Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artijn-nijtrA
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-03-2023
Hallo,

ik heb eens een vraag over mijn 43UN81003LB LG tv.

Hoe kan het ondanks welke bron (streaming/tv signaal) ik ook gebruik mijn tv moeite heeft met donker beeld?

Ik vergelijk streamingsdiensten en het tv signaal met mijn laptop. Door ze letterlijk naast elkaar te zetten en dezelfde scene op beide apparaten te vergelijken. Dit probleem speelt al een tijdje en ik heb echt werkelijk alle instellingen gehad. Op mijn laptop (en ik heb geen bijzondere laptop) is alles helderder en er is veel, veel meer detail te zien. Mijn tv lijkt alles op te lossen door er een grijze waas over heen te gooien. Ik gebruik originele software en zodra er een update is staat ie erop.
groet,

martijn

Beste antwoord (via Artijn-nijtrA op 05-12-2022 20:56)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat is het merk en model laptop?
Tv al gereset naar fabrieks instellingen en vergeleken?

Maar, ik ben bang dat het gewoon aan je tv ligt, het is een LED tv. Niet een heel bijzondere ook, dat je met een "willekeurige" laptop beter beeld haalt, is misschien niet heel raar. Zeker als het een laptop betreft met een IPS scherm oid.

Alles kan stuk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat is het merk en model laptop?
Tv al gereset naar fabrieks instellingen en vergeleken?

Maar, ik ben bang dat het gewoon aan je tv ligt, het is een LED tv. Niet een heel bijzondere ook, dat je met een "willekeurige" laptop beter beeld haalt, is misschien niet heel raar. Zeker als het een laptop betreft met een IPS scherm oid.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artijn-nijtrA
Een Lenovo ideapad S340 'huis tuin en keuken' model. Ook TV gereset en alles. Maar ik heb elders op dit forum ook het backlight verhaal gevonden. Icm met een duurdere budget TV zal idd geen goed beeld geven. Ik heb wat verlichting om en achter de TV uitgedaan en het wordt wel ietsje beter maar nog niet ideaal. Zal binnenkort wel een andere TV komen. De Sint is het een beetje te laat voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16
Toch niet de ECO mode die aan staat?
Maar dat zal wel niet als je eigenlijk alles al geprobeerd hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artijn-nijtrA
energiebesparingen, onderdrukkingen, dynamische kleuren en ga zo maar door; allemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
Staat de HDMI dynamic range op beide toestellen hetzelfde? Als deze niet overeen komen krijg je of grijzig zwart of een enorme black crush.
Pagina: 1