Toon posts:

Plextor 16x10x40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe plextor geplaatst maar windows ziet hem gewoon niet. hoe kan dit. Bij opstarten zie ik hem wel en ook in windows system maar niet in mijn computer??

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zit hij nou wel of niet bij Device Manager in Windows?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 29 augustus 2001 20:53 schreef bercopc het volgende:
Net een nieuwe plextor geplaatst maar windows ziet hem gewoon niet. hoe kan dit. Bij opstarten zie ik hem wel en ook in windows system maar niet in mijn computer??
- opstarten wel
- windows system wel (bedoel je apparaatbeheer?)
- in windows niet

waar bedoel je nou, gebruik eens de standaard woorden zoals apparaatbeheer, verkenner, deze computer, brandprogramma etc., dan snappen wij ook wat je bedoelt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hij staat niet in "deze computer"

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wel in apparaatbeheer (windows system volgens jou) dus ??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
In apparaat beheer geeft hij alleen CD-rom aan en niet plextor type

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Heb je je slave, master settings gechecked??
Zit de kabel er goed in (niet scheef dus) controleer ook of er niet toevallig een pinnetje is verbogen op.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

huh? Onder het kopje/rubriekje CD-ROM staat alleen CD-ROM ? dat lijkt me een beetje vaag maar het kan misschien... ik heb zo een idee dat je em niet helemaal goed als master/slave ingesteld hebt, of je gebruikt CS (cable select) wat op sommige systemen niet helemaal goed werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles zit goed. Als ik opstart met opstart diskette dan kan ik gewoon de cd lezen, maar in windows doet hij het niet.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb je misschien DMA aangezet maar niet helemaal de juiste chipset drivers hiervoor geinstalleerd? of gebruik je een oudere windows 95 versie?
dan willen apparaten ook nog welles gek doen...
of heb je misschien een DOS CD-ROM driver in je CONFIG.SYS staan?

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat zoals ik dat altijd doe. Ik heb al heel wat computers gebouwd. Het is windows 98r2

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik zou voor de gein eens de autodetect uitzetten in de bios voor het kanaal (primary/secondary, master/slave) waar de brander op zit, soms wil windows daar nog wel eens problemen mee hebben (hoewel dat vaak 98 versie 1 betreft)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu DMA uit gezet en hij ziet hem nu. Allen in apparaat beheer geeft hij niet het type aan. Ook in nero staat het type niet helemaal goed maar de gegevens kloppen wel 16 speed. Hopelijk doet hij het gewoon.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
Heb dit probleem ook gehad met m'n plexwriter 16/10/40.
De BIOS herkende hem wel gedeeltelijk (uit de tekens kon ik nog opmaken dat het om een plextor ging) maar in windows geen succes.
(uiteraard had ik master/slave goed ingesteld)

Toen ik hem aan de andere IDE poort hing zag de BIOS hem perfekt en kon ik fikken in windows.

Misschien werkt dit voor jou ook wel.
Tegenwoordig heb ik gewoon geen zin meer om dit soort problemen uit te zoeken en er een verklaring voor te vinden.
Je wordt er zo moe van...

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Bij het opstarten zegtie gewoon cd-rom identified, maar in windows herkentie hem niet (het betrefte geen brander, maar een cd-rom speler). Na eindeloos lang zoeken, heb ik de jumpers veranderd naar slave (hij zat gewoon in master). En toen herkende hij hem wel! :?

Kan jij ook es proberen :)

Verwijderd

Waarschijnlijk de nieuwe aspi-drivers installeren, booten en klaar is kees.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Als je hem wel in het apparaat beheer kan zien, moet je ff kijken of DMA aangevinkt staat, zo ja -> unchecken en je ziet hem weer :)

• alsoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb ook dat probleem gehad met mijn plextor 24/10/40
na enig zoeken kwam ik op dit forum
http://www.cdrom-guide.com deze oplossing tegen
Try the following suggestions to allow DMA to be enabled for the burner. If you don't play DOS games, go to Device Manager / Sound, video, and game controllers and disable Sound Blaster DOS Emulation. This should free up a DMA channel. I would also suggest disabling the serial ports in the system BIOS if you are not using them. If your printer port is set to ECP in the BIOS, this also uses another DMA channel. If your printer is on that setting and does not require it, changing the setting should free another DMA channel.

Corsair 1000D / Intel I9 10900KF @5300 / 32 GB DDR4-3200 / Asus RTX 2070 Super DUAL OC / Corsair CMPSU-1000HX

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->OM
Pagina: 1