Lekkende Grohe red kraan naar schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lalalampje
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-11-2024
Mijn Grohe Red duo drupte steeds dus heb ik de dimmer (6) goed ontkalkt.
Dus dimmer (6) eruit en uit elkaar gesloopt. De werking is weer goed nu en hij lekt niet meer.

Tijdens het verwijderen en terugplaatsen bewoog de kraan iets in het aanrechtblad dus heb ik deze weer goed vastgezet met 13mm bus bij 8

Nu komt er iets water onderuit de kraan, zeg maar bij 8.
Dus ik denk dat door die minimae beweging een slang is gaan lekker en einde verhaal

Of zou het kunnen dat door het schoonmaken van de dimmer (6) er intern iets mis is gegaan waardoor er water naar binnen lekt? Ik heb echt alles aan die dimmer (links) gezeten
Dat lijkt me sterk maar zou het kunnen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23KAlD5i3mbyFG2087Ek40EVs3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VGbOIXcFsIfOkOAxqlzFajFl.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellisimo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoi, ik heb (nog l) geen antwoord op jouw
vraag, maar wel hetzelfde probleem,
hoe heb je de kraan losgekregen daar?
Dank en groet

• Klusser0316
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-02-2023
Hoi
Vaak als je iets te strak aandraait en zeker als er een afdichtrubber er tussen zit gaat het lekken. Deze vervangen lost het misschien op.
Heb ook een lek maar dan door de rechterkant. Zal deze ook eens demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbrouwer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
jellisimo schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:50:
Hoi, ik heb (nog l) geen antwoord op jouw
vraag, maar wel hetzelfde probleem,
hoe heb je de kraan losgekregen daar?
Dank en groet
Volgens filmpje hier zou je hem er af kunnen trekken:

YouTube: Grohe Red Adjustment of the Left Handle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoM71
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-06-2023
Het probleem zit in het binnenwerk van de kraan. Ik heb hetzelfde probleem, een van de rubbers lekt waarschijnlijk. Grohe wil een monteur sturen tegen voorrijkosten en dan indien mogelijk de kraan repareren. Dat gaat in de papieren lopen vrees ik.

Probleem is dat dat rubber er niet af kan, want dan moet de slang ook verwijderd worden. Wegens tijdgebrek heb ik maar even een normale kraan gemonteerd.

De kraan is te openen door het borgveertje te verwijderen aan de achterkant van de kraan. Goed kijken want het is goed weggewerkt. Het zit aan de achterkant net onder het draaipunt van de hals.

Ik vind de constructie van deze kraan zeer bijzonder, want het blijkt nu dat als hij gaat lekken dat het water met forse hoeveelheden rechtstreeks het keukenkastje in loopt met alle gevolgen van dien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-KTqg5p4Op5wrXX2VV2DEZSwuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4RgiKG7LeXdRKnCaG2Q7g4C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door GuidoM71 op 20-06-2023 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 09:02
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde euvel. Dit topic is al enkele maanden oud. Zijn er inmiddels nieuwe inzichten?

Gezien de prijs van een nieuwe kraan en de levertijd twijfel ik tussen een monteur van Grohe, een ander merk kokendwaterkraan of toch maar die nieuwe kraan van Grohe op de grohe-apparatuur aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperProcess
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb denk ik vergelijkbare problemen! Wordt helemaal lijp van die kraan!
Niks lijkt te helpen en de problemen worden alleen maar erger. Lekkende boiler druppelende kraan, na vervanging cartouche menggedeelte druppelt het nu ook daar vandaan, terwijl ik 100% zeker weet dat de cartouche er recht en goed in is gezet. Het is dat ik anders geen warm water in de keuken heb maar anders had ik dat ding allang weg gedonderd. Pff wat een bak ellende zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OuwensG
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb ook last van een druppende kraan. Bij mij lekt het water onder het draaiende gedeelte. Ik las in een reactie hierboven dat dat bovenste deel te demonteren is adhv een springveer verwijderen. Ik kan die springveer niet zien laat staan verwijderen. Hoe kan ik de kraan demonteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievanderham
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-12-2023
Opgelost:
Bij mij hetzelfde probleem. Door ontbreken van het rubber ringetje bij de uitloop! kon het water via de binnenslang naar het keukenkastje lekken. Zie op bovenstaande schema no. 7 het bovenste ringetje. Na ontkalken was dit helaas zoekgeraakt. Ik was al van plan om een nieuwe kraan te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper1994
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 17:03
Zit er bij jullie ook een klein beetje speling op het linkergedeelte van de kraan? De rechter hendel voelt bij mij degelijk en vast terwijl het linkergedeelte een beetje speling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack74
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-12-2024
jesper1994 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:59:
Zit er bij jullie ook een klein beetje speling op het linkergedeelte van de kraan? De rechter hendel voelt bij mij degelijk en vast terwijl het linkergedeelte een beetje speling heeft.
De heetwatergreep bedoel je? Die krijgt speling en komt door een schroef aan de kopse kant van de greep. Eenvoudig met een beetje kracht de greep eraf trekken. Schroef vastdraaien en greep terug drukken. Voilla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapvanecht
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09-05-2024
Hey ik had een probleem met een grohe EuroEco. Het water werd niet meer goed warm. Uiteindelijk kwam ik er achter dat het cartouche moest vervangen.

Helaas heb ik na 2 uur zelf proberen een loodgieter gebeld. Die het in enkele minuten had opgelost.

snip

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 09-05-2024 09:04 . Reden: Reclame ]

Pagina: 1