Mijn vraag
Ik start net met domotica, alles is nog nieuw voor mij.
ik draai homeassistant op een nuc, en heb een Shelly 2.5 waarmee ik een rolluik wil bedienen. (Standaard aansluiting) Het rolluik gaat wel omhoog, maar niet naar beneden.
Shelly toont bij het omhooggaan een verbruik van iets meer dan 100 W, als ik op de knop naar beneden duw, zie ik een verbruik van 60 W.
Wat ik vreemd vind: als ik de draadjes op poortjes 01 en 02 omwissel, verwacht ik dat het rolluik wel naar beneden zou gaan, en niet meer naar boven, maar het rolluik gaat dan nog steeds wel naar boven, niet naar beneden.
Via de schakelaar gaat het rolluik ook enkel nog naar boven.
Als ik rechtstreeks stroom zet op het rolluik komt dat wel mooi naar beneden.
Iemand tips of ideeën? Alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Homeassistant, laatste versie geïnstalleerd
Shelly 2.5, alle updates gedaan
Ik start net met domotica, alles is nog nieuw voor mij.
ik draai homeassistant op een nuc, en heb een Shelly 2.5 waarmee ik een rolluik wil bedienen. (Standaard aansluiting) Het rolluik gaat wel omhoog, maar niet naar beneden.
Shelly toont bij het omhooggaan een verbruik van iets meer dan 100 W, als ik op de knop naar beneden duw, zie ik een verbruik van 60 W.
Wat ik vreemd vind: als ik de draadjes op poortjes 01 en 02 omwissel, verwacht ik dat het rolluik wel naar beneden zou gaan, en niet meer naar boven, maar het rolluik gaat dan nog steeds wel naar boven, niet naar beneden.
Via de schakelaar gaat het rolluik ook enkel nog naar boven.
Als ik rechtstreeks stroom zet op het rolluik komt dat wel mooi naar beneden.
Iemand tips of ideeën? Alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Homeassistant, laatste versie geïnstalleerd
Shelly 2.5, alle updates gedaan