Voordat u verder leest: Dit is opgelost en het lag aan een stomme hoofdletterfout.
Via NodeRED wil ik mijn huis (beetje bij beetje) automatiseren.
Een met Tasmota geflashte Sonoff ZbBridge gebruik ik om Zigbee apparaten aan te sturen/uit te lezen.
Mijn Sonoff Zigbee bewegingssensoren kan ik uitlezen om hue lampen te schakelen en ook een Tradfri knop kan ik gebruiken. Alle informatie ontvang ik MQTT.
Echter wilt het aansturen vooralsnog niet lukken.
Als ik in de console van Tasmota een commando uitvoer schakelt een Tradfri stopcontact netjes aan en uit.
Het wilt alleen niet lukken om dit commando via MQTT te sturen.
In NodeRED gebruik ik het volgende script:
Maar in de console van Tasmota zie ik niets verschijnen. Het bericht komt wel binnen als ik op hetzelfde topic subscribe in NodeRED. Het bericht wordt dus gewoon verstuurd.
Ik heb ook geprobeerd het bericht via een terminal te publiceren en die zie ik in NodeRed binnenkomen maar niets in Tasmota.
Ook het 'ZbStatus' commando krijgt geen respons.
Als MQTT-broker gebruik ik Mosquito die samen met NodeRed op een Raspberry pi 3 draait.
In de MQTT instelling van Tasmota staat het volgende:
Topic: ZbBridge
Full topic: %prefix%/%topic%/
Wie ziet het probleem en kan mij helpen?
Alvast bedankt!!
Via NodeRED wil ik mijn huis (beetje bij beetje) automatiseren.
Een met Tasmota geflashte Sonoff ZbBridge gebruik ik om Zigbee apparaten aan te sturen/uit te lezen.
Mijn Sonoff Zigbee bewegingssensoren kan ik uitlezen om hue lampen te schakelen en ook een Tradfri knop kan ik gebruiken. Alle informatie ontvang ik MQTT.
Echter wilt het aansturen vooralsnog niet lukken.
Als ik in de console van Tasmota een commando uitvoer schakelt een Tradfri stopcontact netjes aan en uit.
ZbSend {"Device":"0xE1B1", "Send":{"Power":true}}Het wilt alleen niet lukken om dit commando via MQTT te sturen.
In NodeRED gebruik ik het volgende script:
var state=msg.payload.on;
if (state==true){state=1;}else if (state==false){state=0;}
msg.topic = "cmnd/ZbBridge/ZbSend";
msg.payload = { "Device": "0xE1B1", "Send": { "Power": state } };
return msg;Maar in de console van Tasmota zie ik niets verschijnen. Het bericht komt wel binnen als ik op hetzelfde topic subscribe in NodeRED. Het bericht wordt dus gewoon verstuurd.
Ik heb ook geprobeerd het bericht via een terminal te publiceren en die zie ik in NodeRed binnenkomen maar niets in Tasmota.
Ook het 'ZbStatus' commando krijgt geen respons.
Als MQTT-broker gebruik ik Mosquito die samen met NodeRed op een Raspberry pi 3 draait.
In de MQTT instelling van Tasmota staat het volgende:
Topic: ZbBridge
Full topic: %prefix%/%topic%/
Wie ziet het probleem en kan mij helpen?
Alvast bedankt!!