Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:34
Ik zoek een?
UPS voor mijn Synology NAS (DS920+ met 4 WD Red Plus schijven). Ik ben van plan om hier een 2e NAS bij te plaatsen met 1 SSD er in. Bijvoorbeeld een DS220+.

Het doel van de UPS is niet om het spul draaiend te houden, maar vooral te zorgen dat de NAS een seintje krijgt en zich zelf keurig uitschakelt. Afgelopen weken is de spanning er meerdere keren af geweest wegens een verbouwing, maar de NAS (want DNS en DHCP) klapt er dan ook uit, wat me niet goed lijkt voor de schijven. Ik verwacht niet dat dit vaak gebeurt, maar het was wel een trigger om kapotte schijven en/of data-verlies te willen voorkomen (al is er een back-up aanwezig).

Eventueel zou ik de switch en modem er ook nog op willen zetten zodat de NAS in ieder geval de kans krijgt om een push/mailbericht te sturen naar mij.

Wat is je budget?
Budget is rond de 130-140 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb 2 types gevonden die volgens mij moeten voldoen, maar ik begrijp het verschil in beide types niet.

1e is de uitvoering: APC BX950MI-GR

De 2e optie is de uitvoering: APC Back-UPS BE850G2-GR (Europees) (volgens mij is de uitvoering: APC Back-UPS 650VA, 230V, 1 USB charging port ook een prima optie)

Het verschil dat ik zie is het uiterlijk. Verder zie ik dat de BE850 6 8 stopcontacten heeft waarvan 2 puur voor de surge en een aantal USB aansluitingen. De BX950 heeft daarentegen maar 4 stopcontacten en geen USB aansluiting zoals de BE850 heeft. Is dit het enige verschil? Prijstechnisch zijn ze namelijk redelijk gelijk. Ik zie uiteraard dat de een wat meer capaciteit heeft dan de ander, maar ook dat is minimaal en het gaat mij er voornamelijk omdat de NAS keurig uitgaat.

[ Voor 5% gewijzigd door rscheper op 06-12-2022 14:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:32
Ik gebruik al jaren een APC ES 550G
Deze heeft me servers al een paar keer gered.
Er is een 2419+, 2413+ en 916+ op aangesloten.
Deze ups wordt uitgelezen door de Synology.

Maak wel dat je een kiest met een usb-aansluiting zodat deze kan aangesloten worden aan de Synology.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iw@n
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 08:38
ze hebben verschillende manieren waarop de accu backup geeft. zie: https://community.fs.com/...nline-vs-offline-ups.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De BX950 is line interactive (beter, schakelt sneller om) en de BE850 is een standby model.

[ Voor 13% gewijzigd door Navi op 15-02-2023 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben ook aan het overwegen een UPS erbij te nemen, denk dan momenteel het meeste aan een Cyberpower CP900EPFCLCD. Maar ik ben nog heel benieuwd naar het energiegebruik van de apparaten zelf. Is niet heel makkelijk te achterhalen vind ik, hier en daar vind je iets bij fabrikanten, in losse posts of in enigszins vage google sheets-overzichtjes... Mijn indruk is dat de APC apparaten op het punt energiebehoefte niet het beste scoren.

Als je naar je budget kijkt zou ik daar ook eventuele verschillen in energiekosten over de levensduur in meerekenen. (naast dat ik graag om andere redenen ook een zo laag mogelijk verbruik zou willen)

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 20-02-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:34
Sorry voor het uitblijven van mijn reactie. Uiteindelijk heb ik de uitvoering: APC BX950MI-GR gekocht.

Tijdens de verbouwing is hij al een aantal keren actief geweest, erg blij mee.
Pagina: 1