Toon posts:

2 ip's op 1 computer, 2 keer zo snel internetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb dus @home en daarbij kun je een 2e ip adres aanvragen, en zelfs wel een 3e.

nu heb ik eens heel creatief nagedacht en stel:
"ik vraag een 2e ip adres aan, stel in windows 2000 de beide adressen statisch in(mn huidige en de nieuwe), zou ik nu ook 2 keer zo snel kunnen internetten?"

voordat jullie het afzeiken met: "wat een stomme gedachte!", als je 2 ip adressen hebt van @home kun je vanaf beide computer internetten, en beide even snel(max 300 kb/sec ofzo), de modem heeft dus geen restrictie ofzo lijkt mij, enz....

lijkt jullie bovenstaand mogelijk?

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:36
Nou ehh, dat lijkt me niet, je kan wel 2 ip's hebben maar je snelheid is toch niet het zelfde :? uh ik bedoel dus, dat je max snelheid in je modem zit, en dat die snelheid over 2 ip's verdeeld wordt... correct me if i'm wrong

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus niet zo, want ik ken mensen die 2 ips hebben aangevraagd bij @home, en die kunnen dan in hun huisje met 1 modem toch echt allebij net zo snel internetten als mij...

(toch , mede-tweakers?)

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
* Fles corrigeert joostie niet...
Ik heb zelf ook twee IP's bij @home, maar de bandbreedte word echt wel gedeeld. Ik haal een maximum van 512KB/s, maar als ik met twee computers ga, dan haal ik niet in een keer 1MB/s. Maximum hangt echt van je modem af niet van het aantal IP's.
Als je gewoon een beetje surft zul je het niet merken dat je met z'n tweeen bezig bent op internet, maar als je grote bestanden download en je zet DU-meter aan, dan merk je wel dat je snelheid iets onderuit gaat.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 29 augustus 2001 21:19 schreef Graveheart het volgende:
* Mary Wana corrigeert joostie niet...
Ikke ook neit

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• EsCo
  • Laatst online: 20-08 09:12
Ik heb het ook meer gehoord ja, dat je dan allebei toch net zo snel kan internetten, maar echt zekerheid kan ik niet geven...

Theoretisch klopt het verhaal, zou je het niet gewoon uit kunnen proberen... Dan weet je het...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Nee, dan deel je toch echt de bandbreedte over 2 ip's. De gezamelijke snelheid blijft gelijk. Zou ook wel gek zijn... iedereen zeurt altijd over de lage upload (zo'n 16 kB/s). Zo'n extra ip kost dacht ik n 10tje, dan zou iedereen wel 4 ip's nemen en 64kB/s kunnen uploaden.... Maar dit kan dus niet. Het voordeel is dat je geen aparte server nodig hebt, een hub/switch is genoeg.

Verwijderd

Sorry, maar dat gaat niet werken.
Vriend van me (met @home) heeft ook 2 ip
1 voor linux bak en PIII 500
1 voor ghz

Hij was met GHz aan het uppen en ik probeerde met pings van 1000 ms een potje cs te spelen |:(
Hoewel je normaal daar pings van 50 tot 80 ms hebt!!!

Verwijderd

Tja helaas lukt dat niet, want met sonera ook al geprobeerd 2 ips in te voeren :) statisch, en helaas geen snellere verbinding, dus nu weer normale snelheid, enne ik droom van die snelheden van @ home, zucht... ik haal hooguit maar 64 kb/s down en 8 kb/s up ...

• joostje
ik d8 al dat ik 't goed had, ik ehb zeelandnet, maar hier wordt 't op 't modem ingesteld, en t lijkt me dat @home ook nie dom is om bv als je 10 piek per ip betaald, dan ook de snelheid er nog 's bij te doen, dan zou ik gelijk een hele zooi ip's er bij kopen :D

• mvt
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

hoofdletter b, dus 64 kB/s down, anders was het niet echt meer breedband *heb zelf ook sonera kabel :'(

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Verwijderd

er kan toch maar 16 kb/s up door je modem. dus dan kan je ook niet sneller dan +/- 500 kb/s downloaden.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:28
offtopic:
Ik voel me toch redelijk in de zeik genomen met dat Mxstream....

Flickr PSN ID= cheironnl

• joostje
Op woensdag 29 augustus 2001 21:48 schreef cheiron het volgende:
offtopic:
Ik voel me toch redelijk in de zeik genomen met dat Mxstream....
wees blij dat je geen zeelandnet heb >:)

• Talon
  • Laatst online: 21-08 22:16

Talon

Booooom !

Ik heb wel een keer meegemaakt dat je met twee Intel Etherexpress een NIC-team kon maken.
Dat betekende voor onze interne server wel dat hij twee keer zoveel aankon (was een scsi-bak).
Ik heb alleen geen idee of dat met internet-verbindingen ook opgaat.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Daar gaan we weer

@HOME:
Modem = uncapped.
De bandbreedte wordt pas aan de server-side gecapped (tot 3.8 Mbit down en 128Kbit up)

Meerdere IP adressen:
je C(p)(c)xxxx-a = dynamisch
je C(p)(c)xxxx-b en hoger is vast

En meedere IP adressen = hogere snelheid = kul
dit heeft dus als reden dat het op de server side gecapped is (Via MAC-adres van je modem).

En om het laatste misverstand van de weg te helpen:
JA, je mag meerdere computers op 1 aansluiting zetten. Hier heeft @Home niks mee te maken. Wat je NIET mag is met meerdere IP adressen op het @Home netwerk (Dus je modem aan een hub hangen en daarachter netwerk).

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Waar ik niet goed van wordt is dat ze bij verbindingen altijd de bandbreedte geven 512kb bijv. dan moet ik altijd mn zakjapanner hebben om te kunnen berekenen hoe snel dat werkelijk is altijd maar weer door acht delen om je DL snelheid te weten te komen

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op donderdag 30 augustus 2001 12:35 schreef WHiZZi het volgende:
Daar gaan we weer

@HOME:
Modem = uncapped.
De bandbreedte wordt pas aan de server-side gecapped (tot 3.8 Mbit down en 128Kbit up)
nope, je wordt twee keer gecapped, een keer op het modem (die kan kijken welke mac-adressen er achter hangen en zo per mac adres een cap kan doen)
Meerdere IP adressen:
je C(p)(c)xxxx-a = dynamisch
je C(p)(c)xxxx-b en hoger is vast

En meedere IP adressen = hogere snelheid = kul
dit heeft dus als reden dat het op de server side gecapped is (Via MAC-adres van je modem).
niet mee eens, ik heb een cp*****-b nummer en mijn nummer verandert ook af en toe.

verder is het hier zo (heb drie comps, elk een eigen ip nummer aangevraagd) dat de upstream gedeeld is (16kb/sec wordt dus verdeeld over alle computers), en de downstream is 300-400 kb/sec per computer (ok, als je veel en grote dingen gaat downloaden merk je het wel, maar dat komt door de gedeelde upstream waardoor een grote downstream onmogelijk wordt)

pffff heel verhaal...
ik _denk_ dat het niet gaat werken wat je in je hoofd hebt, maar je kan het natuurlijk proberen...

Maak je eigen poll

Pagina: 1