EU roaming verordening 01-07-2022 : doorgave buitenl.tel-nr

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
Ik heb zelf een luxemburgse mobiel telefoonnummer (werk er) en woon in duitsland.
op 01-07-2022 is een nieuwe EU-roaming verordening in werking getreden die ook per 1-12 doorgevoerd is door vele providers.
Grotendeels is dit een verlenging van de toenmalige voor 5 jaar geldende roaming-regeling, maar met enige toevoegingen (bv meer bescherming van consumenten van telefoniediensten en kwaliteitsgarantie, alswel het gelijktrekken van bv alarmdiensten per sms over heel europa)

nieuws: Wetgeving die roaming binnen de EU gratis maakt verlengd tot 2032
of
https://www.telefonica.de/eu-roaming-verordnung

Praktisch betekent dit echter ook voor mij dat mijn buitenlands telefoonnummer niet meer doorgegeven wordt en als 'Anonieme Beller' verschijnt als ik naar mensen met een nederlands of duits nummer bel.
Dat kan best hinderlijk zijn en ik ben op zoek of er een methode is dat te overrullen, desnoods voor specifieke telefoonnummers (van mijn direkte familie)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:30
Ik zou beginnen je provider te benaderen met het verzoek nummer herkenning aan te zetten in het buitenland, al dan niet via de IT afdeling van je werkgever. Dit stond aan, is uitgezet na deze verordening, dan kan het ook weer aangezet worden op verzoek van de klant.
Belang van de nummer herkenning als argument: Telefoon loopt via je werk, dus is zakelijk van belang dat klanten en leveranciers dit nummer zien als ze gebeld worden anders nemen ze niet op.