Sinds vandaag Warmtepomp in bedrijf en dus een werkende CV installatie.
1 radiator, Jaga Strada, blijkt alleen niet op te warmen.
Stromingsgeluid neemt ook niet toe als ik andere radiatoren/vloerverwarming afsluit.
Met ontluchten komt er water uit en als ik aan de retourzijde de knelfitting losdraai komt er ook water onder kracht uit.
Als ik aan de thermostaatknop draai hoor ik na een korte draai wel heel zachtjes stromingsgeluid maar dit verwarmt de radiator niet.
Het betreft een Jaga/Heimeier dynamisch ventiel. Staat op 150L/U. Andere radiatoren staan ook op die stand en worden uitstekend warm, tevens duidelijk stromingsgeluid te horen op max pomp setting.
Retour ventiel staat volledig open.
Het CV systeem heeft sinds eind maart stilgelegen.
Mogelijk vuil in gekomen ondanks afgedicht geweest te zijn.
Systeem bestaat uit staal en pex.
Heb ik toch perongeluk retour/aanvoer omgewisseld?
Thermostaatkraan klappert namelijk niet.
Mogelijk door thermosifonwerking wordt mijn aanvoer wel warm zonder daadwerkelijk stroming. Zowel bij de radiator als in de kruipruimte.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
1 radiator, Jaga Strada, blijkt alleen niet op te warmen.
Stromingsgeluid neemt ook niet toe als ik andere radiatoren/vloerverwarming afsluit.
Met ontluchten komt er water uit en als ik aan de retourzijde de knelfitting losdraai komt er ook water onder kracht uit.
Als ik aan de thermostaatknop draai hoor ik na een korte draai wel heel zachtjes stromingsgeluid maar dit verwarmt de radiator niet.
Het betreft een Jaga/Heimeier dynamisch ventiel. Staat op 150L/U. Andere radiatoren staan ook op die stand en worden uitstekend warm, tevens duidelijk stromingsgeluid te horen op max pomp setting.
Retour ventiel staat volledig open.
Het CV systeem heeft sinds eind maart stilgelegen.
Mogelijk vuil in gekomen ondanks afgedicht geweest te zijn.
Systeem bestaat uit staal en pex.
Heb ik toch perongeluk retour/aanvoer omgewisseld?
Thermostaatkraan klappert namelijk niet.
Mogelijk door thermosifonwerking wordt mijn aanvoer wel warm zonder daadwerkelijk stroming. Zowel bij de radiator als in de kruipruimte.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
www.highflow.nl