Monitor combinatie met pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickdigrande
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik heb onlangs mijn 22 inch monitor vervangen door een 27 inch variant: de LG Ultragear 27GP850. Er doet zich een probleem voor in combinatie met mijn pc waar ik jullie hulp bij nodig heb.

Al vanaf het eerst moment was er een klein probleempje: het scherm springt zo nu en dan voor een seconde op zwart. Dat gebeurt over het algemeen alleen kort na het opstarten. Het probleem was een week of twee weg, maar is sinds dit weekend heftiger terug dan ooit.

Ik zie nu een sneeuwend beeld en krijg zelfs geen windows te zien. Het probleem start nadat ik mijn desktop zie (inlog scherm geen probleem)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Suydl1Lw9a6yGKXQmRyPWLySAhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mjGHmKXhcsyNR3DOPbaconV.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een korte video van het probleem: YouTube: Monitor issue

Wat heb ik geprobeerd:
- laptop aangesloten op scherm -> geen problemen
- hdmi kabel vervangen -> lost het probleem niet op
- pc op oude monitor aangesloten -> geen problemen
- freesync uitgezet op de monitor -> lost het probleem niet op

Ik kom dus tot de conclusie dat er iets is met de combinatie van mijn pc en de monitor. Hebben jullie een oplossingsrichting?

Mijn systeem:

MSI B450 TOMAHAWK
AMD Ryzen 5 2600X
16 GB DDR4
Radeon RX 580 8 GB nitro+
550W voeding

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Verwijder je videokaart drivers eens met je oude monitor aangesloten, en sluit daarna de nieuwe aan met de drivers nog niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Is deze monitor op dezelfde uitgang aangesloten als je oude scherm? Anders zou daar een probleem kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 14:06
dit lijkt op een HDMI handshake probleem, probeer eens met displayport ipv HDMI?
Er kan een probleem zijn met de hdmi connector op je Radeon kaart waardoor je dit probleem niet zichtbaar is op een andere pc.
Mocht je dat niet liggen hebben kan je gewoon eens testen door HDCP uit te schakelen in je Radeon settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickdigrande
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-08-2024
Super veel dank voor jullie suggesties!

Ik heb op mijn videokaart geen display Port zitten, maar wel een tweede hdmi poort. Heb de monitor daar als eerst test ingeplugd en het scherm geeft nu al meer dan een uur geen probleem. Geen sneeuw of zwarte flikkeringen. Dus ik zeg even voorzichtig dat het opgelost lijkt. Morgen nog maar eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:59
patrickdigrande schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:42:

Ik heb op mijn videokaart geen display Port zitten, maar wel een tweede hdmi poort.
Dan kijk je niet goed. Heb je deze videokaart?
Pagina: 1