volledig open gaat, zal je huis naar 26C opstoken, denk niet dat je dat wilt.

Aanvulling:
De viessmann van mij vindt flow onder de 600 echt niet leuk en kapt er mee. De vraag is kan jij die kwijt door die 2 groepen met blauwe knop. Of heb je nog meer afgiftepunten in huis.

[ Voor 20% gewijzigd door Dapdodo op 07-12-2022 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
Je kan hem smart maken over de cloud via vitoconnect.
Kan je ook zelf maken, maar dan moet je de IR poort connectie namaken op een pi oid. Er is iemand die dat doet. Volgens mij kan je dat vinden op het viessmann developer forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
@Jozuaurk Mogelijk is het makkelijker je watts regeling op 30C zetten en dat alleen op de Viessmann thermostaat te werken. Dan kan je de stooklijn eerst goed afstellen.

Zoneregeling kan wel met de viessmann maar dat moet je de klep rechtstreeks vanuit de viesmann aan laten sturen. Dan sluit je op de KM bus nog een tweede vicare thermometing aan en dan kan de WP beide regelen. Dan is je installatie type 3 of 4. Ik heb zelf 2 vicare thermometers liggen (draadloos). Of die te koppelen zijn weet ik niet. Ikzelf gebruik geen zoneregeling.

[ Voor 13% gewijzigd door Dapdodo op 07-12-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00
Eens met @canonball. Daarnaast horen voor een gezond binnenklimaat de ventilatieroosters altijd open te staan (ventilatiesysteem c). En ja dat is met deze buitentemperaturen soms vervelend. Als het echt gaat vriezen wil ik die in de keuken 's nachts nog wel eens dicht zetten zodat de temperatuur niet te zeer zakt.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
Dapdodo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:13:
@Jozuaurk Mogelijk is het makkelijker je watts regeling op 30C zetten en dat alleen op de Viessmann thermostaat te werken. Dan kan je de stooklijn eerst goed afstellen.

Zoneregeling kan wel met de viessmann maar dat moet je de klep rechtstreeks vanuit de viesmann aan laten sturen. Dan sluit je op de KM bus nog een tweede vicare thermometing aan en dan kan de WP beide regelen. Dan is je installatie type 3 of 4. Ik heb zelf 2 vicare thermometers liggen (draadloos). Of die te koppelen zijn weet ik niet. Ikzelf gebruik geen zoneregeling.
Ik doe dit nu en merk nu wel dat hij constant verwarmd. Stenen zijn warm maar merk wel dat als hij op 21/22 graden staat dat het redelijk warm word. Viessman nu op 19 gezet en watts staat op 25

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
Millert schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:42:
Eens met @canonball. Daarnaast horen voor een gezond binnenklimaat de ventilatieroosters altijd open te staan (ventilatiesysteem c). En ja dat is met deze buitentemperaturen soms vervelend. Als het echt gaat vriezen wil ik die in de keuken 's nachts nog wel eens dicht zetten zodat de temperatuur niet te zeer zakt.
Heb nu de 1 van de 2 open het is niet lekker idd met deze buitentemperaturen om bij de bank een rooster open te hebben.

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
canonball schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:57:
[...]

Zet de roosters eens een tijd open, zodat je verwarming echt wat moet gaan doen (en je betere ventialtie hebt).
Dit. Beetje modern huis zal ook mechanische ventilatie hebben, als die wat vocht of CO2 detecteert gaat die voluit. Roosters dicht betekent dat de lucht ergens anders vandaan moet komen... bijvoorbeeld langs je wandcontactdozen en schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
Jozuaurk schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:07:
[...]

Ik doe dit nu en merk nu wel dat hij constant verwarmd. Stenen zijn warm maar merk wel dat als hij op 21/22 graden staat dat het redelijk warm word. Viessman nu op 19 gezet en watts staat op 25
dan staat je stooklijn nog iets te hoog. Zou hem nog 2 lager zetten.
Dan afwachten als het weer wat warmer is, of iclination klopt.
Pagina: 1