AM4 Moederbord defect, nieuwe nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:19
Ik heb 2 jaar geleden een x570 bord met 3700X processor goedkoop overgenomen, met de informatie 1 van de RAM sloten is stuk. Helaas heeft het bord nu wat meer kuren gekregen en ik wil het graag goedkoop en goed vervangen

Ik zoek een?
Een nieuw moederbord en de voeding mag ook wel eens vervangen gaan worden. Mijn huidige build is de volgende :
https://tweakers.net/gallery/97246/inventaris/

Wat is je budget?
Ik heb net een dikke belasting meevaller gehad, dus een budget is er niet. Ik ben wel krenterig, dus goedkoper is altijd leuk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een 3060TI van gigabyte, het zou grappig zijn als ik mobo/video en toren weer kan syncen.
Ik heb zelf dit bord al gevonden https://tweakers.net/pric...s-elite-v2/specificaties/ . Dit bord lijkt alles te hebben wat ik voor wat gamen nodig heb en is goedkoop. Een audio set up heb ik zelf al om aan te sluiten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen, streamen en andere leuke dingen.

Verder zoek ik een voeding en heb er al jaren geen meer gekocht. Dit merk werd voorheen altijd aangeraden en er wordt 650W aangeraden voor mijn build. uitvoering: Corsair RM650 (2021) Zwart . Is deze goed of is er wat beters te krijgen voor minder geld ?

Als iemand feedback of op/aanmerkingen heeft, lees ik dat graag hier. Bij voorbaat dank

[ Voor 68% gewijzigd door Raketje op 06-12-2022 10:45 ]

Beste antwoord (via Raketje op 06-12-2022 14:46)

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 19:54
Gigabyte maakt gebruik van RGB Fusion. Dat is echt een draak van een software. Tevens heeft Gigabyte de zaken nu niet echt voor elkaar qua garantie en support. MSI doet het sinds een tijdje weer wat beter. MSI is onlangs bijvoorbeeld helemaal gestopt met Dragon Centre (dat was "hun" draak) en is nu stabieler. Idealiter maak je echter geen gebruik van de RGB software van de fabrikanten.

Is dit niks voor je? v&a aangeboden: MSI MAG B550M Mortar

Je kunt je GPU en mobo dan via OpenRGB instellen. Zo skip je alle RGB bloatware van de fabrikanten. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Negakinu op 06-12-2022 12:43 ]

too old, too cold

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Je topicstart is ergens niet helemaal goed doorgekomen lijkt het. :)
Hij is er intussen! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 06-12-2022 10:42 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:13

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Spuit je cpu socket en ram sloten (het bewuste ram slot) eens in met een contact cleaner die geen residue achterlaat.

Soms helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
Bedankt voor de tip, maar 1 van de ram sloten heeft een breuk en schoonmaken is ook al geprobeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:58

Thomg

Aww yiss

Waarom denk je de voeding te moeten vervangen?

Verder, qua moederbord kan je pakken wat je wilt.
categorie: Moederborden
Pak er een met specs die jij prima vind en eentje met wat heatsinks en voila.
uitvoering: ASRock B450M Pro4 R2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
De voeding is al wat oud en heeft in 3 builds gezeten en ik wil ook van de overbodige kabels af. Verder heb ik al een bestemming ervoor.
De asrock had ik ook bekeken, alleen hiermee kan ik geen RGB sync doen en niet alle reviews zijn overwegend positief.
Naja ben weer aan het werk. Ga na het werk de gigabyte en de corsair 650W 2021 bestellen.
Ik werk tot 16.30 uur dus tot die tijd is alle feedback welkom !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:05
B450 is heel veel stappen terug vanaf een X570. Waarom geen B550? uitvoering: Gigabyte B550 Gaming X V2

Voeding kan niet veel ouder zijn dan 3 jaar en zit er nog een jaar of 4 garantie op. Vervangen is daarom onnodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:58

Thomg

Aww yiss

V750 is een betere voeding dan de RM650.
uitvoering: Cooler Master V750 Gold-V2

En zie bericht uszka.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
Gigabyte maakt gebruik van RGB Fusion. Dat is echt een draak van een software. Tevens heeft Gigabyte de zaken nu niet echt voor elkaar qua garantie en support. MSI doet het sinds een tijdje weer wat beter. MSI is onlangs bijvoorbeeld helemaal gestopt met Dragon Centre (dat was "hun" draak) en is nu stabieler. Idealiter maak je echter geen gebruik van de RGB software van de fabrikanten.

Is dit niks voor je? v&a aangeboden: MSI MAG B550M Mortar

Je kunt je GPU en mobo dan via OpenRGB instellen. Zo skip je alle RGB bloatware van de fabrikanten. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Negakinu op 06-12-2022 12:43 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raketje
Na alle feedback heb ik toch een B550 bord besteld en ook de aangeraden voeding. Heb stiekem ook nog een 1TB 980 pro erbij besteld :x Bedankt voor alle feedback !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raketje
Nog even als laatste update dat alles binnen is en weer goed werkt, inventaris is ook aangepast !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
Raketje schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:53:
Nog even als laatste update dat alles binnen is en weer goed werkt, inventaris is ook aangepast !
Nice! Veel plezier ermee. :) Welk mobo heb je uiteindelijk gekocht?

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 12-12-2022 09:31 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raketje
De gigabyte-b550-aorus-elite-v2 staat inmiddels in de https://tweakers.net/gallery/97246/inventaris/
Pagina: 1