Nieuwe receiver kopen of een soundbar + SW

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jank6910
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Hallo,
Ik kijk televisie en beluister muziek via een 5.1 geluidsysteem met 2 mooie KEF vloerspeakers 10 jaar oud uit de C7 serie 200W/8 ohm ieder als basis. Nu heeft mijn versterker, een Onkyo AV receiver nr-T626, het definitief begeven. Mijn dilemma: koop ik een nieuwe receiver, en zo ja, welke dan? Of doe ik die grote vloerspeakers weg (waar mijn vrouw blij mee zou zijn) en schaf ik voor hetzelfde geld een nieuwe goeie soundbar plus SW aan. Ik ben niet echt een audiofiel maar stel goed geluid wel heel erg op prijs.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

OMD

Ik durf te stellen dat jouw C7 luidsprekers een mooier muziekbeeld neerzetten dan elke soundbar. De C7 waren wel echt budget speakers van KEF maar klinken voor wat ze kosten meer dan prima. Je moet een serieuze soundbar kopen wil je een beetje op hetzelfde niveau blijven.

Ikzelf heb mijn vloerstaanders ook verruild voor een soundbar en komt ook af van KEF (R700). Ik ben begonnen met een HEOS Home Cinema van Denon en was eigenlijk best tevreden over het film geluid maar muziek was een gedrocht.

Ik ben later over gestapt naar een soundbar van B&O en die klinkt super met films en al een heel stuk beter met muziek maar gaat het nooit halen met de vloerstaanders die ik had maar goed, de Home Cinema bar heb ik gekocht toentertijd voor 599 euro en de B&O kostte 2 jaar geleden 1599 (nu zelfs 1799). Dan mag het ook wel wat beter klinken.

Je maakt een keuze voor gemak (minder kabels, makkelijk aansluiten en via app bediening etc) maar levert eigenlijk altijd wel in qua geluid. Ikzelf heb geen spijt van mijn overstap maar daar zullen vast andere mensen weer een andere mening over hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 06-12-2022 13:49 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:29

FeaR

In GoT we trust

Dit topic mist enkele randvoorwaarden om antwoorden te kunnen geven. Zo mis ik een budget. Zonder indicatie van een budget kan er geen inschatting gemaakt worden wat de kwaliteit van een eventuele sound bar kan zijn. Ook mis ik wat er zelf al gevonden en ondernomen is. Een vraag als welke receiver te kopen is er één die op GoT vergezeld zal moeten worden door een short list. In andere woorden, de template die naar voren komt is om in te vullen en niet om te verwijderen. Nu voldoet het topic niet aan de eisen die we op GoT aan een topic stellen. Dit als een algemene discussie sound bar of receiver in Audio en hifi, ja maar niet voor concreet koopadvies in Beeld en geluid koopadvies.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 06-12-2022 14:06 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.