Een maat van mij wil zijn systeem upgraden. Het is echt een oud beestje, maar goed hij staat erop om te upgraden versus een nieuw systeem.
Zijn systeem bestaat uit de volgende onderdelen (powersupply en HDD heb ik nog niet kunnen achterhalen):
Nu is hij bezig om het RAM geheugen te vervangen. Hij heeft hiervoor deze aangeschaft:
G.Skill RipjawsX werkgeheugen 16GB (1600MHz, 240-polig, CL9, 2x 8GB) DDR3-RAM kit
De reepjes zijn stuk voor stuk getest en geven elke keer een zwart scherm. De oude reepjes RAM werken direct als je ze aansluit. Ik vermoed dat er ergens een compatibility issue is, maar ik kan het niet vinden. De BIOS is bijgewerkt naar de meest recente versie.
Heeft iemand met meer ervaring wellicht de oplossing?
Zijn systeem bestaat uit de volgende onderdelen (powersupply en HDD heb ik nog niet kunnen achterhalen):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core 2 Quad Q9400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus P5Q3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX KHX1600C8D3T1K2/4GX | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 0,- |
Nu is hij bezig om het RAM geheugen te vervangen. Hij heeft hiervoor deze aangeschaft:
G.Skill RipjawsX werkgeheugen 16GB (1600MHz, 240-polig, CL9, 2x 8GB) DDR3-RAM kit
De reepjes zijn stuk voor stuk getest en geven elke keer een zwart scherm. De oude reepjes RAM werken direct als je ze aansluit. Ik vermoed dat er ergens een compatibility issue is, maar ik kan het niet vinden. De BIOS is bijgewerkt naar de meest recente versie.
Heeft iemand met meer ervaring wellicht de oplossing?