Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04-2024
Hoi,
Zoals de titel al aangeeft heb ik een IPhone SE model 2016, nu wordt de iOS 15.7.1 niet verder meer ondersteunt, maar de apps zullen nog wel even meegaan denk ik. Iemand enig ervaring hoelang het duurt voordat de iPhone onbruikbaar wordt? De accu begint namelijk zwak te worden, deze wil ik wel vervangen en kost ook niet duur, maar het moet wel zinvol zijn natuurlijk en niet voor een korte tijd.
Is iemand bekend met het feit dat de accu met 80% na een nacht op kritiek 10% staat in de slaap modus?

[ Voor 11% gewijzigd door Malle-piet op 06-12-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-05 06:58
Wat bedoel je met "15.7.1 niet verder meer ondersteunt".

SE(2016) krijgt geen IOS 16.
IOS 12 krijg afgelopen zomer nog een update. Dit OS stamt uit 2018.
Ik denk dat IOS 15 ook nog wel een paar jaar beveiligingsupdates gaat krijgen. Bepaalde nieuwe apps zul je mogelijk niet meer kunnen draaien en oudere apps zullen op den duur wel ondersteuning stoppen. Maar ik vermoed dat je komende paar jaar nog wel voldoende van de iPhoneSE(2016) gebruik kunt maken.

Alleen vraag is in hoeverre het de moeite waard is een accu te vervangen. Ik zou dan eerder een andere iPhone gaan zoeken dan de batterij van die oude te vervangen. Eentje waar IOS 16 nog minstens een paar jaar op draait met goede batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Malle-piet schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:19:
Hoi,
Zoals de titel al aangeeft heb ik een IPhone SE model 2016, nu wordt de iOS 15.7.1 niet verder meer ondersteunt, maar de apps zullen nog wel even meegaan denk ik. Iemand enig ervaring hoelang het duurt voordat de iPhone onbruikbaar wordt? De accu begint namelijk zwak te worden, deze wil ik wel vervangen en kost ook niet duur, maar het moet wel zinvol zijn natuurlijk en niet voor een korte tijd.
Is iemand bekend met het feit dat de accu met 80% na een nacht op kritiek 10% staat in de slaap modus?
al een gekalibreerd ? aan oplader home en powerbutton indrukken tot apple teken verschijnt, dan 100% laden en nog half uur aangesloten laten (org of mfi kabel)
1 jaar zeker nog

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 06-12-2022 15:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Dank voor jullie antwoorden, de accu geeft nog 91% aan, maar is met 80% na 1 nacht leeg, maar is zal de tip van het kalibreren eens gaan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-05 06:58
Hoe lang doe je met een volle accu normaal gesproken overdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 08:57
Malle-piet schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:41:
Dank voor jullie antwoorden, de accu geeft nog 91% aan, maar is met 80% na 1 nacht leeg, ...
Dat is niet normaal. Ik gebruikte de SE 2016 vorig jaar nog dagelijks. Ik ben een standby tijd van 6 dagen gewend, maar dan zonder schermtijd. Nadeel van deze kleine batterij van de SE is dat als je hem echt aan het werk zet, 2 uur bellen of zo als je bijv. wat moet regelen onverwachts, dat dat een aanslag is op je batterij.

Houd er rekening mee dat een nieuwe batterij weliswaar nieuw is in de zin van ongebruikt, maar niet perse in de zin van recent geproduceerd. Batterijen degraderen ook ongebruikt op de plank. Wel minder hard.

[ Voor 3% gewijzigd door rr7r op 07-12-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
PrimusIP schreef op woensdag 7 december 2022 @ 00:31:
Hoe lang doe je met een volle accu normaal gesproken overdag?
Ik ben het aan het testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
rr7r schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:58:
[...]

Dat is niet normaal. Ik gebruikte de SE 2016 vorig jaar nog dagelijks. Ik ben een standby tijd van 6 dagen gewend, maar dan zonder schermtijd. Nadeel van deze kleine batterij van de SE is dat als je hem echt aan het werk zet, 2 uur bellen of zo als je bijv. wat moet regelen onverwachts, dat dat een aanslag is op je batterij.

Houd er rekening mee dat een nieuwe batterij weliswaar nieuw is in de zin van ongebruikt, maar niet perse in de zin van recent geproduceerd. Batterijen degraderen ook ongebruikt op de plank. Wel minder hard.
Na de kalibratie van gisteren was na afgelopen nacht de accu nog voor 54% vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Vanaf vanochtend half 9 tot 15.05 was het percentage 65% na een korte whats app videocall van nog geen 2 minuten het percentage gedaald naar 42% in die 2 minuten tijd, dat vindt ik vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon vervangen dan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:45
Voor €55 kan je de accu door Apple zelf laten vervangen: https://support.apple.com...epair/battery-replacement

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
De accu is nagekeken en is niets mis mee, ik kreeg de tip om de accu volledig te ontladen tot de phone uit zal vallen en dan volledig opnieuw opladen met een haf uur extra. Nu ontlaad de accu niet meer zo snel of in 1 keer 50%. Opgelost voor nu en dank voor de hulp en adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarmeTrui
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-12-2022
Helaas lukt het niet via Apple Care zelf (paar weken geleden geprobeerd, was idd 55 euro) om een nieuwe accu te laten plaatsen. Deze hebben ze niet meer in voorraad bij Apple. Dus via een derde partij maar proberen.
De accu van mijn SE 2016 is, nadat deze dezelfde verschijnselen vertoonde, binnen een paar weken compleet overleden. Dus houd je telefoon aan de lader, bewaar/maak backup want voor je het weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Ik laat het hier doen als het nodig blijkt te zijn, de MAC help winkel moet de SE ook opsturen en kost het bij elkaar 100 euro, Hier zit een bedrijf die het doet voor 60 euro, maar vooralsnog gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 09:01
Malle-piet schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:11:
Ik laat het hier doen als het nodig blijkt te zijn, de MAC help winkel moet de SE ook opsturen en kost het bij elkaar 100 euro, Hier zit een bedrijf die het doet voor 60 euro, maar vooralsnog gaat het goed.
Ik gebruikte ook een 6s met een 79% batterij. 30 min teamscall en hij was leeg, naja 50 procent waarna die vrij plots ook kon uitvallen. 4x per dag opladen kwam ik de dag door. Hij lag daarvoor 3jaar leeg in een laatje.
Na 1 maand gebruikt te hebben degradeerde die plots veel sneller nog en was hij vrijwel continue oplaadkabel afhankelijk. Nieuwe batterij besteld via een Nederlandse webshop. Batterij was (a-grade) namaak en hij doet het weer een dag zonder opladen met mild gebruik (45min teams), 1u bellen en incidenteel wat internetten, half uur Flitsmeister. Niet op maar wel werkbaar.
Zelf vervangen. Best te doen (ook gedaan bij een iPhone SE 2016 met zelfde resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HBSVDK schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:40:
[...]

Ik gebruikte ook een 6s met een 79% batterij. 30 min teamscall en hij was leeg, naja 50 procent waarna die vrij plots ook kon uitvallen. 4x per dag opladen kwam ik de dag door. Hij lag daarvoor 3jaar leeg in een laatje.
Na 1 maand gebruikt te hebben degradeerde die plots veel sneller nog en was hij vrijwel continue oplaadkabel afhankelijk. Nieuwe batterij besteld via een Nederlandse webshop. Batterij was (a-grade) namaak en hij doet het weer een dag zonder opladen met mild gebruik (45min teams), 1u bellen en incidenteel wat internetten, half uur Flitsmeister. Niet op maar wel werkbaar.
Zelf vervangen. Best te doen (ook gedaan bij een iPhone SE 2016 met zelfde resultaat)
Staat me nog iets bij dat 6s ook batterijproblemen had. Is volgens mij een service call voor gedaan. Maar 79% is ook wel versleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:49
Hier ook een SE 2016 gebruiker met batterij issues.
Ik heb tijdje terug "Geoptimaliseerd opladen" aangezet (dan leert ie je oplaadroutines).
Daarvoor altijd een stabiele logische afname vd batterij gehad, gewoon wat je ook verwacht.
Na die optie aangezet te hebben is mijn batterij ten eerste minder krachtig geworden (van 88% naar 85%),
maar erger nog, de batterij kan zomaar van 100% vol naar ineens 10% kritiek teruglopen in 5 minuten.
Meteen die "Geoptimaliseerd opladen" functie uitgezet, een paar weken weer aangekeken en nu heeft ie af en toe nog wel een plotse drain van bijv 80% naar 45% binnen 5 minuten ermee werken.

Ik loop ook met de gedachte om de batterij te laten vervangen, maar ik lees dat dit model niet meer op voorraad is?!

Die kalibratie tip ga ik absoluut proberen als ik gelegenheid heb.

Ik dacht een iPhone SE 2020 te kopen, maar als die 3 jaar (nieuw in de doos) ergens op de plank ligt lijkt me dat ook niet goed voor de batterij....
Een SE 2022 is me net effe te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Batterij gaat ook niet eeuwig mee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
@Malle-piet

heb gisteren zelf de batterij vervangen in mijn SE 2016.
Is op zich prima te doen, wel opletten en uitkijken met het toestel openmaken i.v.m. home knop ribbon.
Hopelijk kan ik nu weer een tijdje vooruit met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EverLast2002 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:29:
@Malle-piet

heb gisteren zelf de batterij vervangen in mijn SE 2016.
Is op zich prima te doen, wel opletten en uitkijken met het toestel openmaken i.v.m. home knop ribbon.
Hopelijk kan ik nu weer een tijdje vooruit met dit toestel.
En met terugplaatsen, en ´vinger print schild'
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8zW13xL0/Schermafdruk-van-2023-02-01-16-40-49.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Veel geduld hebben en inderdaad dat klemmetje was een leuke ja. Toch ging dat prima want ik heb het tot twee keer toe moeten terugplaatsen omdat de eerste keer de home connector niet werkte.
En natuurlijk brak ook bij mij die strip lijmkauwgom tijdens het verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
Ik heb maar een accu en reparatiesetje gekocht en ga het zelf ook vervangen, laten vervangen is best prijzig en met veel toewijding en geduld is het te doen zoals het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Gratis tip:
Met een föhn krijg je de batterij ook los mocht de strip lijmkauwgom afbreken.
De ifixit YouTube video heb ik gevolgd, waar ze de lijmstrip doorknipt.
En nogmaals, pas op tijdens het openmaken dat je niet te ver opent want die home button kabel is best kort.
Succes!

[ Voor 50% gewijzigd door EverLast2002 op 02-02-2023 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Thnks, ik ga uiterst voorzichtig en geduldig te werk morgen, ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Scherm niet verder dan cm of 5 liften, dan met de punt van deze tool het schild verwijderen en con. liften.
Later kun je het fijnst met de brede kan alles weer monteren(id-flexcable)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PJK4nXfk/Schermafdruk-van-2023-02-02-11-39-32.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malle-piet
Het is gelukt, de accu is vervangen, het was martelen om de accu te verwijderen en is ook wat vervormd geraakt, maar ligt uit voorzorg in het bak water. Al met al viel het erg mee en scheelt flink wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Malle-piet schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:14:
Het is gelukt, de accu is vervangen, het was martelen om de accu te verwijderen en is ook wat vervormd geraakt, maar ligt uit voorzorg in het bak water. Al met al viel het erg mee en scheelt flink wat geld.
Mooi dat je het zelf hebt gedaan, geeft je ook een goed/trots gevoel denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malle-piet
Absoluut, zeker omdat allemaal van dat fijne spul is. Ik had een A4 gepakt en de telefoon opgetekend en de schroefjes op de plaatsen gelegd waar ze vandaan kwamen, vooral die niet magnetische van het afdekkapje van de scherm connector. Ook het omhoog wippen van het scherm ging niet heel soepel maar gelukt zonder beschadigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
Ik had ook het A4 met tekening gedaan omdat men zei dat sommige schroefjes langer zijn dan andere en dan beschadig je het mainboard. Maar ik heb het scherm vast laten zitten en alleen de accu eruitgehaald.

Fijn dat het jou ook is gelukt ! 👍🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malle-piet
Mijn plan was zeker ook zonder het scherm te verwijderen de accu te vervangen, maar de accu zat zo vast, dat het risico te groot was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt gewoon de schroefjes naar het schild leggen op de juiste plek. Geen tekening voor nodig

Pagina: 1