Beste techneuten,
Ik heb hier een manueel zit/sta bureau die met een krukje aan de voorkant omhoog en omlaag gaat. Momenteel gebeurd dit met de hand, wat ik graag (voor de ervaring) zou willen automatiseren met een Raspberry Pi i.c.m een bij passend elektromotor.
Nu heb ik mezelf ingelezen en ben ik op basis daarvan de juiste onderdelen gaan zoeken. Ik ben thuis in de software hoek, maar verg wat hulp bij de juiste hardware. Met name de motor, een transmissie en eventuele een motor controller.
Het idee is om de motor te kunnen bedienen via de de Raspberry Pi die in het netwerk hangt om er via SSH op in te loggen. De software hiervoor wil ik zelf gaan schrijven.
Variabelen:
- Geschat gewicht bureaublad (eiken 75*150*25mm): +/- 20 kilo
- Geschat gewicht bureauaccessoires (laptop etc.): +/- 8 kilo
- Benodigd aantal rotaties (74 > 119cm): 86 (+/- 45 sec. handmatig)
- Gewenst aantal rotaties per minuut: +/- 228 (2x de handmatige snelheid)
- Diameter as: 6mm
- Ruimte boven de as: 12mm
Mijn vraag:
Welke onderdelen zijn hiervoor geschikt? Ik heb op verschillende shops gekeken, maar nergens krijg ik echt hoogte van of het geschikt is voor mijn wensen. Ik zou hiervoor graag jullie expertise willen vragen.
Situatie:
:strip_exif()/f/image/58mb4gvUQHCqzh7xpcFVXSiS.jpg?f=fotoalbum_large)
Bronvermelding / inspiratie:
- https://hackernoon.com/ho...-iot-desk-part-1-bu263whx
Alvast bedankt !
Ik heb hier een manueel zit/sta bureau die met een krukje aan de voorkant omhoog en omlaag gaat. Momenteel gebeurd dit met de hand, wat ik graag (voor de ervaring) zou willen automatiseren met een Raspberry Pi i.c.m een bij passend elektromotor.
Nu heb ik mezelf ingelezen en ben ik op basis daarvan de juiste onderdelen gaan zoeken. Ik ben thuis in de software hoek, maar verg wat hulp bij de juiste hardware. Met name de motor, een transmissie en eventuele een motor controller.
Het idee is om de motor te kunnen bedienen via de de Raspberry Pi die in het netwerk hangt om er via SSH op in te loggen. De software hiervoor wil ik zelf gaan schrijven.
Variabelen:
- Geschat gewicht bureaublad (eiken 75*150*25mm): +/- 20 kilo
- Geschat gewicht bureauaccessoires (laptop etc.): +/- 8 kilo
- Benodigd aantal rotaties (74 > 119cm): 86 (+/- 45 sec. handmatig)
- Gewenst aantal rotaties per minuut: +/- 228 (2x de handmatige snelheid)
- Diameter as: 6mm
- Ruimte boven de as: 12mm
Mijn vraag:
Welke onderdelen zijn hiervoor geschikt? Ik heb op verschillende shops gekeken, maar nergens krijg ik echt hoogte van of het geschikt is voor mijn wensen. Ik zou hiervoor graag jullie expertise willen vragen.
Situatie:
:strip_exif()/f/image/58mb4gvUQHCqzh7xpcFVXSiS.jpg?f=fotoalbum_large)
Bronvermelding / inspiratie:
- https://hackernoon.com/ho...-iot-desk-part-1-bu263whx
Alvast bedankt !