Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielBnl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-10-2023
Beste Tweakers,

Voor mijn appartment, jaren 30 benedenwoning, wil ik verduurzamen. De huidige situatie is als volgt:

Oppervlakte: 61m2
Isolatie: Dubbel Glas. Vloer- en plafond isolatie (i.v.m. geluid) volgt later
Type verwarming: CV uit 2005. Dit wil ik vervangen door een HR ketel of All-electric warmtepomp.

Mijn vraag is wat jullie zullen aanraden om te doen inachtneming met de tijd dat ik hier blijf wonen (min 3, max 4 jaar).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:16
Eerste vraag die bij mij opkomt: als het een appartement is is er dan geen vereniging van eigenaren? Normaal gesproken valt isolatie van de buitendelen (zoals de vloer) dan namelijk onder het budget van de vereniging volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:51

de Peer

under peer review

Als je er maar 3 jaar gaat wonen, dan zou ik er persoonlijk geen energie insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperR1902
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-07 19:56
DanielBnl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:17:
Beste Tweakers,

Voor mijn appartment, jaren 30 benedenwoning, wil ik verduurzamen. De huidige situatie is als volgt:

Oppervlakte: 61m2
Isolatie: Dubbel Glas. Vloer- en plafond isolatie (i.v.m. geluid) volgt later
Type verwarming: CV uit 2005. Dit wil ik vervangen door een HR ketel of All-electric warmtepomp.

Mijn vraag is wat jullie zullen aanraden om te doen inachtneming met de tijd dat ik hier blijf wonen (min 3, max 4 jaar).
Enkel isoleren lijkt me de beste investering als je er maar 3-4 jaar wil blijven wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de Peer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:47:
Als je er maar 3 jaar gaat wonen, dan zou ik er persoonlijk geen energie insteken.
Buiten wat radiatorfolie, ventilatoren onder je radiator en vervolgens wat CV tuning ben ik het volledig eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-07 13:14
Koop ook een CO meter koolmonoxide dus.

Ik heb ooit een soortgelijke woning gehad, alle dorpels eruit voor meer ventilatie onder de deuren door, alleen de vloer onder de woonkamer heb ik echt goed geïsoleerd voor beter comfort, de andere vloeren authentiek laten ventileren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:06
Glazen bol: er wordt nu energie duur is meer naar energie label gekeken en dit begint ook door te werken in de gerealiseerde verkoop prijzen.

Dus enkel isoleren is niet per se het enige wat met rendement is uit te voeren bij verhuis plannen.

Al verbaas ik me altijd over mensen die zeker zeggen te weten over X jaar te verhuizen…

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielBnl
Ronald schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:03:
Glazen bol: er wordt nu energie duur is meer naar energie label gekeken en dit begint ook door te werken in de gerealiseerde verkoop prijzen.

Dus enkel isoleren is niet per se het enige wat met rendement is uit te voeren bij verhuis plannen.

Al verbaas ik me altijd over mensen die zeker zeggen te weten over X jaar te verhuizen…
Helder. Betreffende x aantal jaar verhuizen. Over 3-4 jaar verdien ik voldoende/heb ik genoeg spaargeld om een huis te kopen. Zodra ik dit kan, doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielBnl
D-e-n schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:44:
Eerste vraag die bij mij opkomt: als het een appartement is is er dan geen vereniging van eigenaren? Normaal gesproken valt isolatie van de buitendelen (zoals de vloer) dan namelijk onder het budget van de vereniging volgens mij.
Klopt. Alleen ik en de eigenaren van de bovenwoning (wonen nu huurders in) zijn de VvE. De constructie van deze VvE is naar mijn mening vrij apart. In de vorm dat ieder zelf verantwoordelijk is voor de woning, dus ook isolatie en dergelijke. Kosten zijn voor de eigenaar. Het voor- en nadeel van een kleine VvE denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielBnl
de Peer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:47:
En plafondisolatie i.v.m. geluid. Kleine moeite al zeg ik zelf en materialen kan ik voor een spotprijsje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielBnl
GoldenSample schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:48:
[...]

Buiten wat radiatorfolie, ventilatoren onder je radiator en vervolgens wat CV tuning ben ik het volledig eens.
Ik zal dit eens meenemen. CV tuning zat ik ook aan te denken!
Pagina: 1