• -8-
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
Mijn broer heeft recent een Acer Predator Orion 3000 desktop gekocht die het over het algemeen naar behoren doet, behalve dan dat er een zachte constante buzz te horen is als de PC uitstaat. Het is niet te horen als de PC aanstaat en je er niet veel op doet, maar het is dan weer wel duidelijk hoorbaar als je wat zwaarder werk doet zoals gamen.

We hebben zowel de stroomkabel die meegeleverd getest als met een oude stroomkabel die we nog hadden, geen verschil. Het maakt ook niet uit of de stekker in een stekkerblok gaat of meteen in de muur.

Zelf heb ik geen verstand van PSUs en een Google search maakt het ook niet veel duidelijker voor mij. Sommigen zeggen dat dit kan betekenen dat de PSU het binnenkort begeeft, anderen zeggen dat dit niks is. Heeft iemand hier een beter idee wat dit zou kunnen zijn?

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 10:35
Je zou kunnen proberen om de ErP settings in de BIOS aan te passen (Enable/Disable).
(ErP-ondersteuning bepaalt of het systeem minder dan 1 W stroom mag verbruiken in de S5-status (shutdown). Wanneer deze instelling is ingeschakeld, zijn de volgende vier functies overigens niet meer beschikbaar: PME Event Wake Up, Power On By Mouse, Power On By Keyboard en Wake On LAN).

[Voor 63% gewijzigd door Zatara op 07-12-2022 16:43]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Mogelijk coilwine van de 12vSB. Wat is er allemaal op de USB poorten aangesloten? Heeft het RAM RGB?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-8- schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:13:
Mijn broer heeft recent een Acer Predator Orion 3000 desktop gekocht die het over het algemeen naar behoren doet, behalve dan dat er een zachte constante buzz te horen is als de PC uitstaat. Het is niet te horen als de PC aanstaat en je er niet veel op doet, maar het is dan weer wel duidelijk hoorbaar als je wat zwaarder werk doet zoals gamen.

We hebben zowel de stroomkabel die meegeleverd getest als met een oude stroomkabel die we nog hadden, geen verschil. Het maakt ook niet uit of de stekker in een stekkerblok gaat of meteen in de muur.

Zelf heb ik geen verstand van PSUs en een Google search maakt het ook niet veel duidelijker voor mij. Sommigen zeggen dat dit kan betekenen dat de PSU het binnenkort begeeft, anderen zeggen dat dit niks is. Heeft iemand hier een beter idee wat dit zou kunnen zijn?
Testen in geaarde wandcontactdoos, anders claim bij de verkoper leggen met je klacht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• -8-
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
Zatara schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:34:
Je zou kunnen proberen om de ErP settings in de BIOS aan te passen (Enable/Disable).
(ErP-ondersteuning bepaalt of het systeem minder dan 1 W stroom mag verbruiken in de S5-status (shutdown). Wanneer deze instelling is ingeschakeld, zijn de volgende vier functies overigens niet meer beschikbaar: PME Event Wake Up, Power On By Mouse, Power On By Keyboard en Wake On LAN).
Bedankt! Ik ga in de bios kijken of dit kan helpen.
Uszka schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:58:
Mogelijk coilwine van de 12vSB. Wat is er allemaal op de USB poorten aangesloten? Heeft het RAM RGB?
Op de USB poorten tot nu toe alleen muis (met RGB) en toetsenbord aangesloten. De kast hangt inderdaad helemaal vol met RGB, o.a. de fans en de videokaart. Als het coil whine is, kan dat kwaad?
Hackus schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:26:
Testen in geaarde wandcontactdoos, anders claim bij de verkoper leggen met je klacht.
Ook in een geaarde wandcontactdoos getest en hetzelfde probleem.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-8- schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:13:
[...]

Bedankt! Ik ga in de bios kijken of dit kan helpen.

[...]

Op de USB poorten tot nu toe alleen muis (met RGB) en toetsenbord aangesloten. De kast hangt inderdaad helemaal vol met RGB, o.a. de fans en de videokaart. Als het coil whine is, kan dat kwaad?

[...]

Ook in een geaarde wandcontactdoos getest en hetzelfde probleem.
Terug naar de winkel dan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee