Hoi, ik heb pas een marantz 2220 gekocht en daar heb ik nu één paar sony-mf315 speakers aan liggen. Maar nu lees ik dat te zware speakers op een te lichte versterker niet goed is. Ik heb al gelezen dat de dynaco a25 speakers goed zijn, zijn er nog meer alternatieve het liefst speakers van hout.
Vraag
Alle reacties
De Marantz heeft niet zoveel power alleen je kunt prima elke luidspreker aansluiten als je het volume in de gaten houd zodat er geen vervorming optreedt. Ik kon niet vinden of de Marantz ook op 4 Ohm luidsprekers aangesloten kan/mag worden.
Wel geld dat hoe gevoeliger de luidspreker is hoe meer volume je hebt bij hetzelfde "vermogen". Een luidspreker met hoog "rendement" is wel aan aanrader voor de Marantz. Deze specificatie is niet te vinden bij de dynaco a25 alleen denk dat het wel een goede match is.
In de vroege jaren 70 was een uitgangsvermogen van 20 watt vrij gangbaar, het lijkt niet veel maar het is toch vaak genoeg.
Wel geld dat hoe gevoeliger de luidspreker is hoe meer volume je hebt bij hetzelfde "vermogen". Een luidspreker met hoog "rendement" is wel aan aanrader voor de Marantz. Deze specificatie is niet te vinden bij de dynaco a25 alleen denk dat het wel een goede match is.
In de vroege jaren 70 was een uitgangsvermogen van 20 watt vrij gangbaar, het lijkt niet veel maar het is toch vaak genoeg.
[ Voor 21% gewijzigd door Roderiktweaker op 05-12-2022 23:48 ]
In principe kan je de boel gewoon aansluiten. Of andere houten speakers. 
Dit onderwerp is vaker besproken en heeft ook weinig discussiewaarde, dus op slot.
Dit onderwerp is vaker besproken en heeft ook weinig discussiewaarde, dus op slot.
Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.