Apple foto’s en Google foto’s naast elkaar gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhjgiesen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:39
Beste,

Ik gebruik een iphone en ipad als ‘hoofddevices’ maar zit daarnaast ook flink in het google ecosysteem.

Mijn vraag: kan ik google foto’s en apple foto’s naast elkaar gebruiken op de iphone? De bibliotheken zijn identiek, maar zou ze graag beiden up to date willen houden.

Waarom deze vraag? Als ik google foto’s installeer krijg ik de vraag voor toegang tot mijn apple foto’s. Worden dan niet alle foto’s en video’s in mijn bibliotheek gebackupt en zit ik zometeen met duizenden dubbele bestanden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:37
Google photos staan volgens mij alleen op de Google servers. De foto's op je iPhone staan afhankelijk van je iCloud settings geheel of gedeeltelijk op je telefoon en in iCloud. Google kopieert ze dus (als je dit aanzet) van je telefoon naar de Google servers. Volgens mij heb je dan geen dubbele foto's op je telefoon staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bsamir
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik zit met hetzelfde probleem….onlangs overgestapt van androidtelefoon naar iphone. Google opslag is bijna vol en ik wil mijn nieuwe foto’s die met de iPhone worden gemaakt alleen in icloud opslaan, maar worden nog steeds ook in google opgeslagen. Kan ik dit op een of andere manier afzetten? Voor de rest wil ik de bestaande fotoos in google gewoon behouden en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:37
Open Google Photos. Klik rechtsboven op je account. Schakel 'back up' uit.
https://support.google.co...l&co=GENIE.Platform%3DiOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bsamir
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-07-2024
Zo makkelijk…is dat alles? Al eens geprobeerd maar was bang dat ik dan alles kwijt zou zijn….bedankt!!😄👍🏻
Pagina: 1