Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beest123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 12:21
Algemeen
Leeftijd: 26
Regio: Zuid-Holland
Opleiding: WO Master Finance
Financiële Positie: Onafhankelijk

Profiel
Richting: Front-End Developer
Hoe: Udemy Courses
Wat: HTML, CSS en JS
Tijdsduur: 5 maanden
Niveau: Junior

Plan
Ik zoek een part-time baan van maximaal 16 uur waar ik een ondersteunende rol kan hebben binnen een front-end team.
Het liefst richting de UX kant. Mijn harde eis hierbij is een minimum van 8 uur tot een maximum van 16 uur per week.

Ik ben bereid hiervoor te accepteren:
- Minimum loon
- Geen reiskosten
- 0 extra's (Laptop van de zaak, etc)

Geld/Doorgroeimogelijkheden zijn hier niet belangrijk in.

Motivatie
Simpel gezegd puur omdat ik het leuk vind om te doen en hopelijk er iets van leer.
Ik heb geen eerdere werkervaring in dit vakgebied.

Nu is mijn vraag of iemand hier zelf in een soort gelijke situatie zit of iemand kent die hetzelfde doet.
Ik zie namelijk geen vacatures voor 8-16 uur, zou het een idee zijn om simpel weg te bellen met recruiters en mijn verhaal voor te leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik vermoed als ervaren developer dat 32 uur probleemloos moet kunnen bij genoeg bedrijven. 24 uur wordt lastiger, maar er moeten wel opties voor zijn. 16 uur wordt heel lastig.

En dat is als ervaren developer, als iemand met nul ervaring op wat online cursussen na? Onmogelijk is een groot woord, maar daar gaat het wel snel op neer komen. Als iemand normaal met jouw profiel een paar maanden nodig gaat hebben om een beetje productief mee te draaien, ga jij daar een jaar voor nodig hebben met 1-2 dagen per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beest123
Sissors schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:14:
Ik vermoed als ervaren developer dat 32 uur probleemloos moet kunnen bij genoeg bedrijven. 24 uur wordt lastiger, maar er moeten wel opties voor zijn. 16 uur wordt heel lastig.

En dat is als ervaren developer, als iemand met nul ervaring op wat online cursussen na? Onmogelijk is een groot woord, maar daar gaat het wel snel op neer komen. Als iemand normaal met jouw profiel een paar maanden nodig gaat hebben om een beetje productief mee te draaien, ga jij daar een jaar voor nodig hebben met 1-2 dagen per week.
Zou het makkelijker om als freelancer te werken?(Tegen een scherp uurtarief?)
Ik denk dat mijn grootste voordeel is dat ik bereid ben om tegen minimale voorwaarden te werken.

De vraag is alleen of er werkgevers zijn die bereid zijn om hierin te investeren en of ik met de huidige krapte hierop kan inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Let op dat je als freelancer waarschijnlijk minder flexibel bent, men wil waarschijnlijk -nu- iets en niet verspreid over drie maanden af en toe. Ook is het dan belangrijk om ervaring te hebben. Al was het over hoe om te gaan met te veeleisende te weinig wetende klanten.

Minimumloon en een dag per week. Het loon zou, denk ik, iets van 400/maand bruto zijn. Netto minder. Is vrijwilligerswerk dan niet te overwegen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beest123
F_J_K schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:21:
Let op dat je als freelancer waarschijnlijk minder flexibel bent, men wil waarschijnlijk -nu- iets en niet verspreid over drie maanden af en toe. Ook is het dan belangrijk om ervaring te hebben. Al was het over hoe om te gaan met te veeleisende te weinig wetende klanten.

Minimumloon en een dag per week. Het loon zou, denk ik, iets van 400/maand bruto zijn. Netto minder. Is vrijwilligerswerk dan niet te overwegen?
Het grootste probleem met vrijwilligerswerk lijkt mij is dat je dan vooral bij redelijke simpele klussen terechtkomt, waar ik eigenlijk niks van opsteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

Jij gaat maximale begeleiding nodig zijn gezien je ervaring/kennis, met zeer weinig wekelijkse aanwezigheid.

Ik ben benieuwd: Vanwaar maximaal 2 dagen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
beest123 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:25:
[...]

Het grootste probleem met vrijwilligerswerk lijkt mij is dat je dan vooral bij redelijke simpele klussen terechtkomt, waar ik eigenlijk niks van opsteek.
Met een paar uur in de week werk ga je ook geen grote / interessante klussen krijgen; al helemaal niet als je voor minimaal tarief werkt. Het klinkt gek, maar als er 10 offertes op tafel liggen vliegt de top 3 duurste en top 3 goedkoopste er zeg maar, grofweg, uit. Het vertrouwen in el-cheapo toko's is nul in de IT. Ik heb (zelf en bij vrienden) enorm leuke klussen gepasseerd zien worden omdat de offerte te laag was. Als er woekerbedragen gevraagd worden en jij zit aan de onderkant dan word je al gauw weggezet als "dat kan nooit, die heeft geen benul wat de klus inhoudt". Soms is dat ook zo, soms niet.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 07-12-2022 12:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D4NG3R schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:27:
Jij gaat maximale begeleiding nodig zijn gezien je ervaring/kennis, met zeer weinig wekelijkse aanwezigheid.

Gezien opleiding en financieel onafhankelijk, gok ik zo op een tweede baan, voor in de avonduurtjes vanuit thuis te werken. :) Maar dat is een aanname van mijn kant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beest123
D4NG3R schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:27:

Ik ben de overige dagen bezig met andere hobby's.
RobIII schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:27:
[...]

Met een paar uur in de week werk ga je ook geen grote / interessante klussen krijgen; al helemaal niet als je voor minimaal tarief werkt. Het klinkt gek, maar als er 10 offertes op tafel liggen vliegt de top 3 duurste en top 3 goedkoopste er zeg maar, grofweg, uit. Het vertrouwen in el-cheapo toko's is nul in de IT.
Goed punt! Ik twijfel nu inderdaad of het een handige stap is om richting loondienst/freelance te gaan.
Mijn grootste motivator was eigenlijk zodat ik hands-on kon werken aan wat complexere opdrachten, nu zit ik vooral zelf problemen te verzinnen en probeer die ook zelf op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomruijgrok123
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-06 15:40
Ik heb dit naast mijn studie ook gedaan. Ik heb gewerkt als "student programmeur". Ik deed dit via een uitzendbureau wat precies voor deze situatie geoptimaliseerd is in Delft. Het uitzendbureau heet kojac. Bruto krijg je iets van 15.50 per uur, dus best netjes.

Ik heb hier veel ervaring opgedaan zonder al die verantwoordelijk als freelancer. Ik moet wel zeggen dat ik iets meer ervaring had dan jij en dat het voor jou misschien wat lastiger is. Ik zou zorgen dat je een portfolio aan hobby projectjes klaar hebt staan om te laten zien bij je solicitatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

beest123 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:32:
[...]

Ik ben de overige dagen bezig met andere hobby's.
Even heel cru: Dan wordt het misschien wel eens tijd om een knoop door te gaan hakken en te kiezen voor een daadwerkelijke loopbaan. Weinig werkgevers die opzoek zijn naar hobbyisten die er maar een dag in de week zijn, daar kan je gewoon niet van op aan.

Een hobbyist die >32 uur wil komen werken en een aantoonbaar portfolio heeft van projectjes waarin te zien valt dat hij of zij zich de techniek eigen heeft gemaakt is een compleet ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
D4NG3R schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:15:
[...]

Even heel cru: Dan wordt het misschien wel eens tijd om een knoop door te gaan hakken en te kiezen voor een daadwerkelijke loopbaan.
Waarom zou iemand dat moeten hebben? Als hij voor de lol 2 dagen wil werken, prima toch? Het geld heeft hij blijkbaar niet nodig.

Of je een werkgever gaat vinden die dit kan faciliteren is natuurlijk een andere vraag. :+ Maar volgens mij werkt @beest123 liever 0 uur dan >32 uur, dus dan maar niet? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D4NG3R schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:15:
[...]

Even heel cru: Dan wordt het misschien wel eens tijd om een knoop door te gaan hakken en te kiezen voor een daadwerkelijke loopbaan. Weinig werkgevers die opzoek zijn naar hobbyisten die er maar een dag in de week zijn, daar kan je gewoon niet van op aan.

Een hobbyist die >32 uur wil komen werken en een aantoonbaar portfolio heeft van projectjes waarin te zien valt dat hij of zij zich de techniek eigen heeft gemaakt is een compleet ander verhaal.
Is wel heel kort door de bocht, vol met aannames. Je weet niet hoe iemand zijn week verdeeld in werk/hobby/vrije tijd. Het kan wellicht een reden hebben (en dus ook een reden dat iemand maximaal 16 uur kan/wil werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Xander schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:23:
[...]

Of je een werkgever gaat vinden die dit kan faciliteren is natuurlijk een andere vraag. :+ Maar volgens mij werkt @beest123 liever 0 uur dan >32 uur, dus dan maar niet? :)
Ik vind het mooi hoe je precies de regel eruit knipt waarin ik exact dat zeg. :+
Weinig werkgevers die opzoek zijn naar hobbyisten die er maar een dag in de week zijn, daar kan je gewoon niet van op aan.
CH4OS schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:27:
[...]
Is wel heel kort door de bocht, vol met aannames. Je weet niet hoe iemand zijn week verdeeld in werk/hobby/vrije tijd. Het kan wellicht een reden hebben (en dus ook een reden dat iemand maximaal 16 uur kan/wil werken).
Hence cru, maar vol met aannames? Nee, zie de regel die ik hierboven nogmaals quote.

Dromen mag, maar wat de TS wil ga je op de arbeidsmarkt gewoon geen cent voor krijgen. De eerdere suggestie van vrijwilligerswerk, al is het maar om daadwerkelijk een portfolio op te bouwen, is waarschijnlijk de enige realistische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@D4NG3R Dat iemand 'de andere dagen' (dit kan natuurlijk ook best in de avonduren zijn bijvoorbeeld) bezig is met andere hobby's, betekend niet dat iemand dan maar fulltime hobbyist is (waar jij in jouw reactie van uit lijkt te gaan), dat is hetgeen waarom ik vind dat je aannames doet en op basis daarvan vervolgens reageert. :)

Over de rest van de reactie vel ik geen oordeel, ik ben niet zo heel bekend in het frontend wereldje, ik ben meer van de backend. Ervaring daar leert mij hetzelfde als wat hier al besproken is, dus daar heb ik verder niets aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@CH4OS In deze context kan ik er niet veel meer van maken dan dat de TS fulltime hobbyist is. Werkelijk niets doet blijken dat het tegenovergestelde waar is.

Er valt best wel wat te halen voor 16 uurtjes als hobbyist, maar dan schop je het niet veel verder dan bijvoorbeeld WordPress sites uitpoepen. Echter botst dat weer met het volgende:
beest123 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:25:
[...]

En geen papiertje, en geen ervaring, en geen simpele projectjes willen doen, en maar zeer beperkt inzetbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Xander schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:23:
[...]

Waarom zou iemand dat moeten hebben? Als hij voor de lol 2 dagen wil werken, prima toch? Het geld heeft hij blijkbaar niet nodig.

Nou precies daarom dus. Omdat je met deze eisen geen werkgever gaat vinden die hierin wil investeren. Voor een werkgever is iemand die 0 ervaring, 0 diploma, en maar 16u wil werken toch totaal niet interessant? Waarom zou je die persoon gaan opleiden als er genoeg vers afgestudeerden zijn die 36 of 40u willen werken? Daar krijg je veel meer ROI voor terug dan die 16 uurtjes.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
D4NG3R schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:33:
[...]

Ik vind het mooi hoe je precies de regel eruit knipt waarin ik exact dat zeg. :+
Tja dat deel van jouw post had ik weinig over te zeggen? :P Ben het er uiteraard gewoon mee eens.

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat TS maar moet beslissen een fulltime loopbaan te nemen, als hij daar helemaal geen behoefte aan heeft. Dat moet hij uiteindelijk lekker zelf weten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Is het niet logischer om een (deeltijd) studie te gaan doen? Dan steek je ook wat op en kun je kijken of programmeren wat voor je is. Eventueel wat cursusjes via Coursera oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 11:50
Ik zou kijken of je niet ergens een soort van `Internship` kan krijgen, maar echt als vaste baan zie ik het niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:32
16 uur p/w kan wel kan als je super senior bent. Meestal zijn dat dan klussen waarbij een opdrachtgever al bekend is met je werk en je inhuurt voor expertise die ze zelf niet bezitten.

Het overige zijn studentenbanen zoals als eerder benoemt. Ik denk wel dat dit voor hbo / universitaire studenten zijn die al een tijdje bezig zijn en al wat kunnen.

Als je geen ambitie hebt om er een carriere van te maken maar dit puur voor hobby doet dan zou je ook kunnen zoeken naar een soort van mentor die af en toe wat advies geeft en naar je code kijkt. Wellicht kan je iets met open source development doen, naar meet-ups gaan etc.

Wat bedoel je trouwens met Front-End Developer? Wat je omschrijft (HTML, CSS, JS & UX) klinkt meer als de rol van een web designer.
Pagina: 1